- Трохи про пристрій і призначення
- Діагностика характерних основних несправностей
- Чи не вимикається ( «веде») зчеплення
- Не включається ( «буксує»)
- Діагностика інших несправностей і їх симптоми
Наша сеть партнеров Banwar
Коли ви довго тримаєте ногу на педалі зчеплення , Воно швидко згоряє і його доведеться міняти! Ця азбучна істина часто порушується новачками. І не через те, що забувається, а тому що керувати автомобілем, полувижав муфту, зручніше і легше. Тому у дуже багатьох автолюбителів несправності зчеплення були причиною першого ремонту першого в житті автомобіля. Перевірка зчеплення повинна проводитися перед кожним виїздом автомобіля в автошколах, і вироблена діагностика часто вказує на необхідність ремонту. Як правило, це пов'язано зі зміною фрикційних дисків.
Трохи про пристрій і призначення
Зчеплення є головним механізмом трансмісії автомобіля, дозволяючи нам, без зупинки двигуна, плавно рушати з місця і міняти інтенсивність руху, перемикаючи на ходу передачі.
На легкових автомобілях встановлюються переважно однодискові фрикційні зчеплення з гідравлічним приводом.
Механізм, розміщений поза і всередині кошика-кожуха, прикріпленою болтами до маховика, складається з наступних деталей:
- маховика;
- веденого і ведучого дисків з фрикційними накладками;
- пружин, що притискують до маховика провідний диск;
- вилки виключення зчеплення ;
- вижимні важелів включення;
- нажімной муфти;
- вичавного підшипника;
- вала педалі і педалі зчеплення.
Діагностика характерних основних несправностей
Для того щоб переключити шестерні в коробці передач при наборі швидкості або, навпаки, при її зниженні, всякий раз колінчастий вал двигуна роз'єднується і знову входить в зіткнення з силовою передачею автомобіля. Трапляється це дуже часто, і з часом ознаки зносу зчеплення починають проявлятися в характері поведінки автомобіля на дорозі під час руху.
Ознаки несправності зчеплення поділяються на дві основні групи. Перше - це коли воно не повністю вимикається, «веде». Друге, навпаки, коли в повному обсязі включається, або, як кажуть, «буксує».
Чи не вимикається ( «веде») зчеплення
Коли при натисканні на педаль диски не розходяться повністю, кажуть: «веде» зчеплення. Тобто, диски залишаються в деякому зіткненні, і не відбувається його повне виключення. Досвідчені водії знають, як потрібно перевіряти зчеплення на неповне вимикання. Діагностика проста. Якщо на малих обертах, утримуючи до кінця педалі перша передача включається легко і без стороннього шуму - вимикання відбувається повністю. Якщо включення відбувається з утрудненням і супроводжується шумом шестерень - «веде».
Причинами цього можуть бути:
а) механічні
- поламалися накладки веденого диска або на них ослабли заклепки;
- зменшення повного ходу педалі (туге зчеплення);
- покоробився ведений диск і його торцеве биття перевищує 0.5 мм;
- перекошений або покоробився натискний диск;
- заїдає маточина веденого диска на шліцах первинного вала в коробці передач;
- заклепки кріплення нажімной пружини прослаблі;
- нерівності утворилися на поверхні фрикційних накладок веденого диска.
б) пов'язані з гідроприводом
- витік рідини з гідросистеми;
- в систему потрапило повітря.
Усунення механічних причин пов'язано з регулюванням приводу, очищенням і мастилом шліців, правкою або заміною веденого диска і, що найчастіше, заміною фрикційних накладок. Будь-яке зчеплення колись доводиться міняти. Неполадки в гідросистемі припускають прокачування для видалення потрапив повітря, перевірку щільності з'єднань і цілісності трубопроводу. При необхідності доведеться поміняти вийшли з ладу деталі, як-то: головний і робочий циліндри при відсутності потоку середовища через них рідини.
Не включається ( «буксує»)
Коли під час руху ви починаєте чути запах гару, а на підйомі ваш автомобіль помітно знижує швидкість і взагалі став гірше розганятися - навіть діагностика не потрібна: пробуксовує зчеплення. Це означає, що ведений і ведучий диски при включеному зчепленні змикаються недостатньо щільно.
Існує простий спосіб, як перевірити зчеплення. Для цього поставте автомобіль на гальмо стоянки і запустіть двигун. Вичавивши муфту, включіть передачу. Плавно натискайте на педаль газу, і так само плавно відпускайте муфту. Двигун повинен стихнути. Якщо він продовжує працювати - значить, буксує зчеплення.
Причини неповного включення:
- відсутній вільний хід педалі;
- пригоріли або зносилися фрикційні накладки веденого диска;
- на фрикційні накладки, на поверхні натискного диска і маховика потрапило або продовжує потрапляти масло.
Ці причини також усуваються регулюванням приводу, заміною накладок. Масло, що потрапило на поверхні, що труться, в результаті якого виникає прослизає зчеплення, необхідно видалити, ретельно промивши забруднені місця уайт-спиртом. Зрозуміло, треба з'ясувати і усунути причину його появи.
Діагностика інших несправностей і їх симптоми
Про несправності в механізмі свідчать також сторонні шуми. Так підвищений рівень шуму при виключенні говорить про витік мастила або зносі підшипника виключення зчеплення. Краще його поміняти.
Шум, що виникає коли відпускається педалі зчеплення, вказує на поломку або втрату пружності пружин демпфера, пружини вилки включення або поломки пластин, які з'єднують натискний диск з кожухом.
Всі перераховані несправності зчеплення можна виявити за допомогою нескладної діагностики. Подальша детальна перевірка зчеплення повинна підказати способи їх усунення.