Наша сеть партнеров Banwar
сторінка 1
У систему охолодження КамАЗ-740 (рис.3) входять водяні сорочки блоку і головок 26 циліндрів, водяний насос 27, радіатор 4, вентилятор 30 з гідромуфтою 5, жалюзі 3, два термостата 10, розширювальний бачок 18, з'єднувальні трубопроводи, шланги, Кліноременная передача приводу насоса, зливні крани або пробки, датчик температури охолоджуючої рідини і інші деталі.
Малюнок 3 - Система охолодження двигуна автомобіля КамАЗ
Водяний насос (рис.4) відцентрового типу служить для створення примусової циркуляції охолоджуючої рідини в системі охолодження. Водяний насос дизеля КамАЗ-740 закріплений на передній частині блоку циліндрів з лівого боку і приводиться в дію клиноремінною передачею від шківа колінчастого вала.
Принцип дії водяного насоса полягає в наступному. При обертанні крильчатки рідина, яка надходить з підвідного патрубка до центру крильчатки, відкидається відцентровою силою до стінок корпусу, звідки витісняється в сорочку охолодження через відвідний патрубок.
Малюнок 4 - Водяний насос КамАЗ-740
1 - пилеотражатель; 2 - стопорне кільце; 3 і 4 - шарикопідшипники; 5 - водоотражатель;
6 - крильчатка; 7 - сальник; 8 - вал; 9 - кільце ущільнювача; 10 - завзяте кільце;
11 - шайба; 12 - колпачковая гайка; 13 - корпус; 14 - шків.
На двигуні автомобіля КамАЗ вентилятор розташований окремо від водяного насоса і приводиться в дію через гідравлічну муфту.
Гидромуфта (рис.5, а)
включає в себе герметичний кожух В, заповнений рідиною. У кожусі поміщені два (з поперечними лопатями) сферичних судини Л а Г, жорстко з'єднані з провідним А і веденим Б валами відповідно.
Малюнок 5 - Гидромуфта
а - принцип дії; б - пристрій; 1 - кришка блоку циліндрів; 2 - корпус; 3 - кожух; 4 - валик приводу; 5 - шків;
6 - маточина вентилятора; А - провідний вал; Б - ведений вал; В - кожух; Г, Д - судини;
Т - турбінне колесо; Н - насосне колесо
Принцип роботи гідромуфти заснований на дії відцентрової сили рідини. Якщо швидко обертати сферичний посудину Д (насосний), заповнений робочою рідиною, то під дією відцентрової сили рідина ковзає по криволінійній поверхні цього судини і потрапляє до другого посудину Г (турбінний), змушуючи його обертатися. Втративши енергію при ударі, рідина знову потрапляє в перший посудину, розганяється в ньому, і процес повторюється. Таким чином, передається обертання з ведучого вала А, з'єднаного з одним посудиною Д, на ведений вал Б, з'єднаний жорстко з іншим посудиною /. Цей принцип гідродинамічної передачі використовується в техніці при конструюванні різних механізмів.
Гидромуфта размешена в порожнині, утвореної передньою кришкою 1 (рис. 5, б) блоку циліндрів і корпусом 2, з'єднаних гвинтами. Гидромуфта складається з кожуха 3, насосного Н і турбінного Г коліс ведучого А і веденого Б валів. Кожух з'єднаний через провідний вал Л з колінчастим валом за допомогою валика приводу 4. З іншого боку кожух 3 з'єднаний з насосним колесом і шківом 5 приводу генератора і водяного насоса. Ведений вал спирається на два кулькових підшипника і з'єднаний одним кінцем з турбінним колесом, а іншим - з маточиною 6 вентилятора. Вентилятор двигуна розташований співвісно з колінчастим валом, передній кінець якого з'єднаний шліцьовим валом з провідним валом 4 приводу гідромуфти. Поворотом важеля вмикача гідромуфти можна задати один із потрібних режимів роботи вентилятора: «П» - вентилятор включений постійно, «А» - вентилятор включається автоматично, «О» - вентилятор відключений (робоча рідина випущена з кожуха). На режимі «П» допустиме лише короткочасна робота.
Популярні матеріали:
Стан розвитку дорожніх інформаційно-навігаційних систем
Прогрес в радіоелектроніці Прогрес в радіоелектроніці, обчислювальній техніці та інформатики забезпечив досить широкий розвиток інформаційно-навігаційних систем на автомобільному транспорті. Подібні системи забезпечують, як правил ...
Головна рама
Рама кузова зварної конструкції. Основними несучими елементами рами (рис. 5) є дві поздовжні балки 10, виконані з двотаврових балок № 45а, посилених зверху і знизу смугами перетином 18 X 340 мм. Зовнішній контур рами виконано і ...
Визначення витрат на створення алгоритмів і ПП
Витрати на створення алгоритмів і ПП визначаються за такими статтями: 1. матеріали; 2. спеціальне обладнання; 3. заробітна плата основних виконавців; 4. відрахування на єдиний соціальний податок основних виконавців (26.2%); 5. з ...