Наша сеть партнеров Banwar
Для багатьох автолюбителів зі стажем необхідність і призначення датчика концентрації кисню знаходиться за межею їхнього розуміння: ну, не було такого в вітчизняних автомобілях 70-80-х років, на яких ми свого часу вчилися їздити і вчилися ремонтувати самі. Тим часом, сьогодні його наявність - усвідомлена необхідність, пов'язана з бажанням поліпшити якість паливної суміші і якість її згорання, і, як наслідок - зменшити кількість шкідливих речовин в домішках автомобіля. І виробники Чері Амулет теж переслідували саме цю мету. Цей датчик - і є той самий лямбда-зонд, назва якого багатьох автолюбителів призводить в тремтіння.
Датчик концентрації кисню на Chery Amulet встановлений в приймальній трубі системи випуску відпрацьованих газів. Залежно від того, скільки кисню знаходиться в відпрацьованих газах, датчик, при вступі з ним в реакцію, створює різницю потенціалів, яка становить від 0,1 до 0,9 В.
Чим менше показник - тим більше кисню і, отже, біднішими суміш. Відповідно, високий показник говорить про багату суміші. Відстежуючи вихідна напруга датчика концентрації кисню, електронний блок керування двигуном визначає, яку команду з коригування складу робочої суміші подавати на форсунки: якщо суміш бідна (низька різниця потенціалів на виході датчика), то контролер дає команду на збагачення суміші; якщо суміш багата (висока різниця потенціалів) - на збіднення суміші. Саме так працює датчик концентрації кисню на Чері Амулет.
Можливими ознаками виходу з ладу лямбда-зонда можна назвати нестійку роботу двигуна на холостих обертах, підвищена витрата палива, погіршення динаміки, потріскування і запах гару в районі установки каталізатора, а також запах тухлих яєць, присутній в вихлопі (при попаданні в каталізатор великої кількості незгорілого палива). Сучасні ЕБУ в своїх програмах розраховані на те, що на автомобілі цей датчик присутній. І якщо ви вирішили від нього позбавитися, без повної перепрошивки блоку управління не обійтися. Та й не факт, що це не погіршить характеристики вашого авто. Набагато простіше і правильніше поміняти цей датчик. Тим більше, що самому це зробити дуже легко:
- Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
- Витягніть червоний фіксатор на колодках підключення датчика та послабити колодки.
- Виверніть датчик з приймальні труби ключем на 22 і зніміть його з автомобіля.
- Встановіть новий датчик в зворотному порядку.
Зверніть увагу на маркування датчика, щоб при заміні на новий придбати аналогічний датчик концентрації кисню.
Можливо, вам буде цікаво:
Як поміняти датчик положення колінчастого вала на Чері Амулет