Наша сеть партнеров Banwar
Нові ПДР, що вступили в силу з 15 квітня поточного року, зобов'язують з 1 жовтня по 1 травня під час руху за межами населених пунктів включати на транспортних засобах денні ходові вогні, а при їх відсутності в конструкції ТС - ближнє світло фар. Багато автомобілістів знають, що нині ходові вогні пропонуються в якості додаткового обладнання та їх можна придбати в автомагазинах і на авторинках. Це буває як продукція відомих брендів, так і кустарно виготовлені світлодіоди. Разом з тим, користуватися такими приладами для виконання нової вимоги ПДР - не можна.
У Центрі безпеки дорожнього руху при МВС України нам пояснили, що, виходячи із задекларованого терміну «денні ходові вогні» і трактування п. 9.8 ПДР допущено застосування тільки тих ходових вогнів, які передбачені конструкцією даного транспортного засобу. Всі інші прилади - не відповідають даній вимозі, і застосовувати їх - не можна. На практиці, працівники ДАІ мають право навіть оштрафувати водія авто з самостійно встановленими ходовими вогнями, (як кустарного виробництва, так і продукції відомих брендів), за незаконне переобладнання ТЗ - згідно зі ст. 122 ч.2 КпАП України - штраф 425-510 грн.
Нова редакція Правил дорожнього руху: що змінилося ?: Світити, але не відсвічувати!
ДАІ оштрафує за кустарні світлодіоди на авто
Представники двох відомих брендів Osram і Philips звернулися в ЦБДР з ініціативою знайти шляхи легалізації в Україні серійно випускаються позаштатних денних ходових вогнів для установки на транспортні засоби у вигляді додаткового обладнання. Вони аргументували свою позицію тим, що їх ходові вогні відповідають міжнародним вимогам - Правил ЄЕК ООН №87 (техвимоги до даних світловим приладам) і №48 (вимоги до способу їх установки). До того ж ходові вогні Osram і Philips вже допущені до використання в Росії.
У свою чергу представники ДАІ та «ДержавтотрансНДІпроект» заявили, що для легалізації в Україні ходових вогнів одного лише їх відповідності з Правилами ЄЕК ООН №87 і 48 - недостатньо. Перш за все, потрібно законодавчо визначити підстави для використання даного обладнання як такого в якості додаткових світлових приладів - адже вони не передбачені діючими українськими стандартами. А також вирішити ще кілька важливих проблем - визначити механізму контролю за відповідністю встановлених ходових вогнів Правил ЄЕК ООН №87 і 48, (їм може не відповідати продукція маловідомих брендів і кустарине світлодіоди), і в черговий раз внести зміни до правил дорожнього руху, прибравши з термінології та п. 9.8 слова «при їх відсутності в конструкції транспортного засобу».
Нові ПДР 2013: де потрібно їздити з увімкненими фарами?
Втім, з огляду на, що застосування ходових вогнів в першу чергу направлено на підвищення безпеки руху та це розуміють не тільки представники виробників ходових вогнів, а й вітчизняних органів сертифікації, а також правоохоронці, на спільній нараді в ЦБДР представники Osram і Philips пообіцяли вивчити зарубіжний досвід по законності використання ходових вогнів і поділитися ним з ДАІ для знаходження шляхів легалізації даної продукції в Україні.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Нова редакція Правил дорожнього руху: що змінилося ?Нові ПДР 2013: де потрібно їздити з увімкненими фарами?