- Навіщо потрібна нейтральна передача на автоматі?
- Як вести себе на світлофорі, пробці
- Накатом на автоматі
Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні п'ятий видеоурок водіння на АКПП (автоматичній коробці передач). Пропоную поговорити про таку важливий аспект як нейтральна передача. Начебто що про неї говорити? Але не так все просто, багато водіїв які їздять на механічній коробці часто можуть пустити машину накатом (нейтральна на швидкості), а на автоматі так можна? Або ось ще одне питання, чи потрібно перемикатися на «нейтралці» на світлофорі? Та й взагалі навіщо потрібна ця передача на автоматі ...
Для початку невелике визначення.
Нейтральна передача - це положення коробки передач (не тільки автоматичної, але і механічної ) при якому обертаючий момент від двигуна не передається колесам, таким чином при працюючому двигуні автомобіль не рухається.
Навіщо потрібна нейтральна передача на автоматі?
Роль нейтральної передачі на автоматичній коробці не така суттєва. Вона не така як на механіці (де ви переключаєтеся на неї на кожному світлофорі), на автоматі ви можете її ні разу не включити за весь період експлуатації автомобіля. Ви не помилилися це дійсно так. Так для чого ж взагалі вона потрібна? Все просто, в основному це буксирування машини. Тобто якщо ваш автомобіль зламався, то його потрібно буксирувати саме на цій передачі і то дуже обережно (докладніше в статті - буксирування автомата ).
Друге призначення - це стоянка, звичайно можна поставити машину на нейтралці і на «ручник», але це не так зручно як скажімо просто поставити на «P» паркінг. Але з такого становища двигун заведеться (почитайте перший урок на автоматі ) Однак так робити можна, це не заборонено!
Як вести себе на світлофорі, пробці
Також поширений питання - чи потрібно ставити нейтральну передачу на світлофорі або досить просто натиснути педаль гальма, залишившись в режимі D - «драйв»?
Питання дуже і дуже не простий, тисячі різних рад можна почути з різних джерел, і навіть з фірмових сервісів автомобілів немає певної думки.
Давайте подумаємо самі. Що говорить нам будь мануал (інструкція користувача).
При включеній нейтральній передачі - відсутній зв'язок між вхідними і вихідними валами. Вихідний вал не заблокований, а значить, автомобіль може рухатися (буксирування). Тому нейтральна передача ( режим N ), В основному потрібен тільки для сервісної транспортування автомобіля і то за певними правилами.
Запам'ятайте автомат (АКПП), це зовсім не механіка, тут принцип зчеплення зовсім інший. Тут немає диска зчеплення, а всю роботу виконує гідротрансформатор. Однак коли включений режим «N» (нейтраль) зв'язку між двигуном і колесами просто немає. Наш бублик (гідротрансформатор) обертається, але він не пов'язує колеса і двигун, тому як стопорящую кільця вони ж фрикційні диски розпрямляються.
Що відбувається, коли ви переводите важіль в положення «D» - масляний насос качає тиск в гідроблок, далі відкривається соленоїд і дає тиск, під яким фрикційні диски (першої передачі) стискаються. Вони як би з'єднують два вала (від двигуна і від коліс) і автомобіль готовий до руху, відпускаємо педаль гальма і поїхали. Після електроніка вирішує, які фрикційні диски (який передачі) їй стулити.
Що відбувається, коли ви встаєте на світлофорі і виключаєте «D» і переходите в «N». Фрікціони розмикаються, соленоїди закриваються, вали расцепляются. Потім ви знову переводите з «N» в «D» знову такий складний процес повторюється! Ще раз нагадаємо ЦЕ НЕ МКПП!
Підсумок швидше зношуються соленоїди, фрікціони першої передачі! Якщо ви один раз включили (а в пробці можна їхати і на другий), то тиск стабільно, фрікціони завжди стиснуті. ЦЕ ПРАВИЛЬНЕ РУХ!
Однак є й такі випадки, коли стоїте на автоматі дуже довго - пробка, чергу на АЗС. Тоді і нога втомиться і тримати автомобіль на гальмі не дуже зручно. Що робити тоді?
При тривалому стоянні в пробці або на АЗС, допускається включення «нейтральної». А можна взагалі заглушити мотор, так ще й паливо заощадите.
Накатом на автоматі
Другий за популярністю питання - Чи можна їздити накатом на автоматі?
Кому не хочеться з крутий і затяжний гірки - поставити машину в положення «N» і котитися на ній поки ухил дозволить? Та ще й паливо економиться! АЛЕ!
При накаті взагалі перемикатися на «нейтральну» - НЕ МОЖНА! Чому? ТАК все дуже просто. Ось котимося ми з гори, накат, і прям ось рука тягнеться переключитися на «N» - перемикається, розмикаємо жорсткий зв'язок між валом на колеса і валом від двигуна, вони починають крутитися з різними оборотами. Тобто двигун, ми можемо розкрутити хоч до 5000, але на колеса це не дасть ніякого ефекту!
Тепер вирішили на швидкості включити «D», тобто потрібно зімкнути два вала, які крутяться з різною частотою, ДО ЧОГО НА ШВИДКОСТІ! Тобто їх повинні зупинити фрикційні диски, зімкнути і почати працювати як один вал! Це дуже складно, виходить щось типу удару, коли фрікціони змикаються.
Якщо вам хочеться все ж котиться з гори накатом, потрібно дочекатися, коли машина встане, ПОВНІСТЮ і тільки потім включити «D» коли вал зупинився.
ТАК і котиться на автоматі на нейтральній це не є ДУС! Запам'ятайте! Ремонт потім вийде набагато разів дорожче, ніж ви заощадите палива!
Якщо хочете котитися то відпустіть педаль газу і котитеся, скільки дозволить автомат на режимі «D»
Постарався виділити всі важливі моменти статті в своєму відео ролику, так що обов'язково дивимося, дуже корисно - для тих хто не хоче читати багато букв!
НА цьому все, думаю п'ятий урок був для вас пізнавальним. Хлопці підтримайте наш блог в соціальних мережах, блоки ви можете знайти праворуч, також буду дуже вдячний якщо розкажіть на інших сайтах і форумах, про наші уроки. Тільки корисні матеріали, на нашому АВТОСАН.
(40
голосів, середній: 4,90 з 5)
Начебто що про неї говорити?
Але не так все просто, багато водіїв які їздять на механічній коробці часто можуть пустити машину накатом (нейтральна на швидкості), а на автоматі так можна?
Або ось ще одне питання, чи потрібно перемикатися на «нейтралці» на світлофорі?
Навіщо потрібна нейтральна передача на автоматі?
Так для чого ж взагалі вона потрібна?
Що робити тоді?
Кому не хочеться з крутий і затяжний гірки - поставити машину в положення «N» і котитися на ній поки ухил дозволить?
Чому?