- Навіщо це роблять
- Чому цього робити не варто
- Як нарізають протектор
- Навіщо виробляють регрувери
- В яких випадках регрувер може бути корисний
- підсумки
Наша сеть партнеров Banwar
На написання даного матеріалу мене наштовхнув мій знайомий, який при зустрічі похвалився, що нарізав на старих шинах новий протектор і непогано зекономив на шинах. Я вже не раз стикався з цією темою, але розмова з ним просто змусив мене поділитися з вами своїми думками.
Нарізка протектора - це процес поглиблення або формування канавок на шині.
Навіщо це роблять
По-перше, канавки на шині виконують роль водовідводів, що дозволяє віддалити початок аквапланування на більш високі швидкості.
По-друге, поперечні блоки протекторів дозволяють краще чіплятися за поверхню, особливо на нетвердо покритті.
На старій шині, зважаючи зносу, протектор сточується і глибина канавок значно зменшується. У нашій країні глибина протектора на шинах легкових авто не повинна бути менше, 1.6 міліметра, в іншому випадку таку шину використовувати не можна.
Чому цього робити не варто
Відразу хочу зауважити, що мова в даній статті йде про звичайні легкові шини. Як правило, виробник не передбачає на них додаткову нарізку протектора. А це означає, що подпротекторний шар гуми не має запасний товщини для поглиблення канавок. Говорячи простою мовою, нарізаючи канавки на шині, автолюбитель сам пиляє сук, на якому сидить, адже ніхто з упевненістю не може сказати, наскільки можна заглиблюватися в подпротекторний шар. Наскільки це послабить шину, як близько знаходиться залізний дріт корду? До того ж шини різних виробників можуть мати різну товщину подпротекторного шару.
Також варто пам'ятати про два моменти:
- Чим більше стирається шина, тим жорсткішою вона стає. Нарізка протектора не в силах повернути м'якість і зачіп.
- Середній вік зношених шин - п'ять років. Вони відходили свій термін, гума втратила колишню еластичність. Явними ознаки цього є дрібні тріщини і рудий відтінок гуми зовнішньої частини шини.
Також важливо, що буде виконуватися нарізка, адже нарізати протектор на шині потрібно не тільки симетрично, а й однією глибини. В іншому випадку у шини може з'явитися дисбаланс. Але про це в наступному блоці.
Як нарізають протектор
Варіантів досить, самі епічно - болгаркою або паяльником. Їх відразу відмітаємо, оскільки болгаркою не вийде точно заглиблюватися в шину, а паяльником без спеціальних пристосувань і хорошою потужності просто не вийде цього зробити.
Якщо йти щодо правильним шляхом, потрібно використовувати регрувер.
Це спеціальний пристрій, в конструкції якого встановлюються змінні жала (різних форм). Жало розжарюється і ріже гуму немов гарячий ніж масло, формуючи потрібні по глибині і профілем канавки.
Незважаючи на те, що регрувер - це пристрій для нарізки протектора, його не можна використовувати на шинах, не призначених для цього! Особливо недоречно нарізати протектор на літніх шинах для використання їх взимку (склад гуми не призначений для використання шини взимку).
В інтернеті є купа схем, як зробити саморобний регрувер, але затія це не така й проста.
Навіщо виробляють регрувери
Є шини, особливо на великій вантажної техніки, на яких сам виробник вказує, що протектор можна поглибити, але не більше певної глибини (для різних шин по-різному).
В яких випадках регрувер може бути корисний
- Регрувер корисний в тих випадках, коли потрібно прорідити протектор, позбувшись частини блоків протектора. Наприклад, любителі позашляхових покатушек на кросовери прибирають частина щільного протектора на зимових шинах, завдяки чому вони краще гребуть на пухких покриттях.
- У разі ремонту, коли частина малюнка була заплавлені "нової" гумою. У таких ситуаціях регрувер дозволяє знову прорізати канавки для балансу і симетричності протектора шини.
підсумки
Нарізка протектора на простих легкових шинах - абсурд. Кожен з нас знає, що живемо ми в еру всього одноразового, і виробники змушені закладати мінімальний запас міцності в вироби, щоб ціна була конкурентною. З шинами рівно та ж ситуація. Нарізка протектора в даному випадку це не здорова економія, а гра з удачею - пощастить, не пощастить. Пам'ятайте, машина спирається на дорогу всього чотирма точками, площа плями контакту яких рідко перевищує площу долоні. "Стрельнувшій" на швидкості шина може коштувати життя, причому не тільки того, хто пішов на таку авантюру, але і оточуючих людей.
PS Нарізка протектора зараз глобально набирає популярність у продавців б / у шин. Вони настільки призвичаїлися симетрично формувати протектор по залишкам старого, що тільки досвідчений автолюбитель в силах це розпізнати. Будьте вкрай пильними, якщо купуєте б / у шини, це ваша безпека.
Наскільки це послабить шину, як близько знаходиться залізний дріт корду?