Наша сеть партнеров Banwar
Остання модель колись популярного Passat розгубила своїх покупців. Volkswagen Passat завжди вважався одним з найкращих (або, принаймні, найбільш затребуваних) старих автомобілів в сенсі надійності, ремонтопридатності, ціною, нарешті. Однак останнє покоління Passat дещо розчарувало російських покупців цього популярного з авто. Чому? Спробуємо розібратися.
Імідж надійної і простий в ремонті машини Volkswagen Passat заслужив головним чином завдяки третьому поколінню цієї моделі, що мала заводське позначення кузова В3 і В4. "Четвіркою" називалися автомобілі, що пройшли рестайлінг (їх можна відрізнити по іншому оформлення передньої частини, де замість знаменитої "лижі" стали встановлювати більш звичну грати радіатора). Volkswagen Passat B3 і В4 подобалися російським водіям в першу чергу через великі розмірів, відносно дешевих запчастин і простоти конструкції. Загалом, попереднє покоління Passat можна по праву назвати народним авто.
Але в 1996 році було представлено принципово нове покоління Passat, що одержав індекс В5 (після рестайлінгу 2001 року кузов стали позначати В6). Автомобіль по праву конкурував з більш престижними моделями, такими, як Audi A4 і Saab 9-3. Але досвід експлуатації Passat В5 в Росії показав, що, придбавши ряд плюсів, ця модель втратила два своїх головних гідності - надійність і простоту ремонту. І в першу чергу це стосується підвіски автомобіля.
Значна частина продаються на ринку Passat мають кузов універсал: в Європі завжди любили Passat Variant за величезний багажник (1600 л при складених задніх сидіннях). З "залізом" Passat проблем немає ніяких: завдяки двосторонній оцинкування іржа не може зіпсувати кузов багато років. Але це лише в тому випадку, якщо автомобіль не потрапляв в серйозні аварії, а на нашому ринку секонд-хенд битих машин більш ніж достатньо. Зазвичай при детальному вивченні подібних авто на підйомнику з'ясовується, що відшаровується фарба (перш за все в районі арок), "пішла" геометрія кузова і так далі. Купувати такі автомобілі настійно не рекомендується, навіть незважаючи на їх дуже привабливу ціну.
Тільки зі змінним взуттям
Оснащення Volkswagen Passat B5 / B6, як правило, досить багате. Що стосується найбільш крутих версій Passat, то вони називалися Highline. Такі машини мають шикарну обробку салону з дерев'яними вставками, самий повний електропакет, клімат-контроль і так далі, і тому подібне. Загалом, крутіше крутого. Правда, і ціна наворочених версій мало не в два рази вище, ніж простих машин. До речі, в Росії Volkswagen Passat B5 продавався за ціною від $ 20 000 з копійками за базову комплектацію. Більш ніж приваблива ціна, враховуючи імідж автомобіля і його оснащення.
На вторинному ринку часто можна зустріти автомобілі, спочатку завезені в Росію офіційними дилерами. Такі моделі являють собою дуже непоганий варіант, адже вони легко піддаються перевірці родоводу. Ну а крім того, продані в Росії автомобілі мають такий необхідний "пакет для поганих доріг" з посиленими амортизаторами і пружинами, а також із збільшеним дорожнім просвітом. Але ось чому "російські" Passat не оснащуються захистом двигуна - не зовсім зрозуміло, адже часто у нас цей елемент є не додатковим аксесуаром, а життєвою необхідністю. А ось пригнані з Європи автомобілі не пристосовані під наші дороги, але сервіси можуть запропонувати послугу з встановлення необхідного пакета. В цілому це буде коштувати близько $ 1000, так що таку операцію має сенс проводити, коли настане пора міняти амортизатори (на фірмовому сервісі вони коштують понад $ 200).
Однак навіть підготовлені для Росії автомобілі не позбавлені однієї неприємності, з якою можуть зіткнутися всі водії, не особливо стежать за чистотою в салоні. Виявляється, під водійським кріслом знаходиться електронний блок, який об'єднує контроль над сигналізацією, електроприводами, центральним замком, освітленням салону і так далі. Так ось, взимку водій часто натаскує в машину багато снігу. І, не дивлячись на гумові килимки, волога може просочитися під покриття підлоги. Якщо води збереться занадто багато, то вона рано чи пізно потрапить в комп'ютерний блок, і він почне "глючити" (помічено, що частіше це трапляється з аварійними автомобілями). Щоб уникнути проблеми, досить взимку раз на тиждень підкладати під килимок газети, прекрасно вбирають вологу. Якщо ж блок управління все-таки вийшов з ладу остаточно і безповоротно - готуйте кілька сотень доларів на новий або пошукайте старий на розбиранні (близько $ 150). Також при купівлі вживаного Passat не завадить перевірити роботу центрального замка, так як часто моторчики замків виходять з ладу через 2-3 роки експлуатації. На стільки ж може вистачити і кондиціонера (заміна - приблизно $ 150).
Від 1,6 до 4,0
Volkswagen Passat B5 / B6 оснащувався досить широкою гамою двигунів. Слід відразу сказати, що всі вони при дбайливого ставлення і постійному обслуговуванні дуже надійні і здатні служити довгий час. Звичайно, якщо пробіг автомобіля становить вже під 200 тис. Км (а на машинах з Німеччини у віці 5 років і більше це цілком нормальне явище), то мотор може зажадати досить серйозного ремонту, але більшість силових агрегатів концерну Volkswagen здатне служити по 300-400 тис. км (майже всі встановлювані на Passat двигуни можна зустріти і на Audi A4). Хоча бувають і вкрай неприємні винятки, коли в двигун доводиться залазити після 60-80 тис. Км. Причому вважається, що нові мотори VW - "одноразові", і далеко не завжди можна зробити капремонт: іноді доводиться купувати нову "голову"!
Самий "дохлий" - Passat з 1,6-літровим двигуном потужністю 101 к.с. Мотор ще непогано виглядає на Golf, але для великого і важкого Passat його явно мало. Хоча, з іншого боку, 1,6-літровий силовий агрегат дозволяє автомобілю спокійно їхати по трасі зі швидкістю 140-150 км / год. Перший час 1,6-літрові мотори погано запускалися в холоди, але після 1999 року ця проблема була вирішена.
1,8-літрові двигуни потужністю 125 або 150 к.с. (Останній варіант - з турбонаддувом низького тиску) набагато популярніше 1,6-літрового агрегату. За ціною ж Passat c 1,6- і 1,8-літровими двигунами майже не відрізняються один від одного.
З можливих неприємностей, що стосуються всіх моторів Volkswagen, відзначимо періодичний вихід з ладу кисневого датчика, що обійдеться в $ 75-150.
Є в моторній гамі Passat і ще один бензиновий двигун потужністю 150 к.с. Це 2,3-літровий агрегат VR5. Він вважається більш надійним, адже 2,3-літровий мотор не має турбіни, а крім того, замість ременя ГРМ тут використовується майже вічна ланцюг. На інших же двигунах варто ремінь, який за рекомендацією заводу потрібно міняти кожні 120 тис. Км, але дилери "Volkswagen" в Росії настійно радять скоротити цей термін до 80-90 тис. Км (близько $ 250-300). Зустрічаються і більш потужні Passat з 2,8-літровим двигуном VR6 (193 к.с.). Обидва движка вважаються дуже надійними і єдиний їх мінус - в більш високій ціні.
Відносно нові автомобілі можуть бути оснащені і іншими бензиновими двигунами. Наприклад, 2,0-літровим (115 або 131 к.с.), а також унікальним мотором W8 об'ємом 4,0 літра потужністю 275 к.с. (З'явився в 2001 році). Само собою, що з двигуном W8 Passat перетворюється на справжню ракету, але на вторинному ринку такі автомобілі поки зустрічаються вкрай рідко, та й коштують дуже пристойно - за новий Passat W8 просять близько 50 тис. І не доларів, а євро.
Тепер що стосується дизелів. У перші роки випуску автомобіль оснащувався відразу трьома 1,9-літровими турбодизелями різних модифікацій потужністю 90, 110 або 116 к.с. (Останній має так звану насос-форсунку). Потім з'явився 2,5-літровий турбодизель V6 (150 к.с., а пізніше 180 л.с.) і нові 1,9-літрові мотори потужністю 101 і 130 к.с. Так що бажає їздити на дизельному Passat є з чого вибирати. Але потрібно пам'ятати, що дизельні двигуни Volkswagen вимагають якісного палива, в іншому випадку з ладу можуть вийти форсунки або ТНВД.
Коробки передач на Passat бувають як механічними, так і автоматичними, в тому числі "автомати" Tiptronic з можливістю ручного перемикання.
помста Гітлера
Ну, а тепер про сумне - про підвіску. Якщо попередні покоління Passat мали просту і досить надійну підвіску, то В5 отримав повністю незалежну мультіричажную. На рівних німецьких дорогах Passat демонструє всі свої найкращі якості - комфорт, тишу, непогану керованість. Але в Росії підвіска (головним чином передня) не витримує суворих умов експлуатації. Причому в даному випадку можна говорити не просто про те, що передня підвіска Passat вимагає трохи більше частого ремонту, а про велику проблему (іноді за неї Passat називають "помстою Гітлера"). І дивуватися цьому нічого, адже в Passat B5 на кожне переднє колесо доводиться відразу по чотири важеля! В Європі вони можуть служити більше 100 тис. Км, але у нас важелі (зроблені єдиним цілим з кульовими) іноді доводиться міняти кожні рік-два. А перебирання передньої підвіски обійдеться в $ 1000-1500, так як ціни на запчастини Volkswagen (особливо на фірмовому сервісі), прямо скажемо, не народні. Якщо ж купувати важелі нема на СТО "Volkswagen", а в звичайних магазинах запчастин, то заміна важелів обійдеться приблизно в $ 700.
У всьому іншому в підвісці Passat причепитися начебто й ні до чого, але і цього вистачає, щоб залишати в бюджеті власника пристойні фінансові діри (кажуть, рестайлінгові Passat B6 мають вже більш надійну передню підвіску). Але ж є ще амортизатори, ступичні підшипники, кермові тяги, втулки стабілізаторів і так далі. У підсумку тільки в підвіску при активній їзді щороку можна вкладати більше $ 1000 (а якщо ремонтуватися на фірмовому СТО, то і більше).
ЕКСКУРС
Перше покоління Volkswagen Passat з'явилося в 1973 році. Автомобіль випускався в кузові хетчбек і універсал. Такі Passat майже не зустрічаються на наших дорогах. Те ж саме можна сказати і про друге покоління моделі, представленому публіці в 1980 році. Автомобіль випускався вже в трьох кузовах: хетчбек, універсал і седан (позначався Santana).
Найбільшу ж любов у Росії заслужило третє покоління VW Passat (кузов В3), офіційно побачило світ у 1988 році. Цей автомобіль випускався в кузові седан або універсал, а під його капот встановлювалася велика гамма силових агрегатів, починаючи з 1,6-літрового бензинового моторчика (75 к.с.) і закінчуючи 2,9-літровим двигуном VR6 потужністю 174 к.с. В кінці 1993 року "Volkswagen" вирішив трохи модернізувати Passat (так з'явився кузов В4).
У 1996 році пішло в серію четверте покоління Passat, отримало позначення В5. Цей автомобіль став набагато більш комфортним і престижним. У 1997 році представлений універсал Variant, а також повнопривідна версія Syncro. У 2001 році проведена модернізація Passat (кузов В6), а також представлена найпотужніша версія з 4,0-літровим бензиновим двигуном W8 (275 к.с.) і постійним повним приводом.
Чому?