Наша сеть партнеров Banwar
30 вересня 2010, 21:06 Переглядів:
Осінь - золота пора року. Однак для автолюбителів зміна пори року несе традиційні складності. На насолоду красою природи залишається не так вже й багато часу - дні стають помітно коротше, їзду в потемках часто ускладнює туман, а вчасно зупинитися перед перешкодою стає нелегко, так як ефективність гальм на мокрому покритті падає вдвічі. Ще більше проблем при проходженні поворотів - варто трохи помилитися з педаллю газу і кермом, як автомобіль зривається з траєкторії, а щоб її вирівняти, потрібен певний рівень майстерності, інакше можна легко вилетіти в кювет. "Сегодня" з'ясувала, як водієві змінити стиль свого водіння, щоб не потрапити в аварію в нових умовах руху.
5 ПРАВИЛ ДЛЯ КЕРУВАННЯ ВОСЕНИ
1. Стежте за оптикою. Через несправні фар, ліхтарів і "двірників" під час туману ви не побачите перешкоду, або не помітять вас.
2. Знижуйте швидкість. Входити в поворот восени потрібно на мінімальній швидкості і з запасом.
3. Обережно на калюжах. Під калюжею може ховатися яма - її краще об'їхати або пройти на мінімальній швидкості.
4. Гальмуєте правильно. Різкий удар по педалі може спровокувати юз - гальмуєте плавно, використовуйте ритмічне гальмування.
5. Дотримуйтесь дистанцію. Гальмівний шлях на слизькій дорозі може збільшитися в 1,5-2 рази - повинен залишатися запас.
Джерело даних: автошкола "Корда профі"
ДОЩ: Знижує ШВИДКІСТЬ І об'їжджати калюжі
Будьте обережні перед зеброю
У жовтні-листопаді дощ фактично безперервно або ллє, або мрячить. Небезпека для водія полягає в тому, що, по-перше, дощ знижує видимість на дорозі, по-друге, погіршуються стан дороги і здатність автомобіля пересуватися. Відзначимо, що перші краплі дощу - найнебезпечніші. На дорозі навіть з найкращим покриттям завжди є шар пилу і піску, який, намокнув, перетворюється в непомітний шар бруду, а між гладкою поверхнею шосе і шинами вона, як мастило. Тому варто відразу ж знизити швидкість. Особливо неприємний дощ вночі, тому що краплі, що потрапляють на скло, утворюють шар маленьких лінз, які сильно заломлюють світло і засліплюють водія. В такому випадку краще їхати з включеними підфарниками, прибравши світло, що направляє промені вгору. Швидкість руху розраховуйте, виходячи з дорожніх умов і видимості. Але врахуйте, що якщо на шорсткою поверхні шосе, вимитого тривалим дощем, можна їхати порівняно швидко, не факт, що воно буде таким же шорстким в поворотах: одне-єдине слизьке місце може привести до аварії. Тому, крім зниження швидкості, рекомендуємо ще і перейти на знижену передачу. Не забувайте і про пішоходів - вони легко забувають про обережність і вискакують на дорогу, прагнучи швидше перебігти її і сховатися від дощу.
ТУМАН: ВКЛЮЧАЙТЕ аварійки І СВІТЛО
Вас повинно бути видно
Правила дорожнього руху вимагають від водія включати ближнє світло фар в умовах "недостатньої видимості", але багато водіїв вважають, що мова йде тільки про ночі. Однак включати їх потрібно і в туманну погоду, навіть якщо вам здається, що туман легкий і видно добре. Через півкілометра ви можете непомітно для себе в'їхати в зону густого туману, а ще краще - починаючи з вересня, включати фари разом з пуском двигуна. Так вас буде краще видно іншим учасникам дорожнього руху, особливо при проходженні поворотів і їзді по вузьких вулицях. Не варто забувати і про задні протитуманні ліхтарі - якщо видно погано, краще його включити.
Найскладніші для водія умови - об'єднання всіх небезпечних факторів, що восени не є рідкістю. Якщо ви в'їхали вночі в зону густого туману, при цьому йде дощ, а дорога взагалі не освітлена, знижуйте швидкість до 30-40 км на годину і включайте аварійку (миготливі помаранчевим кольором лампочки допомагають іншим водіям краще вас бачити). Важливо, щоб ваш автомобіль було видно, і в тому випадку, якщо ви запарковалісь - або робіть це виключно в добре освітлених місцях (наприклад, на заправці), або включайте аварійну сигналізацію або як мінімум габарити.
Листям: будьте обережні в поворотах
Листя небезпечніше льоду
Ще один не менш небезпечний сюрприз осінньої дороги - ділянку, яка рясніла облетіли листям. Такі місця також рекомендується проїжджати з граничною обережністю, уникаючи гальмувань, оскільки поведінка автомобіля при маневруванні на асфальті, вкритому листям, передбачити практично неможливо. Для більшого розуміння ризику, проведемо аналогію з шкіркою банана, на яку настав пішохід, - швидше за все, результатом такого необережного кроку буде падіння і травма. Мокре листя для авто нічим не краще вже згаданої шкурки банана для пішохода - коефіцієнт зчеплення на такому покритті набагато нижче, ніж на льоду. Особливо високий ризик під час гальмування і входу в поворот: будь-який необережний рух кермом або педаллю гальма призведе до заносу. Вийти з нього можна точно так само, як і при русі по льоду: на заднеприводном автомобілі потрібно знизити швидкість, перейти на знижену передачу і застосувати ступінчасте гальмування, на переднеприводном - різко натиснути на педаль газу і відкоригувати курс рульовим колесом в бік заносу. Однак найкраще в занос просто не потрапляти - для цього при проходженні повороту знижуйте швидкість до безпечної, а гальмування здійснюйте двигуном.
НІЧ: Перевірте ФАРИ І РОБОТУ "ДВОРНІКОВ"
Не забувайте перемикати світло
Світловий день восени стрімко скорочується - вже о 21.00 темно точно так же, як о першій годині ночі влітку. Відповідно, не дивлячись на загальну рекомендацію намагатися їздити вдень, повністю від нічних поїздок відмовитися неможливо. Перший і головний сезонний рада - перевіряйте справність освітлювальних приладів і склоочисників перед виїздом авто на дорогу, намагайтеся мити скла, фари, ліхтарі і дзеркала заднього виду частіше.
Під час поїздки врахуйте, що вночі водій може бачити і оцінити обстановку тільки в зоні, освітленій світлом фар. Через це у нього залишається менше часу для оцінки ситуації, менше місця для маневру і для виправлення помилок. Головна помилка - неправильний вибір швидкості руху в конкретній дорожній ситуації. Вночі вона повинна бути такою, щоб у разі необхідності можна було зупинити автомобіль в межах видимості.
Важливо пам'ятати і про те, що на наших дорогах не завжди належним чином освітлюються ділянки ремонту. Тому потрібно уважно стежити за дорожніми знаками, і при проїзді ремонтованих ділянок вжити всіх заходів до забезпечення безпеки руху. При русі на трасі не забувайте про перемиканні світла фар - якщо порожньо, включайте дальній, а при наближенні до іншого авто ближче ніж на 250 метрів, переходите на ближнє світло.
Дивіться ВІДЕО: 1 , 2
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Осінній драйв". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Бовсуновський Владислав
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.