Наша сеть партнеров Banwar
Серійна обробка шліцьових поверхонь здійснюється головним чином у ході створення станкових, автомобільних, тракторних конструкцій, які містять з'єднані зубчастими западинами втулкові стрижні і вали.
Малюнок 1.
Шлицевая поверхню характерна для металевих сполучень рухомого і нерухомого типу.
За призначенням і умовами застосування шліци повинні бути:
- шорсткими;
- точними;
- мати встановлені фізичні і хімічні властивості.
Шліцьові деталі забезпечують безперебійну передачу обертового моменту в моторах транспорту та промислового обладнання. Створення сполучення вала і втулок досягається шляхом центрування.
Центрування сполучених деталей шліцьовій конструкції може здійснюватися
по зовнішньому (рис. 2, а) і по внутрішньому (рис.2, б) поперечним перерізом валового виступу, а також з боків шліца (в).
Малюнок 2.
Обробка шліцьових поверхонь зовні і всередині здійснюється на фрезерних, шліфувальних, обкатних верстатах.
На цьому обладнанні відбуваються такі операції:
- розподіл;
- обкатка;
- фрезерування;
- шліфування;
- накочення;
- протягування;
- стругання.
Процес поділу шліців здійснюють за допомогою набору фасонних фрез. Даний спосіб використовується також при шліфуванні зовнішнього шліцьового з'єднання. Розподіл здійснюють на Шліцефрезерная верстаті, обладнаному пристроями точного поділу, що за кожним подвійним ходом обертають деталі з метою обробки подальшого шліца.
Обробка шліцьових поверхонь обкаткою відбувається шляхом нарізування однозаходний черв'ячним інструментом на Шліцефрезерная верстаті.
При цьому профільний характер фрези з оброблюваної деталлю формує шліци потрібної форми і габаритів (рис. 3). В цей спосіб отримують шліцьові з'єднання прямокутного евольвентного та трикутного типу. На відміну від ділення метод обкатки в більшій мірі швидкий і продуктивний.
Фрезерування застосовується для обробки поверхні усередині і зовні шлицевого сполучення в великосерійних і малі виробництва. Методики відрізняються високою продуктивністю, економічністю.
Зубчасті поверхні загартованого вала, які були центровані по зовнішній лінії, піддаються обробці фрезою з залишенням припуску на шліфування боків.
Шліци у незагартованих валів піддають тільки чистового остаточного шліфування і фрезерування зовнішньої поверхні.
Зубчасті бічні лінії валів, центрована по внутрішній лінії, наносяться в послідовності:
- Фрезерування з припусками під шліфування.
- Формування канавок для виїзду диска при шліфуванні центрована поверхні внутрішнього перетину.
- Чистова шліфовка боків і внутрішньої поверхні після термічного оброблення.
Фрезою неможливо нанести ряди зубців на вал, який деформувався після впливу високої температури робочого середовища, тому виробляють шліфування шліців.
Внутрішні поверхні шліцьових сполучень в більшості випадків обробляються за допомогою комбінованих протяжок. Ними можна шліфувати деталі невисокою твердості перед термічним впливом.
Більше про технології обробки шліцьових поверхонь металу можна дізнатися на щорічній виставці « металообробка ».
Читайте інші наші статті:
Ковальсько-пресові верстати
Модернізація металорізального обладнання