Наша сеть партнеров Banwar
Насос охолоджуючої рідини забезпечує примусову циркуляцію рідини в системі охолодження . У деяких джерелах інформації насос охолоджуючої рідини називають водяним насосом, що за своєю суттю не так. Вода в якості охолоджуючої рідини вже давно не використовується.
Насос встановлюється, як правило, в передній частині двигуна і може мати два види приводу: механічний і електричний. Механічний привід виробляється від колінчастого або розподільного вала двигуна за допомогою пасової передачі. Електричний привід передбачає установку електродвигуна з системою управління.
Як насоса охолоджуючої рідини використовуються насоси відцентрового типу. Конструкція такого насоса включає робоче колесо, посаджене на вал зі шківомі поміщене в корпус.
Корпус насоса виготовляється з чавуну або литого алюмінію. У корпусі виконані канали для підведення і відведення охолоджуючої рідини до робочого колеса. Між корпусом насоса і блоком циліндрів двигуна встановлюється прокладка ущільнювача а, що оберігає від витоку охолоджуючої рідини з насоса.
Робоче колесо (повсякденна назва - крильчатка) безпосередньо забезпечує циркуляцію охолоджуючої рідини. Воно виконане у вигляді лопатей спеціальної форми. Робоче колесо монтується на приводному валу. Вал розташований в корпусі на підшипниках. З протилежного боку вала встановлений приводний шків.
Робота насоса охолоджуючої рідини
При обертанні робочого колеса на вході насоса створюється розрядка, за рахунок якого охолоджуюча рідина з радіатора надходить в насос. Рідина подається в центральну частину насоса, переміщається по лопатей і викидається відцентровою силою на вихід з насоса і далі в сорочку охолодження блоку циліндрів.
В системі охолодження може встановлюватися два насоса охолоджуючої рідини - основний і додатковий. Залежно від конструкції двигуна додатковий насос виконує одну з функцій:
- додаткове охолодження двигуна (експлуатація в країнах з жарким кліматом);
- забезпечення роботи автономного обігрівача, включеного в систему охолодження двигуна;
- охолодження відпрацьованих газів в системі рециркуляції відпрацьованих газів;
- охолодження турбонагнетателя на двигунах з турбонаддувом;
- прокачування охолоджуючої рідини після вимкнення двигуна (для запобігання перегріву двигуна після зупинки).
Додатковий насос охолоджуючої рідини має, як правило, електричний привід. Насос включений в систему управління двигуном і при необхідності включається (виключається) за сигналом електронного блоку .
На деяких двигунах концерну Volkswagen встановлюється відключається насос охолоджуючої рідини. Відключається насос забезпечує швидкий прогрів двигуна при запуску за рахунок відключення подачі охолоджуючої рідини до досягнення температури 30 ° С. При цьому охолоджуюча рідина постійно знаходиться в двигуні і прогрівається значно швидше. Крім прогріву, застосування що відключається насоса призводить до зниження витрати палива.
Припинення подачі охолоджуючої рідини проводиться за допомогою кільцевої діафрагми (заслінки), яка перекриває шлях рідини, крильчатка при цьому продовжує обертатися. Діафрагма важелями з'єднана з мембраною, яка переміщається під дією розрядження. Порожнина перед діафрагмою сполучена магістраллю з джерелом розрядження - впускним колектором.
Вакуумний канал перекриває регулювальний клапан, включений в систему управління двигуном. При його відкритті мембрана під дією розрядження переміщується, дезактивируется робоче колесо насоса. При закритті клапана мембрана під дією пружини повертається на місце, а діафрагма звільняє крильчатку. Насос починає працювати.