- Причини відмови основних систем автомобіля
- Схема електрообладнання ВАЗ 2109 з карбюратором
- Електросхема машини з низькою панеллю
- Електросхема машини з високою панеллю
- Електросхема ВАЗ 2109 з інжектором
- Машини після 1990 року
- Машини після 2002 року
- Заміна проводки ВАЗ 2109
- Відео «Ремонт проводки»
Наша сеть партнеров Banwar
Функціонування будь-якого автомобіля неможливо без роботи електричних ланцюгів і вузлів. Уміння читати і розуміти електросхему ВАЗ 2109 дозволить власнику виконувати самостійний ремонт машини в умовах гаража і в дорозі.
зміст
Откритьполное зміст
[Приховати]
Причини відмови основних систем автомобіля
Багато несправності автомобіля, спочатку сприймаються за механічні, виникають через пошкодження електропроводки.
Деякі найбільш поширені неполадки описані нижче:
- Стартер крутить вал, але двигун не запускається. Однією з причин непрацездатності мотора може бути вихід з ладу джгута електропроводів системи запалювання або перегорання запобіжника або реле. Несправні елементи необхідно знайти і замінити новими. На машинах з розподіленим уприскуванням можуть бути пошкоджені деталі проводки блоку управління двигуном або паливного насоса. На карбюраторному авто несправний ділянку можна знайти тестером, прозванивая кожен провід. На інжекторних ВАЗ 2109 є можливість проведення діагностики, яка покаже вузол з пошкодженою або обірваної ланцюгом.
- При повороті ключа стартер не працює, контрольні лампи горять з нормальним напруженням. Причини можуть бути в обриві або окисленні проводів, що йдуть до стартеру, або в замку запалювання.
- При повороті ключа стартер не спрацьовує і гаснуть всі лампи. Типова ознака розрядженого акумулятора або поганого контакту силових проводів з клемами батареї.
- Після пуску двигуна не гасне контрольна лампа зарядки. Швидше за все, стався обрив проводки, окислення контактів на генераторі або порваний ремінь приводу.
- Незвично яскравий напруження ламп фар або пульсація світла сигналізують про пошкодження регулятора напруги на генераторі . На інжекторних машинах така поломка може викликати включення лампи Check Engine.
- Непалаючої передня або задня фара свідчать про вихід з ладу ламп, запобіжника або джгута проводки, що йде до даного вузла.
- При включенні поворотника починають блимати всі лампи в задньому ліхтарі. Стандартна проблема всіх передньопривідних ВАЗ першого покоління, причиною якої є окислення і замикання доріжок монтажних плат всередині ліхтаря.
Схема електрообладнання ВАЗ 2109 з карбюратором
На всіх карбюраторних "дев'ятках" застосовується однакова система безконтактного запалювання, побудована на основі електронного комутатора і датчика Холла.
Загальна схема безконтактної системи запалювання ВАЗ 2109
Електросхема машини з низькою панеллю
На фото з описом представлена максимально можлива комплектація для «низькою» панелі. Такі машини проводилися до 1996 року.
Схема проводки ВАЗ 2109 з низькою панеллю і карбюратором
Опис схеми наступне:
- Головний фара.
- Електродвигун системи очищення стекол фар. Опциональная деталь, застосовувалася в основному на експортних машинах.
- Кінцевий перемикач для живлення лампи освітлення моторного відсіку.
- Клаксон.
- Електричний двигун приводу вентилятора, встановленого на радіаторі системи охолодження.
- Температурний індикатор, що подає керуючий сигнал для електроприводу крильчаткивентилятора.
- Генератор змінного струму.
- Клапан подачі рідини на скла фар. Застосовується спільно з п. 2.
- Клапан подачі рідини на скло п'ятих дверей.
- Клапан подачі рідини на переднє скло.
- Свічки системи запалювання.
- Датчик Холла, службовець для розподілу імпульсів запалювання.
- Котушка.
- Кінцевий вимикач вогнів включеної передачі заднього ходу.
- Вимірювач температури рідини в системі охолодження.
- Стартер.
- Акумуляторна батарея.
- Датчик, заміряли рівень рідини в підсилювачі гальм.
- Комутатор, керуючий системою запалювання.
- Датчик визначення положення верхньої мертвої точки поршня першого циліндра. Ставилося на деякі експортні ВАЗ 2109 з системою діагностики. Зустрічається тільки на машинах до 1995 року.
- Діагностична колодка. Опціональний елемент, встановлюється спільно з п. 20.
- Контролер управління електромагнітним клапаном, встановленим в карбюраторі.
- Блок контактів включення стартера.
- Кінцевий перемикач на карбюраторі.
- Клапан економайзера.
- Датчик, що сигналізує про аварійний зниженні тиску масла.
- Привід насоса омивача.
- Двигун крильчаткивентилятора системи вентиляції та опалення.
- Опір, що забезпечує додаткові швидкості обертання вентилятора.
- Перемикач швидкостей.
- Привід очищувача вітрового скла.
- Прикуриватель.
- Система підсвічування важелів регулювання параметрів роботи обігрівача.
- Розетка для додаткового обладнання.
- Лампа допоміжного освітлення моторного відсіку.
- Система підсвічування ящика рукавички на панелі приладів.
- Монтажний блок реле і плавких вставок.
- Перемикач освітлення панелі приладів.
- Кінцевик лампи гальма стоянки.
- Кінцевик ламп гальмування.
- Блок важелів подрулевого перемикача.
- Перемикач ламп зовнішнього світу.
- Перемикач аварійної сигналізації.
- Включення задньої противотуманной фари.
- Біметалічний запобіжник противотуманной фари.
- Перемикач обігріву скла на п'ятій двері.
- Повторювачі поворотів на передніх крилах.
- Центральний плафон салонної підсвічування.
- Індивідуальний плафон підсвічування.
- Перемикачі роботи підсвічування на середніх стійках.
- Комутаційний блок запалювання.
- Замок запалювання.
- Комбінація приладів «низького» типу.
- Кінцевик «підсосу» на карбюраторі.
- Задні ліхтарі.
- Вимірювач рівня палива в баку.
- Обігрів скла.
- Привід заднього двірника.
- Два плафона підсвічування номера.
Електросхема машини з високою панеллю
На схемі, яка побудована на базі монтажного блоку 17.3722. з позначенням елементів, представлений максимальний варіант оснащення машини 1997 року із «високою» панеллю.
Схема ВАЗ 2109 з високою панеллю і карбюраторним двигуном
Опис схеми:
- 1 - фара;
- 2 - привід очищувача (опція);
- 3 - передні «противотуманки» (опція);
- 4 - кінцевик підсвічування капота;
- 5 - клаксон;
- 6 - мотор вентилятора на радіаторі;
- 7 - сигнальний датчик запуску вентилятора;
- 8 - індикатор зносу гальмівних накладок на передніх гальмах;
- 9 - генератор;
- 10 - клапан з електромагнітним приводом для подачі рідини на скла фар;
- 11 - аналогічний клапан для подачі рідини на заднє скло;
- 12 - аналогічний клапан для системи омиву вітрового скла;
- 13 - нагнітальний насос для рідини омивача;
- 14 - вимірювач тиску масла;
- 15 - вимірювач рівня масла в піддоні;
- 16 - вимірювач рівня рідини для склоочисників;
- 17 - витратомір палива;
- 18 - клапан каналу холостого ходу на карбюраторі;
- 19 - кінцевик на карбюраторі;
- 20 - система пуску стартера;
- 21 - свічки запалювання і високовольтні дроти;
- 22 - датчик розподілу імпульсів запалювання;
- 23 - вимірювач швидкості;
- 24 - контролер управління клапаном економайзера;
- 25 - діагностичний роз'єм;
- 26 - котушка;
- 27 - кінцевик передачі заднього ходу;
- 28 - вимірювач температури двигуна;
- 29 - стартер;
- 30 - місце під установку датчика мертвої точки;
- 31 - комутатор;
- 32 - АКБ;
- 33 - контроль рівня охолоджуючої рідини;
- 34 - контролер включення лобових «противотуманок»;
- 35 - контроль рівня гальмівної рідини;
- 36 - блок запобіжників і реле;
- 37 - штепсельної вилки;
- 38 - контролер блокування замків в дверях;
- 39 - підсвічування під капотом;
- 40 - привід очищення вітрового скла;
- 41 - підсвічування ящика рукавички;
- 42 - вентилятор на радіаторі нагрівника;
- 43 - резистор обігрівача;
- 44 - перемикач ступенів резистора;
- 45 - підсвічування пульта управління обігрівачем;
- 46 - приводи передніх стекол;
- 47 - блокатори замків в передніх дверях;
- 48 - аналогічні приводи для замків задніх дверей;
- 49 - замок;
- 50 - клавіша стеклопод'емника справа;
- 51 - аналогічно зліва;
- 52 - контролер системи запалювання;
- 53 - блок підрульових перемикачів;
- 54 - штатний бортовий комп'ютер;
- 55 - прикурювач;
- 56 - резистор регулювання яскравості підсвічування;
- 57 - кінцевик стоянкового гальма;
- 58 - кінцевик попереджувального сигналу про уповільнення автомобіля;
- 59 - індикація обігріву скла;
- 60 - перемикач обігріву скла;
- 61 - керування роботою лобових «противотуманок»;
- 62 - індикатор включення лобових «противотуманок»;
- 63 - індикатор включення задньої «противотуманки»;
- 64 - керування роботою задньої «противотуманки»;
- 65 - повторювачі поворотів;
- 66 - концевики плафона підсвічування;
- 67 - додатковий запобіжник в ланцюзі «противотуманок»;
- 68 - перемикач зовнішнього світу;
- 69 - комбінація приладів «високого» типу;
- 70 - кінцевик контрольної лампи заслінки «підсосу»;
- 71 - аварійна сигналізація;
- 72 - плафон в салоні;
- 73 - додатковий плафон;
- 74 - задні ліхтарі;
- 75 - підсвічування номера;
- 76 - система очищення скла;
- 77 - нихромовая нитка обігріву;
- 78 - пристрій виміру кількості палива.
На машинах з 1999 року випуску почав застосовуватися блок моделі 2114-3722010, в якому стали використовуватися сучасні запобіжники ножового типу. Такий пристрій може зустрічатися і на більш ранніх автомобілях. Загальна схема проводки не змінюється.
Електросхема ВАЗ 2109 з інжектором
Схема проводки на ВАЗ 2109 з інжектором різниться на машинах в залежності від року випуску.
Машини після 1990 року
З середини 90-х років на ВАЗ 2109 стали застосовуватися двигуни з системою впорскування, що сильно змінило електричний план моторного відсіку і панелі приладів. Нижче представлена схема електрики машини 1999 з ЕСУД типу GM ISFI-2S і Січень 4 / 4.1.
Електросхема ВАЗ 2109 з інжектором Дженерал Моторс
Опис схеми наступне:
- 1 - система форсунок;
- 2 - свічки;
- 3 - керуючий модуль запалювання;
- 4 - діагностичний роз'єм;
- 5 - контролер Дженерал Моторс або січень;
- 6 - роз'єм для підключення комбінації приладів;
- 7 - головне реле системи;
- 8 - запобіжник проводки харчування контролера і модуля системи запалювання;
- 9 - захист ланцюгів датчиків виміру швидкості і витратоміра повітря;
- 10 - захист харчування насоса подачі палива;
- 11 - контролер бензонасоса;
- 12 - вимірювач температури двигуна;
- 13 - система холостого ходу;
- 14 - вимірювач детонації;
- 15 - система продувки ємності для уловлювання парів палива;
- 16 - вимірювач положення колінчастого вала;
- 17 - вимірювач швидкості;
- 18 - вимірювач витрати повітря;
- 19 - лямбда-зонд;
- 20 - вимірювач кута положення дросельної заслінки;
- 21 - електричний насос палива в комплекті з датчиком рівня палива;
- 22 - підключення системи запалювання;
- 23 - контрольна лампа;
- 24 - замок запалювання;
- 25 - комутаційний блок;
- 26 - вентилятор охолодження радіатора.
Можуть зустрічатися машини з регулюванням токсичності за допомогою СО-потенціометра. В таких версіях застосовується ЕСУД типу Bosch M1.5.4, немає нейтралізатора з лямбда-зондом і системи уловлювання парів палива. В іншому проводка залишається ідентичною описаної вище.
Машини після 2002 року
Починаючи з 2002 року всі ВАЗ 2109 стали комплектуватися тільки моторами з системою впорскування. На схемі представлена розводка джгутів електрики ЕСУД Bosch MP7.0 (норми Євро 2) на машині 2003 року зі двигуном ВАЗ 2111.
Електросхема ВАЗ 2109 з інжектором Бош
Опис схеми:
- 1 - чотири форсунки;
- 2 - свічки;
- 3 - модуль розподілу запалювання;
- 4 - діагностичний роз'єм, виведений в салон автомобіля;
- 5 - роз'єм контролера Бош;
- 6 - роз'єм комбінації ламп і приладів;
- 7 - основний комутаційний прилад системи;
- 8 - плавкахвставка основного приладу;
- 9 - контролер управління параметрами роботи вентилятора на радіаторі охолодження;
- 10 - запобіжник контролера вентилятора;
- 11 - Реле керування бензонасоса;
- 12 - запобіжник електропроводки бензонасоса;
- 13 - датчик виміру витрати повітря на впуску;
- 14 - датчик кута відкриття дроселя;
- 15 - вимірювач температури двигуна;
- 16 - регулятор параметрів холостого ходу;
- 17 - датчик виміру детонації в циліндрах;
- 18 - датчик положення колінчастого вала;
- 19 - лямбда-зонд;
- 20 - блок управління іммобілайзером;
- 21 - індикатор стану іммобілайзера;
- 22 - датчик виміру швидкості;
- 23 - електричний мотор приводу бензонасоса, в одному модулі з ним знаходиться прилад для виміру залишку палива в баку;
- 24 - клапан продувки системи уловлювання парів бензину;
- 25 - роз'єм коси системи запалювання;
- 26 - комбінація приладів з контрольною і попереджувальної лампою Check Engine;
- 27 - реле запуску системи запалювання;
- 28 - замок;
- 29 - монтажний і комутаційний блок;
- 30 - вентилятор системи охолодження.
Заміна проводки ВАЗ 2109
Під час виконання будь-яких робіт необхідно звертати увагу на кольорове маркування проводів, яка повинна збігатися із зазначеною на схемі.
При численних ремонтах проводка старих машин може бути замінена із застосуванням кабелів з будь-яким кольором ізоляції. Тому при виявленні в електросхемі ВАЗ 2109 проводів незрозумілого позначення їх необхідно продзвонити тестером. Для більш щільного аналізу рекомендується використовувати інтерактивну схему проводки, яку легко знайти в мережі.
Зміна проводки на автомобілі може проводитися цілком або частинами.
Для повної заміни своїми руками необхідно:
- Зняти підкапотний джгут, починаючи з роз'єму правої фари і рухаючись до колодок комутатора і блоку запобіжників.
- Демонтувати задній джгут проводки, починаючи зняття з задніх ліхтарів і модуля в паливному баку.
- Зняти пластиковий кожух панелі приладів і демонтувати джгути проводки.
Процедура ремонту проводки на ВАЗ 2109 представлена на відеоролику від каналу AVTO LIVE.
Вся проводка на ВАЗ 2109 сходиться на блоці запобіжників. При знятті бажано виконати фотографії прокладки кабелів і підключення роз'ємів. Це стане в нагоді при встановленні нових проводів, які можуть відрізнятися по довжині і роз'ємів від використовувалися. Під час монтажу необхідно ретельно зачищати і щільно встановлювати дроти маси. При поганому контакті включення ланцюгів буде супроводжуватися клацанням і відключенням випробовуваної ланцюга або всієї електрики. Перед остаточною збіркою салону слід перевірити функціональність всіх електричних вузлів. Контроль рекомендується проводити як включенням окремих ланцюгів, так і спільно.
Відео «Ремонт проводки»
Капітальний ремонт подкапотного джгута проводів на ранній ВАЗ 2109 демонструє ролик від користувача Іван Сайченка.