Наша сеть партнеров Banwar
Коли починаються проблеми з інжекторним двигуном, його власника починає цікавити питання про те, які бувають ознаки несправності датчика абсолютного тиску. Ще зі шкільної лави багатьом відомо, що для згоряння бензину в циліндрах двигуна обов'язково потрібне повітря. Співвідношення його до палива дорівнює приблизно 15: 1.
У старих, карбюраторних системах його обсяг регулювався повітряними жиклер, повітряною заслінкою і іншими приладами. В сучасних моторах цю функцію виконує датчик.
Ознаки несправності датчика абсолютного тиску допоможуть водієві приблизно визначитися із зоною пошуку несправності в системі живлення двигуна. Це важливо для будь-якого водія, так як інжекторні двигуни мають кілька таких приладів, проблеми багатьох з них схожі між собою, тому важливо вміти правильно поставити діагноз зламаного двигуну.
Система моніторингу та вимірювальної техніки призначена для визначення масового складу палива в конкретний момент часу, вона встановлює необхідний момент запалювання, вирішує інші питання оптимального режиму роботи силового агрегату. Це виріб знаходить своє застосування в основному на іномарках, де він замінює датчики масової витрати повітря , Але є і такі машини, де встановлюють ці прилади разом.
Як він влаштований?
Дуже часто в розмовах «бувалих» водіїв його називають вакуумним датчиком, так як він вимірює тиск повітря щодо вакууму. Місце для його установки передбачено у впускному тракті. У той час, коли при працюючому моторі закрита дросельна заслінка, у впускному колекторі утворюється маленьке, а якщо висловитися точніше, то дуже низький тиск повітряної суміші.
Для збільшення оборотів мотора натискається педаль газу, після чого відбувається відкриття дросельної заслінки. Пропускний перетин колектора збільшується, потік повітряної суміші стає більше, значить, його тиск збільшується. На підставі даних, які будуть отримані від датчика абсолютного тиску, електронний блок управління прораховує потрібну кількість повітряної суміші для двигуна.
Ці прилади промисловість випускає двох типів, це вироби, виготовлені на основі товстоплівкова технологій, і більш сучасні і надійні конструкції мікромеханічними технології. Перший тип приладів являє собою змінний резистор, у якого повзун переміщається по струмопровідних шару, змінюючи свій опір. При тривалому його використанні відбувається стирання цього шару.
Другий тип приладу є більш надійним і прогресивним. До його складу входять тензорезистори в кількості чотирьох штук, кремнієвий чіп, а також діафрагма. Розмежування потоку повітря і вакууму якраз і відбувається діафрагмою. Зміна величини тиску призводить до змін опору тензорезисторів, в результаті цього змінюється величина напруги, яке надходить на блок управління.
Останнім часом з'явилися кілька змінені конструкції таких приладів. У них передбачена установка спеціального захисного гелевого шару, на який впливає тиск повітряної суміші. З нього надходить інформація на електронний блок, а плюс такого пристрою полягає в тому, що в кілька разів збільшується термін його служби.
ознаки несправностей
Про насуваються або вже виникли проблеми з датчиком абсолютного тиску можна здогадатися за деякими ознаками, які з'являються під час роботи силового агрегату. Найбільш часто виникають такі «симптоми» хвороби:
- Помітне підвищення витрачання палива. Датчик сигналізує в блок управління, що в системі повний порядок, а насправді воно дуже маленьке. Через це блок управління направляє в циліндри практично один бензин;
- Погіршуються динамічні показники автомобіля, які не зникають при прогріванні двигуна;
- Під час роботи двигуна в районі вихлопної труби відчувається дуже сильний запах палива;
- На моторі в робочому режимі навіть у теплу пору року видно вихлоп білого диму;
- При роботі на холостих обертах при прогріванні силового агрегату, тривалий час не відбувається скидання обертів двигуна;
- При спробах перемкнути передачі відбуваються ривки машини;
- Нестабільність роботи мотора на будь-яких режимах, поява сторонніх шумів, часто переходять в гул.
Якщо раптом вами з'явиться хоч один з перерахованих ознак, це повинно послужити сигналом власнику про можливу появу проблем в системі живлення двигуна. Ми спробували донести всім бажаючим про те, які бувають ознаки несправності датчика абсолютного тиску. Надалі необхідно визначитися з подальшими діями. Хтось намагається самостійно провести його діагностику, а хто не впевнений у своїх здібностях, звертається до фахівців.
Як він влаштований?Як він влаштований?