Наша сеть партнеров Banwar
джерело
О. Богданов
Завдяки переднім ведучим колесам і тому, що на них припадає більша частина маси автомобіля, передньопривідною автомобіль має деякі особливості в управлінні і поведінці на дорозі. Однак ці особливості проявляються тільки на слизькій дорозі (мокрій, зледенілій і т.д.). А на звичайній сухій дорозі, коли немає прослизання коліс, відмінностей в поведінці заднеприводного і передньопривідного автомобіля практично не помітно. При русі по прямій слизькій дорозі з високою швидкістю або при розгоні у задньопривідного автомобіля задні колеса під дією випадкових бічних сил постійно прагнуть піти в сторону. Тому водієві для збереження курсової стійкості автомобіля доводиться поворотами рульового колеса перешкоджати розвитку замету, а якщо цього недостатньо, то скидати "газ".
Передньопривідною автомобіль при русі по прямій не відчуває тенденції до заносу навіть на дуже слизькій дорозі, що дозволяє рухатися в цих умовах з більшою швидкістю. Це створює у водія відчуття впевненості і притуплює його пильність. Він може захопитися швидкістю і при виникненні на дорозі несподіваної ситуації буде не в змозі зробити необхідний маневр.
При повороті на слизькій дорозі водій автомобіля заздалегідь знижує швидкість. Але якщо на задньопривідному автомобілі в разі занесення (втрати зчеплення з дорогою задніх коліс) водій, щоб призупинити ускладнення ситуації, зменшує "газ", знижує швидкість, а якщо цього виявляється недостатньо, то повертає рульове колесо в бік заносу. Якщо ж водій передньопривідного автомобіля, відчувши початок заносу, скине "газ", то занос різко збільшиться і коригуючого повороту рульового колеса може виявитися не достатньо. Виникнення занесення на передньопривідному автомобілі в повороті відбувається тому, що при скиданні "газу" автомобіль гальмується двигуном, задня частина автомобіля піднімається, задні колеса розвантажуються, втрачають зчеплення з дорогою і зміщуються в бік. Випробування, проведені фахівцями НАМИ, показали, що практично з будь-якого замету передньопривідний автомобіль можливо "висмикнути" тяговим зусиллям. Але слід зазначити, що водій при занесенні інстіктівно схильний скидати "газ", тому навички проходження поворотів повинні бути надійно закріплені на практиці.
У разі якщо занос почався водієві передньопривідного автомобіля, необхідно, не скидаючи "газ", або ж додати "газ", повернути рульове колесо в бік заносу. Якщо занос не досяг великого кута, то машину можна вирівняти, додавши "газу". Коригувальних дій рульовим колесом при цьому проводити не треба, а керовані колеса повинні бути повернені в обраному напрямку руху.
Додавати газ для усунення занесення при повороті автомобіля треба обережно, інакше може виникнути пробуксовка ведучих коліс і як результат - знос, тобто втрата зчеплення з дорогою передніх ведучих коліс, і автомобіль стане не керованим. Знесення може статися і при вході в слизький поворот на великій швидкості. В цьому випадку автомобіль буде рухатися по пологішій кривої, ніж необхідно, його буде зносити до зовнішньої сторони повороту. Для ліквідації зносу не слід доворачивать рульове колесо в сторону повороту, а треба тільки скинути "газ", щоб відновити зчеплення передніх ведучих коліс з дорогою. Після цього автомобіль кине в напрямку повороту передніх коліс, і він повернеться до заданому напрямку руху.
Таким чином, водій передньопривідного автомобіля повинен засвоїти такі основні правила для дій в критичних ситуаціях:
- при підході до повороту треба знижувати швидкість настільки, щоб забезпечити надійний запас зчеплення коліс з дорогою (необхідно враховувати і стан дорожнього покриття). Не бійтеся втратити на цьому час. Адже на передньопривідному автомобілі швидкість можна збільшувати прямо в повороті, не боячись занесення;
- при виникненні заносу не скидати "газ" і коригувати рух автомобіля поворотом рульового колеса в сторону заносу і плавно збільшувати подачу палива, збільшуючи тягове зусилля на провідних колесах;
- при виникненні знесення скинути "газ" до усунення пробуксовки передніх ведучих коліс, а потім коригувати рух автомобіля рульовим колесом.
Після освоєння прийомів гасіння заносу і зносу водій відчує всі переваги передньопривідного автомобіля: комфорт водіння, кращу керованість і стійкість.