Наша сеть партнеров Banwar
Обманка датчика тиску палива
На автомобілях з системами CommonRail блок керування двигуном безперервно управляє тиском в паливній рейці. Наприклад, на холостому ходу тиск близько 300 атмосфер, на середніх навантаженнях - 700-800, в режимі повної потужності 1800-2100 атмосфер. Цифри ці орієнтовні, і залежать як від виробника (Bosch, Delphi, Denso), так і від покоління системи (1, 2, 3).
Просте лінійне перетворення сигналу датчика тиску використовувати не можна, тому виробники тюнінг-боксів змушені використовувати логічні мікросхеми, які працюють за алгоритмом, що дозволяє коригувати тиск щодо нешкідливо і непомітно для системи. Тобто, для прикладу, в зоні 300-400 Бар тиск не коригується зовсім, в зоні середніх навантажень + 10%, в зоні максимального тиску + 5%. З цим завданням в тюнинг-боксі справляється найпростіша мікросхема вартістю кілька десятків рублів. Щоб у споживача не виникло питань, за що платиться 10-20 тисяч рублів, базові версії тюнінг-боксів зроблені нерозбірними або залиті компаундом. Зрозуміло, пошкодження корпусу позбавляє можливості повернення пристрою. Більш сучасні тюнінг-бокси мають на борту ARM-процесори. Однак це скоріше зроблено для солідності, ніж за потребою. Розрахунків, для яких потрібно така продуктивність процесора, коробочки не виробляють. Вартість сучасних ARM-пристроїв становить вже кілька десятків доларів. При цьому виробники тюнінг-боксів подібні моделі позиціонують як вершину технології і просять за них уже подвійну ціну щодо базових версій.
При некоректній настройці тюнінг-боксу блок керування двигуном за показаннями інших датчиків розуміє, що датчик тиску палива, підключений через «обманку», не працює належним чином, і включає обхідні алгоритми для захисту двигуна і зниження токсичності відпрацьованих газів. Цікаво, що навіть пристрої з потужним процесором на борту як і раніше оснащуються крутилками - аналоговими підлаштування резисторами. Це зроблено для того, щоб підстроюванням на реальному автомобілі знайти такий режим роботи, при якому штатний уприскування не звалюється в аварійний режим. Однак, ці настройки в результаті виявляються повністю ідентичними або дуже близькими до заводських. Зрозуміло, реального приросту потужності в такому разі не буде.
Чим сучасніше двигун і і досконаліше система управління, тим менше позитивний ефект від тюнінг-боксів. У більшості ж випадків ефект зворотний - машина їде так само, як їхала без коробочки, або навіть гірше, і споживає на 30-35 відсотків більше палива.
Для розуміння складності керуючих алгоритмів нижче представлені кілька діаграм з редактора ChipTuningPro. Як бачимо, тиском палива, тиском наддуву, різного роду обмежувачами (тиску, подачі палива, крутного моменту) можна управляти безпосередньо в програмі. Тюнинговая прошивка максимально коректно враховує взаємний вплив різних калібрувань один на одного і дозволяє отримати максимум віддачі від двигуна без зниження ресурсу і без збільшення витрати палива. Важливо, що і варто чіп-тюнінг в більшості випадків навіть менше, ніж «чудо-коробочка» ..
Рис.1 Граничний тиск наддуву
Рис.2 Заданий тиск наддуву в ECO-режимі
Рис.3 Додаткове паливо при повній потужності
Рис.4 Обмеження подачі палива при прискоренні на 3 передачі
Рис.5 тарування датчика температури палива