- Де знаходиться регулятор тиску палива
- Симптоми і ознаки несправностей
- Як перевірити і провести заміну РДТ на прикладі Chevrolet Lanos
- Діагностика своїми руками
- Установка нового регулятора тиску палива
- Відео з монтажу нової деталі на Шевроле Ланос 1.4
Наша сеть партнеров Banwar
Регулятор тиску палива (РДТ), незважаючи на свої скромні розміри і відносну дешевизну на тлі інших компонентів, є одним з важливих ланок паливної системи автомобіля. При виявленні несправності регулятора найкраще провести заміну. Але ось як визначити, що проблема саме в ньому, які характерні ознаки несправності та варіанти діагностики.
Де знаходиться регулятор тиску палива
Пристрій являє собою запобіжний клапан з мембраною. У народі РДТ часто ще називають зворотним або перепускним клапаном. Розташовується він зазвичай на паливній рейці, але може також стояти в баку разом з паливним насосом, а також якщо паливна система не має функції рециркуляції.
Схема пристрою стандартного регулятора тиску палива
Регулятор поділений на дві порожнини: паливну і вакуумну. Мембрана розташована всередині вакуумної і реагує на тиск повітря, що надходить з силового агрегату. Паливна порожнину в свою чергу містить пальне під високим тиском. РДТ підтримує різницю тисків плюс контролює тиск у впускному колекторі і інжекторі. При підвищенні тиску в трубі впуску регулятор збільшує натиск пального, при ослабленні зменшує. Таким чином відбувається контроль подачі палива, а його надлишок скидається назад в бак.
Симптоми і ознаки несправностей
Постійні навантаження поряд з неякісним паливом рано чи пізно можуть призвести до зносу клапана. Зазвичай він або повністю відкритим залишається, або закривається. У першому випадку мотор просто «заливає» паливом, у другому його навпаки не вистачає.
Грішити на регулятор тиску палива можна при появі таких симптомів:
- Збільшення витрата палива (надлишки не скидаються назад в бак і впорскується в циліндри, де повністю не згоряють).
- Підвищений рівень викидів вихлопної системи (як наслідок попереднього пункту).
- «Гуляє» робота двигуна і просідання потужності.
- Автомобіль не тримає холості оберти і глухне.
- Проблеми при запуску.
Подібні ж ознаки можуть проявлятися і на Лада Пріора, ВАЗ 2110 і інших представників сімейства ВАЗ.
Як перевірити і провести заміну РДТ на прикладі Chevrolet Lanos
У двигуні цього автомобіля регулятор тиску палива знаходиться на паливній рампі, поруч з ременем ГРМ. Споглядати РДТ можна, знявши кришку двигуна, потім корпус повітряного фільтра разом з гофром і кожух ГРМ. Щоб впоратися з поставленим завданням, знадобляться інструменти:
- манометр,
- ключі на «10» і «24»,
- шестигранник на «5».
Старий і новий регулятори тиску палива для Chevrolet Lanos
Діагностика своїми руками
Справний чи ні регулятор, можна визначити, завівши мотор і потім заміривши рівень тиску в паливній рейці.
- Манометр під'єднується до паливної магістралі між рампою і фільтром.
- Запускається мотор. На холостих обертах тиск повинен бути в районі 300 кПа (3,0 кгс / см2).
- Вакуумний патрубок від'єднується від РДТ. Стрілка манометра повинна показати збільшення тиску на 20-70 кПа (0,2-0,7 кгс / см2). У разі, коли тиск на холостих обертах помітно нижче необхідного і не росте при отцеплённом вакуумному патрубку, то регулятор тиск палива вийшов з ладу і вимагає заміни.
РДТ на паливній рейці з від'єднаний вже вакуумним патрубком
Установка нового регулятора тиску палива
- Від'єднується вакуумний шланг (якщо після діагностики був заново приєднаний).
- З метою трохи послабити трубки подачі і зливу палива можна злегка відпустити два 10-міліметрових болта, щоб згодом нічого не потрібно було відгинати при зніманні РДТ.
- Велика гайка внизу регулятора відкручується ключем на «24». Вона може бути трохи закисший, тому балончик WD-40 під рукою не завадить. Закінчивши з гайкою, трубку зливу палива слід трохи відвести вниз.
- Для відкручування пари болтів, якими РДТ кріпиться до рампи, стане в нагоді шестигранник на «5».
- Коли все відключено від регулятора, легкими прокручування виймаємо пристрій з паливної рампи.
- Береться новий регулятор і повторюємо попередні пункти в зворотному порядку.
Перед тим як ставити новий РДТ, змочіть бензином чисту ганчірочку і змастіть місце його установки на рампі. Гумові ущільнювачі РДТ можна ще злегка змастити моторним маслом.
Відео з монтажу нової деталі на Шевроле Ланос 1.4
Прекрасно видно, що діагностика несправності регулятора тиску палива і можлива його подальша заміна не є складним процесами. Проте, якщо ви не все-таки не впевнені в своїх силах або вам просто лінь витрачати на подібні речі особистий час, то краще звернутися до фахівців в автосервіс.
Вітаю! Звуть мене Олександр. Мені 34 роки. За освітою - інженер морського транспорту. Оцініть статтю: Поділіться з друзями!