Наша сеть партнеров Banwar
Блок циліндрів 21083 спочатку був сконструйований під параметри карбюраторного двигуна. Отже, в ньому не передбачалося наявності ділянок кріплення елементів за аналогією з інжекторними двигунами, серед яких модуль запалювання, датчик детонації і т.д. Згодом відбувається уніфікація виливки моделі, внаслідок чого вона стає єдиною для блоків 21083, 2110 і 2112. Всі вони мають однакову висотою і можуть використовуватися на двигунах, що мають об'єм 1500 см куб. Тому корпус цих блоків має позначку «21083» на лиття. Як запчастини з заводів сьогодні відвантажується виріб, що має номенклатурний номер 21083-100201100.
Корпус «83-го» володіє приливами, такими ж, як на всіх інших блоках двигунів передньопривідних автомобілів Ваз. Однак різьбові отвори тут є тільки на припливах, задіяних в установці устаткування. Уніфікований блок циліндрів для ВАЗ 21083 володіє і припливом для установки датчика рівня масла, який знаходиться під масляним фільтром. Для того, щоб закріпити головку блоку на верхній площині присутні 10 отворів формату М12х1.25. Колір блоку циліндрів 21083 - синій.
Уніфікація «083-го» привела до втрати блоком циліндрів ВАЗ 2110 своїх характерних рис, пов'язаних з додатковими приливами на корпусі. Зовні він сьогодні не відрізняється від «083-го». У БЦ 2110 так само використовуються три верхніх різьбових отвори і три нижніх отвори частини виливки для установки кронштейнів правої опори двигуна ілблоі монтажу настановної планки генератора. Так як даний виріб монтується на «інжекторні» двигуни, блок циліндрів має місце для установки датчика детонації.
За аналогією з «083-м», тут передбачається монтаж датчика рівня масла. Крім того, блок циліндрів 2110 нерідко використовують для складання двигунів ВАЗ 21083. Колір блоку 2110 - сірий.
Блок циліндрів 2112 зовні не відрізняється від блоків 2110 і 21083, проте з ними він і взаимозаменяем. Головна його особливість - наявність кріпильних отворів для головки блоку, розміром М10х1.25. Крім того, у другій, третій, четвертій і п'ятій опорах корінних підшипників монтуються додаткові канали для масла із спеціальними запресованими в них олійними форсунками. Саме через них в момент роботи двигуна масло під тиском здатне омивати днища поршнів. Як наслідок знижується їх термічна деформація, поліпшується мастило, що особливо важливо в момент пуску двигуна. Ресурс останнього, таким чином, значно збільшується. Колір циліндрів 2112 - сірий.
Блок циліндрів 21114 фактично являє собою модернізовану модель 2110. У ході змін об'єм двигуна збільшено до 1,6 літра. Саме тому блок став «високим» - 197,1мм. В іншому ж БЦ 21114 практично не відрізняється від 2110. Головна особливість даного блоку - відсутність припливу і монтажного отвору для датчика рівня масла під фільтром. Кріпиться головка блоку на отвори, що мають різьбу М12х1.25. Масляні форсунки для охолодження поршнів на боці відсутні. Колір блоку 21114 - синій.
Сьогодні АВТОВАЗ не випускає блок циліндрів 21114, альтернативною моделлю є БЦ 11183. Дві ці моделі фактично ідентичні. Колір блоку циліндрів 11183 - сірий.
Блок циліндрів 11193 призначається для установки на двигун ВАЗ 21124. Є доопрацьований і модернізований блок 2112. Однак модель 11193 вища - 197,1мм, завдяки чому обсяг двигуна збільшено до 1.6 л.
Блок 11193 сконструйований на основі «2112-го». Має кріпильні отвори розміром М10х1.25, призначені для установки головки блоку. Так само тут присутні і спеціалізовані масляні форсунки, охолоджуючі поршні. На корпусі блоку напис - «11193». Колір вироби - сірий.
Спільно з компанією Federal Mogul АвтоВАЗ розробив новий двигун - ВАЗ 21126. При його створенні основним завданням, що стояла перед розробниками, було дотримання підвищених екологічних норм, пов'язаних зі зменшенням токсичності вихлопних газів, а так само збільшення ресурсу двигуна. В якості основи конструкції використовувався блок циліндрів 11193.
Блок циліндрів 21126 має найвищу якість в обробки поверхні виробу, що виконується відповідно до технології Federal Mogul. В ході цього процесу циліндр піддають плосковершінних хонинговании, що дозволяє отримати на його поверхні сітки мікроканавок особливого профілю. Саме він надійно утримує мастило на поверхні виробу, знижуючи при цьому втрати енергії за рахунок тертя. Таким чином, технологія хонингования, яку застосовують на АвтоВАЗі при обробці поверхні циліндрів блоку ВАЗ 21126, відрізняється від попередніх моделей.
Фірма Federal Mogul розробила основні технологічні параметри хонингования поверхонь. Це і кут нахилу, і його профіль, і частота нанесення мікроканавок. При виконанні операції використовується високоякісне обладнання фірми Federal Mogul. Висока точність виготовлення дозволяє визначити три групи розмірів циліндрів: A, B, C. Надійність роботи двигуна підвищується не тільки за рахунок нової технології виготовлення блоку циліндрів, а й за рахунок нового поршневого комплекту, який являє собою поршень + палець + кільця + шатун. колір блоку циліндрів 21126 - синій.
Блок циліндрів 11194 - це спеціалізована розробка для двигунів, що мають об'єм 1,4 літра. У зв'язку з цим діаметр циліндрів було зменшено до 76,5 мм. Однак за своєю конструкцією та наявності місць для кріплення обладнання блок 11194 практично не відрізняється від моделей 11193 і 21126. Проте, між суміжними циліндрами, завдяки зменшенню їх діаметра, виконані протоки сорочки охолодження. Це дозволило поліпшити відведення тепла, підвищити жорсткість конструкції. Аналогічна обробка поверхні циліндрів відповідно до технології Federal Mogul здійснюється і на моделі 21126. Колір блоку циліндрів ВАЗ 11194 - синій.