Наша сеть партнеров Banwar
на форумі Армія-2015 очікувалося кілька автомобільних прем'єрних показів. У тому числі - нового «Уралу» для потреб армії. При цьому на сайті Міноборони РФ в списку основних зразків озброєння і військової техніки, демонстрованих на форумі , Значився лише захищений автомобіль Урал-63095 Тайфун-У не така вже й новинка станом на червень 2015 року. І тільки присвячені чекали на трасі «танкового біатлону» новий Урал-63704-0010 Торнадо-У: чи не броньований, зате підвищеної прохідності і вантажопідйомності. Сьогодні ми розповімо про обох машинах, а заодно спробуємо позбутися від можливої плутанини в назвах.
Табель про ранги
Власне кажучи, «Тайфун» - це не окрема машина, а ціле сімейство бронеавтомобілів підвищеної захищеності, розроблене кооперацією з більш ніж 120 підприємств, серед яких - Ярославський моторний завод, НДІ стали, Федеральний ядерний центр в Сарові, «Магістраль» (виробник броньованого скла) , МГТУ ім. Баумана (гідропневматичне підвіска) і т. Д. Машин в результаті вийшло три. Про КамАЗ 63968 Тайфун-К і КамАЗ-63969 Тайфун ми вже писали, а ось про Урал-63095 Тайфун-У прийшла пора написати сьогодні.
На фото: КамАЗ-63969 Тайфун
Ще раз: «Тайфунів» розроблено на сьогоднішній день три. Це бронемашини підвищеної захищеності (в тому числі, від мін і саморобних вибухових пристроїв на основі фугасних снарядів) класу MRAP - КамАЗ 63968 Тайфун-К і Урал-63095 Тайфун-У (відповідно, літера «К» означає КамАЗ, а літера «У» - Урал). І повноцінний бронетранспортер (БТР) КамАЗ-63969 Тайфун.
З «Торнадо» ситуація наступна. На озброєнні російської армії складаються модернізовані реактивні системи залпового вогню (РСЗВ) «Торнадо-Г» - модернізована РСЗВ 9К51 «Град» калібру 122 мм - і «Торнадо-С» - модернізована РСЗВ 9К58 «Смерч» калібру 300 мм. Обидві системи змонтовані на шасі Урал-4320, розробленому ще в 1977 році.
Спроби замінити шасі другої половини ХХ століття на більш сучасне робилися неодноразово. Так, в Білорусі РСЗО БМ-21 Белград змонтовані на базі МАЗ-6317 . Тому не дивно, що нове оригінальне шасі від Уральського автозаводу отримало уніфіковане назву «Торнадо-У», як спеціально створеного для систем залпового вогню «Торнадо-Г» і «Торнадо-С».
Броньований «Урал» рівня MRAP
На фото: Урал-63095 Тайфун, фото: wikipedia.org
Урал-63095 Тайфун - багатофункціональний модульний бронеавтомобіль класу MRAP. Тобто, його броня захищає від бронебійних куль, випущених з великокаліберного кулемета 14,5 мм і стрілецького озброєння, а протимінна захист - від потужних саморобних вибухових пристроїв і фугасів (до 8 кг в тротиловому еквіваленті під днищем). Як і всякий MRAP, може бути використаний в якості розвідувальної, командно-штабної машини, машини радіоелектронної боротьби або зв'язку, санітарної машини або автомобіля для інженерної, радіаційної, хімічної і біологічної розвідки, а також власне перевезень особового складу (від 12 до 16 осіб в залежно від модифікації - не рахуючи екіпажу з трьох чоловік) і вантажів.
Шасі капотноє, рамне, повнопривідне, тривісне (формула 6х6). Повна маса - 24 тонни, двигун потужністю 450 к.с., виробництва Ярославського моторного заводу Групи ГАЗ, автоматична шестиступінчаста коробка передач і механічна двоступенева роздавальна коробка. Підвіска - незалежна гідропневматичне, з можливістю регулювання дорожнього просвіту (± 300 мм), шини - пулестойкие з противибуховими вставками і системою автопідкачуванням. Рульове управління - з гідропідсилювачем двухсторонннего дії.
На фото: Урал-63095 Тайфун
Броньований «Урал» здатний долати підйом до 60%, майже двометровий брід (1800 см) і вертикальну стінку висотою 0,6 м. Два паливних бака ємністю 300 л кожен забезпечують запас ходу до 1800 км. Броня рознесена, навісна, комбінована - зі сталі і кераміки. Озброєння - дистанційно керований бойовий модуль. Екіпаж і десант можуть вести вогонь зі стрілецької зброї через бійниці.
Уральський автозавод запустив бронемашини в серію в 2014 році, вперше вони були продемонстровані в травні минулого року на військовому параді в Москві. А міністру оборони (тоді ще Анатолія Сердюкова) бронемашини продемонстрували ще в червні 2011 року - на полігоні Науково-дослідного випробувального центру ЦНДІ Міноборони РФ. Планувалося прийняти Урал-63095 на озброєння вже в 2014 році. Однак по ряду причин, відомих, мабуть, тільки військовим, ця подія перенесли на 2015 рік.
Новий Урал-63704-0010 «Торнадо-У»
Отже, на Міжнародному військово-технічному форумі «Армія--2015» був вперше публічно продемонстровано автомобіль підвищеної вантажопідйомності Урал-63704-0010 «Торнадо-У». Цієї моделі немає на офіційному сайті автозаводу «Урал», оскільки машина спочатку призначалася для транспортування озброєнь, а також військової та спеціальної техніки, а не для продажу на «громадянці».
Та ж механічна КПП і двоступенева механічна роздавальна коробка з міжосьовим диференціалом, що блокується. Провідні мости з центральним і колісним редуктором, середній і задній мости з блокуванням міжколісних диференціалів, з міжосьовим блокуванням на середньому мосту. Підвіска, на відміну від броні-Уралу, - залежна, ресорна. Робоча гальмівна система - двоконтурна з пневматичним приводом і АБС. Як стверджує головний конструктор заводу «Урал» по військовій техніці Олег Якупов, при виробництві «Торнадо-У» застосовуються тільки російські комплектуючі.
В якості однієї з головних особливостей машини виробник називає кабіну: вона капотная, каркасно-панельна, тримісна, обладнана системами вентиляції, опалення та кондиціонування. Є можливість установки на кабіну комплекту додаткового захисту (КДЗ) - броні 5-го класу захисту по ГОСТ 50963-96 (від бронебійних куль калібру 7,62 мм, випущених з АКМ з відстані 5-10 м).
Повна маса Урал-63704-0010 - до 30 т, вантажопідйомність - 16 т, маса причепа на буксирі - 12 т. Двигун дизельний, рядний, шестициліндровий, багатопаливний, потужністю 440 к.с. Максимальна швидкість - 100 км / ч. Дорожній просвіт - 400 мм. Машина здатна долати підйом до 60%, брід глибиною 1,8 м. Запас ходу - близько 1000 км.
Урал-63095 Тайфун Урал-63704-0010 «Торнадо-У» Урал-4320 (для довідки) Маса, т 24 30 (14 і вантаж - 16) 21,3 (10,5 і вантаж - 10) Колісна формула 6х6 6х6 6х6 Габарити, довжина / ширина / висота, мм 9695/2550/3400 7366/2500/2715 (з тентом - 3005) Кліренс, мм Змінний 400 400 Двигун ЯМЗ-5367, 450 к.с. 440 к.с. КамАЗ-740, ЯМЗ-236НЕ2 або ЯМЗ-238, 200-300 к.с. Швидкість по шосе, км / год 105 100 85 Запас ходу по шосе, км 1 800 1 000 1 300 Підвіска Незалежна, на двох поперечних важелях, пневмогідравлічні Залежна, ресорна залежна, ресорна Можливий підйом 60% 60% 60% Подоланий брід, м 1 , 8 1,8 1,25