Наша сеть партнеров Banwar
Колись вибір велосипеда обмежувався правильно вказаними параметрами зростання, маркою і кольором. Сьогодні асортимент настільки різноманітний, що підібрати навіть просту міську модель без мінімальних знань в пристрої сучасних байків просто неможливо. Зокрема, це стосується різноманітності гальмівних систем.
Звичний ножні гальма
Якщо в дитинстві ви навчалися кататися на велосипеді, то, швидше за все, звикли користуватися ножним гальмом. Принцип його роботи гранично простий: приводом в даному випадку служить ланцюгова передача і, щоб почати гальмування, потрібно крутити педалі у зворотний бік. Такий пристрій відмінно працює на сінглспідах, але є несумісним з традиційною механічною трансмісією.
Таким чином, ножні гальма зберігся в якості атрибута міських велосипедів з фіксованою швидкістю. Сам механізм розташований в задній осі, що передбачає ряд переваг:
- герметичність пристрою гарантує захист від опадів, дорожньої пилу і бруду;
- відсутність догляду або частого ремонту;
- виключається перегрів обода.
Проте, в ряді випадків ножні гальма може виявитися недостатньо надійним. Наприклад, якщо ланцюг зійшла або розірвана, коли ноги випадково зісковзнула з педалей, задіяти для екстреної зупинки ножні гальма не вийде.
Надійний ручне гальмо
Більшість виробників встановлюють ручні гальма, які можуть доповнювати ножний варіант або працювати самостійно. За роки використання вони завоювали репутацію стабільних і безпечних - незалежно від конструкції. Всі представлені на ринку гальмівні системи діляться на обідні і дискові, ті і інші мають прихильників і противників.
При комплектації міських велосипедів найчастіше застосовуються ободниє гальма V-Brake. Їх відрізняє хороша потужність, невибагливість в обслуговуванні і простий сервіс в разі поломки. Однак в дощову погоду або на сильному бездоріжжя така система легко засмічується, що знижує якість роботи.
В якості альтернативи на просунуті моделі ставлять дискові гальма з механічним або гідравлічним приводом. Варто зауважити, що вартість таких систем в рази вище, а пристрій значно складніше. Проте, в екстремальних умовах дискові гальма найбільш надійні. Вони не чутливі до примхам погоди або особливостям покриття. Їх єдиний недолік - складність ремонту: якщо дискова гідравліка вийде з ладу, доведеться звертатися в майстерню.
Які гальма краще?
Оптимальне рішення для конкретного байка залежить від його призначення. Так, для Сітібайки, який ніколи не буде перевіряти свої сили в глухому бездоріжжі або на швидкісному спуску, ободних гальм V-Brake більш ніж достатньо. Деякі моделі для зручності і безпеки велосипедистів комплектують ножним і ободним ручним гальмом. Таким чином, системи дублюють один одного, забезпечуючи максимальну безпеку.
« Перейти до списку
Які гальма краще?