Наша сеть партнеров Banwar
Мода на позашляховики прийшла приблизно 20 років тому, і до цих пір всі автовиробники вводять все нові і нові моделі, здатні долати бездоріжжя. Однак мало хто замислюється, що спочатку клас позашляховиків народився виключно для військових потреб і звідти ж утворилася формула справжнього, класичного "пройдисвіта": коротка база, рамний кузов, залежна підвіска і, звичайно, солідний дорожній просвіт.
Але з часом, з огляду на все більшого цивільного поширення, концепція мутувала, і зараз машин, що відповідають цій формулі, залишилося дуже мало. Найвідоміша з них - це Jeep Wrangler . В даний момент проводиться вже четверте покоління. Спочатку ці автомобілі були створені за часів Другої світової війни для командного складу. В середині 40-х чимало цих трудяг було поставлено і в СРСР по ленд-лізу. Тоді він був всім відомий як Willis. C тих пір конструкція сильно не змінювалася, хоча заводські індекси змінювалися один за іншим - CJ, YJ, TJ, JK. Остання генерація була представлена в 2007 році. Та ж концепція - рама, залежні підвіски, але вперше в історії Wrangler спочатку були розроблені дві версії бази - дліннобазний (2945 мм) варіант назвали Wrangler Unlimited. Двигун - 3,8 V6, звичайно ж, бензиновий.
Інший американський позашляховик став по-справжньому культовим автомобілем. На початку своєї кар'єри він виграв тендер американського міністерства оборони по розробці армійського автомобіля для збройних сил НАТО. Йдеться про знаменитого Hummer . А що з'явилися слідом GM .
Мало хто знає, але якби американське міністерство оборони любило швидкі і красиві машини, можливо в військових телевізійних репортажах ми бачили б ... Lamborghini. Багато хто пам'ятає страхітливого вигляду позашляховик LM002 , Проте мало хто вдумувався в сенс цієї абревіатури - Lamborghini Military, а цифри означали порядковий номер прототипу. У 1977 році був розроблений Cheetah , Який був представлений на тендер, оголошений американцями. Той автомобіль мало був схожий на відомий LM002: у нього не було дверей, дах був матерчатий, а мотор розташовувався ззаду. Виграв тоді HMMWV, розроблений AMC, а італійці мало не збанкрутували. Але їм прийшла в голову божевільна ідея - зробити з Cheetah найшвидший, найрозкішніший і найдорожчий позашляховик в світі - так і з'явився на світ LM002. Він був оснащений 12-циліндровим бензиновим двигуном потужністю 444 к.с. Світова прем'єра відбулася в 1986 році, а на конвеєрі цей монстр протримався до 1993 року.
Успіх Hummer, його надійність та геніальність конструкції зробили свою справу - з'явилося чимало наслідувань. Серед них - японський Toyota MegaCruiser , Схожий по компоновці, але мав повнокерованим конструкцію. Китайці ж скопіювали Humvee двічі - до сих пір в КНР виробляються Dongfeng Motors Eastwind EQ2050 і SAC SFQ2040, зовні важко відмітні від американського прообразу. Навіть російський автопром не уникнув наслідування: знаменитий ГАЗ "Тигр" за концепцією дуже близький до Hummer. Російський позашляховик, правда, важче і крупніше американця і розроблений на базі знаменитого БТР, але так само універсальний і може похвалитися навіть кращою прохідністю, а вже про ремонтопридатності і говорити не варто. Правда, поки "Тигр" випускається тільки малими серіями по армійським замовленнями і всі спроби адаптувати його під "цивільні" потреби не увінчалися успіхом. Останній варіант був представлений в 2006 році на Московському автосалоні.