Наша сеть партнеров Banwar
Привіт, шановні автомобілісти! Уявіть собі ситуацію, тільки уявіть, не хотілося б, щоб вона в реалі сталася з вами. Отже, світлофор, ви зупинилися, і раптом ваш автомобіль починає самостійне рух.
Або навпаки. Той же самий світлофор, вже зелений, всі сусідні авто рушили по своїх справах, а ви не можете почати рух, ніби й передача включена, і двигун працює, а машина не їде.
Так, ось це і є, несправності зчеплення. Вірніше, всього дві з них. Перший випадок - це коли «веде зчеплення», тобто ведений диск не повинен мати зчеплення з маховиком, так як зчеплення від'єднано, але контакт залишається. Другий випадок - пробуксовує зчеплення. Через зношеність накладок веденого диска, тому він не забезпечує зв'язку з маховиком і відбувається пробуксовка зчеплення.
Про що зчеплення «говорить» водієві
Як правило, практично будь-яка несправність двигуна, коробки передач або зчеплення , Не відбувається раптово. Про необхідність проведення діагностики та обслуговування будь-якого агрегату або механізму, автомобіль заздалегідь попереджає водія.
А вже завдання водія - знати, про що йому «говорить», в нашому випадку, зчеплення. Нехарактерні звуки, вібрація, запах, говорять про те, що скоро виникнуть проблеми зі зчепленням.
- шум зчеплення повинен насторожити водія. І якщо шум при вичавленому зчепленні припиняється, то це попередження про те, що пора морально себе готувати до заміни вичавного підшипника.
- горить зчеплення, як правило, через некваліфікованих дій водія. Різке включення зчеплення при перемиканні передач , Перша причина того, що ви чуєте запах гару. Інших причин, крім неправильних дій водія, якщо зчеплення згоріло, бути не може.
Для того, щоб несправності зчеплення не заставали вас зненацька, фахівці рекомендують, з урахуванням вимог виробника по експлуатації зчеплення , Якщо інше не зазначено: заміну веденого диска проводити при 80 тис.км. пробігу.
Характерні несправності зчеплення
Розглянемо типові несправності зчеплення, які вже неодноразово підтверджувалися, незалежно від того, який у вас автомобіль: Фольсваген або Жигулі. Закони фізики і механіки, однаково поширюються на деталі зчеплення, незалежно від моделі авто.
Чи не вимикається зчеплення (педаль відтиснуті, але важіль перемикання передач не переміщається вільно)
- ведений диск забруднений маслом, деформований;
- втрата пружності дефрагменной пружини;
- відбувається витік в гідравліки;
- недостатній хід педалі. потрібно регулювання зчеплення .
Пробуксовка зчеплення (обороти двигуна збільшується, швидкість руху залишається незмінною)
- знос веденого диска;
- деформація маховика;
- несправності в гідравлічній системі.
Вібрація при включенні зчеплення
- масло на відомому диску;
- ослаблення кріплення двигуна, або коробки передач;
- деформація натискного диска;
- деформація накладок зчеплення або ослаблення заклепок на накладках.
Зчеплення включено (педаль відпущена, і лунають: стук або вищать звуки)
- порушено регулювання педалі зчеплення;
- потрібно мастило підшипника на валу КПП;
- знос направляючої втулки;
- тріщина на відомому диску.
Педаль зчеплення не повертається верхнє положення. Заїдають важелі або тяги приводу зчеплення, або підшипники вимикання зчеплення.
Природно, це лише типові несправності та їх причини. Повну картину стану зчеплення вашого авто, при появі будь-яких позаштатних стукотів, запах гару, зможе намалювати лише повна діагностика механізму зчеплення.
Важливо розуміти, що від того, як кваліфіковано ви експлуатуєте зчеплення і вибираєте правильний режим руху, залежить термін служби зчеплення вашого авто.
Удачі вам при експлуатації зчеплення і під час руху.