Наша сеть партнеров Banwar
Вітаю вас дорогі читачі цього сайту. Продовжуючи рубрику про ремонт головки блоку циліндрів, сьогодні хочу показати і головне розповісти вам, як найбільш правильно зробити заміну напрямних втулок клапанів. Багато механіки, роблять це грубим способом (за допомогою молотка і зубила :)) і як правело це не обходиться без пошкоджень самої головки. Ми ж будимо використовувати спеціальний інструмент для досягнення максимального позитивного результату.
І так, процес заміни напрямних практично однаковий для всіх моделей марки ВАЗ. Ми ж будемо робити заміну втулок на голівці двигуна ВАЗ 21011.
Для заміни напрямних втулок потрібно зняти пружини і клапана. Раджу вам прочитати спеціальну статтю ( Заміна клапанів ВАЗ. ). У статті по заміні клапанів Ви ознайомитеся з докладною інформацією як правильно виконати всю операцію.
Ми не будемо вибивати напрямні спеціальної наставкой за допомогою молотка, тому що можна пошкодити посадкову площину в голівці, куди запресовується напрямна. Можуть залишитися задираки або вийде еліпс, що нам взагалі не потрібно. Для цього ми будемо використовувати спеціальний знімач для зняття і установки напрямних втулок клапанів.
Як виготовити цей інструмент і як їм працювати я докладно описав у статті ( Інструмент для ремонту Г.Б.Ц. ).
Так як знімач у нас універсальний, то потрібно підкласти під нього втулку певного розміру. Втулка підбирається таким чином, що б при установці знімача різьбова частина виходила з направляючої втулки клапана на два три сантиметри.
Встановлюємо знімач і фіксуємо його двома обточеним гайками.
Можна звичайно зробити і одну велику гайку, що б зменшити навантаження на різьбу, але є те, що є.
Тепер притримуючи верхнім ключем центральну частину знімача, нижнім упресовують направляючу втулку. Будьте уважні, коли прикладіть зусилля на знімач, повинен прозвучати характерний звук (клацання), це означає, що втулка зрушила з місця і виходить назовні. Продовжуємо викручувати гвинт до повного виходу направляючої втулки.
Взявши нову втулку, обов'язково обробляємо її маслянки з моторним маслом, для того що б вона легше заходила на своє місце.
Для запресовування нам знадобиться спеціальна втулка, з конічною фаскою, яка впирається в сідло клапана. Втулки потрібні дві одна більшого діаметру для посадкового місця впускного клапана і друга меншого для випускного.
Встановлюємо їх ось так.
І встановлюємо сам знімач.
Підбираємо розпірні втулки знімача так, що б при установці нової направляючої втулки різьбова частина виглядала два три сантиметри.
Так, як верхня частина втулки виготовлена зі спеціальним буртиком, нам знадобиться спеціальна гайка, яка буде впиратися в направляючу, і не зашкодить буртик. Чим цей буртик важливий? На цей буртик кріпиться гумовий ковпачок (сальник), і пошкодження його не дасть сто відсоткової гарантії в герметичності.
Ось так виглядає спеціальна гайка, якою ми підтискаємо нову напрямну.
Після установки спеціальної гайки, залишилося небагато різьблення на шпильці і що б зменшити навантаження на різьбу, накручуємо додаткову різьбову втулку.
Тепер нам залишилося тільки запресувати втулку на своє місце. Коли втулка дійде до свого місця (на ній встановлено стопорне кільце, яке попереджає про правильну посадку втулки на потрібну величину), прокручування стане тугіше, в цей момент потрібно зупинитися, що б не зламати напрямну. Розбираємо знімач і бачимо ось таку картину.
Все напрямна у нас запрессована, але це так би мовити ще не все. Тепер потрібно підігнати її до потрібного посадкового розміру. Після запресовування, її трохи здавило і тепер її розмір менше ніж 8 мм. Для цього нам знадобиться розгортка діаметром 8.00.
Встановлюємо її в направляючу і не придавлюючи а вільно прокручуючи розгортається отвір.
Так само ще раз нагадаю, що як користуватися інструментом і як його вибирати я написав в спеціальній статті, посилання вгорі тексту.
Після того як розгорнули отвір, його потрібно продути стисненим повітрям, що б видалити всі тирсу.
Тепер приступимо до вимірів. Нам потрібно дізнатися, який діаметр отвору в направляючої. Тому як на розгортці написаний діаметр 8 мм. А ним потрібно знати, скільки вийшло насправді. Що б це перевірити, нам знадобиться індикатор внутромер.
Як показує прилад, у нас розмір вийшов в плюсі дві сотки. Далі заміряємо товщину ніжки клапана. Її заміряємо мікрометрів.
Діаметр ніжки клапана виявився 7.99 мм. В принципі три сотки це нормальний зазор між ніжкою клапана і направляючою втулкою.
Далі встановлюємо на місце клапан і підсвітивши його лампою зверху тарілки ми бачимо зовсім неприємну картину.
Ми бачимо, що клапан не повністю прилягає до сідла. Це означає що при кожній заміні направляючої втулки клапана, втрачається співвісність між центром втулки і центром сідла клапана. Що б вирішити цю проблемку потрібно підвести шарошками сідло. Як правильно прошарошіть сідло клапана я повністю описував в статті ( Притирання клапанів ВАЗ ).
Ну, ось і все, тепер залишилося тільки притертися клапана і зібрати все назад. Про притирке раджу прочитати статтю, на яку посилання трохи вище.
До нових публікацій.
На головну. Чим цей буртик важливий?