- А в чому взагалі проблема випуску?
- Що таке павук в автомобілі?
- Штатний «глушак» - чим поганий?
- ПАВУК 4-2-1
- ПАВУК 4-1
- ефективність павуків
Наша сеть партнеров Banwar
Ні для кого не секрет що двигун внутрішнього згоряння має дуже низький ККД (Бензиновий в районі 25%, дизель можна прокачати до 40 - 50%). Нічого не поробиш, але ці мотори, по суті вже минуле століття (думаю електромобілі вже не за горами). Справу можна підправити всілякими доробками, наприклад установкою турбіни, полегшенням конструкції поршнів, клонували і т.д. Доопрацюванням впускний і випускний систем. Саме над випуском б'ються зараз багато тюнерів, адже в грамотних руках можна дійсно зняти до 10% потужності. Але як це відбувається? Деякі думають, що достатньо встановити так званий «павук» за формулою 4-2-1 або 4-1 і ВСЕ! АЛЕ що це взагалі таке? Які павуки, які формули - що це дає і як налаштовується. Читайте далі і все зрозумієте ...
Почнемо з того що у будь-якого мотора є впускний і випускний колектор . Ясна річ, що через «впуск» заходить паливна суміш (повітря + бензин), а через «випуск» йдуть відпрацьовані гази (згорілі в камері згоряння). Так от якщо зробити випускну систему максимально безперешкодної, то можна домогтися в невеликому збільшенні потужності.
А в чому взагалі проблема випуску?
Проблем всього дві:
- Це шум. Тому система випуску часто називається глушником, щоб глушити гучний звук
- Це екологія. Не всі гази згоряють в камері згоряння, і якщо висловитися «простою мовою» їх потрібно «допалити або розкласти» на більш-менш безпечні складові цим займається каталізатор .
Якби не було глушника, то потужність двигуна була б за замовчуванням більше приблизно на 10% (залежить від настройки клапанів і розподільного вала). АЛЕ на такому автомобілі їздити б було не можливо, по-перше би ви самі оглухли від тріску, який виривається від мотора (та й вас би оштрафували за порушення спокою громадян, це зараз переслідується за законом), по-друге екологічна складова була б на нулі, тому як немає каталізатора (а у нас і так забруднене світ, який вимагає глобальної прибирання) - пройти ТО з таким показником неможливо, та й зараз співробітники ГИБДД можуть легко перевірити вихлоп.
Загалом, систему глушіння газів прибрати МОЖНА, але можна її поліпшити, саме цим і займаються тюнери.
Що таке павук в автомобілі?
Так дійсно - а що це таке?
Власне тут також все просто - це випускний тракт (колектор) який кріпиться до блоку двигуна і відводить відпрацьовані гази.
До речі наші з вами діди і батьки називали його - «штани» (тому як вони чимось схожі на них). Тюнери зараз називають «павук» (типу схожий на це комаха через сплетінь труб) особливо не штатний, а той, який змінений за певними формулами - розмірами - розрахунками (наприклад, 4-2-1, 4-1 і т.д ., про це трохи пізніше).
Назв маса, суть одна. Десь читав, що таку назву зроблено, щоб привернути увагу молоді, маркетинг та й по всьому, чим агресивніше назвеш відразу + 10 кінських сил!
Штатний «глушак» - чим поганий?
Власне починаємо підбиратися до найцікавішого, чому ж штатна система не догодила? Чому її терміново потрібно замінити (так думаю все тюнери)?
Відповідь проста - штатна система, її можна назвати 4-1 - нерозвиненість!
Для початку, що таке формула 4-1 - це чотири труби (від кожного циліндра) які з'єднуються в одній точці (трубі) і далі все це справа йде в основний тракт через каталізатор, резонатори та інше.
ТЕПЕР ЧОМУ ВОНА НЕ РОЗВИНЕНА? Як правило, щоб догодити інженерам, екологам та іншим - виробник робить короткі труби від циліндрів двигуна, які тут же з'єднуються в одну. Чим це погано? ТАК тим, що відстань до сусідніх труб дуже короткий. При випуску утворюється певна хвиля, яка повинна відводити гази в основний вихлоп - АЛЕ також ця хвиля надходить в сусідні труби і циліндри, тим самим гальмуючи відведення газів. Обтяжує ситуацію наявність каталізатора (бо він фільтр і створює додатковий опір), наявність просунутих резонаторів (звук гасять добре, а ось відведення газів гірше) і діаметр труби (найчастіше роблять тонкими, в межах розумного звичайно).
Якщо сказати простими словами - мотор як би душить сам себе, тобто в цьому і є нерозвиненість системи відводу газів. Двигун повинен «дихати» (відводити «відпрацювання» вільно), тим самим і потужність підросте.
ПАВУК 4-2-1
Як влаштований і що дає? Знову ж дуже просто - короткі труби, які йдуть від двигуна подовжують (в теорії вони повинні бути близько двох метрів, але таке не вийде реалізувати фізично), їх з'єднують в пари - тобто дві труби скажімо від першого і четвертого, а дві від другого і третього (по паралельності вихлопу), після ці пари з'єднуються в одну трубу (але вже далеко від блоку).
Виходить 4 виходи - 2 пари (по 2 труби) - 1 загальна в кінці. Ось вам і формула 4-2-1.
Таким чином, вже немає близького сполучення між каналами відведення, гази не заважають один одному (вони згруповані) і відводяться більш впевнено. Таким чином, павук дає приріст в потужності.
ПАВУК 4-1
Принцип тут такий же, циліндри не заважають один одному відводити «відпрацювання». Тільки ось формула трохи інша. Тут 4 довгих відведення від блоку двигуна, які з'єднуються в один великий тракт далеко за блоком.
Виходить 4 подовжених виходу - в один тракт (далеко від блоку), немає паразитного опору. Ось вам і формула 4-1
Такий павук також повинен добре працювати. Однак як зазвичай є одне АЛЕ.
ефективність павуків
В інтернеті дуже багато компаній, які твердять майже одне і теж, постав павук на свій ВАЗ і відразу зросте потужність на 10% - ВО ЯК! Тобто було 100 к.с. і тут відразу 110, а це я вам скажу відчутно!
АЛЕ ТАК ЦЕ НАСПРАВДІ? Давайте розбиратися логічно:
- Перед встановленням зверніть увагу видалення каталізатора. А вже доведено, що видалення цього фільтра додає від 4 до 5% потужності
- Потрібно прошиваться під ЄВРО 2 - 3. Інакше ніяк фільтруючого елемента адже немає! А ось прошивками можна наздогнати свій авто до 7 - 10% потужності
- Ставляться інші резонатори. Спортивні як їх називають! У них менше опір ще + 2-3%
- Іноді всю цю систему варять з більшою труби 51 мм діаметр.
ТАК що робить сам павук і чи дійсно + 10%? Скоріш за все ні! ТАК він дає невеликий приріст, близько 2-3% сам по собі (але відчути їх ви не зможете, тому як це на рівні похибки). ТАК і ця продуктивність ЧАСТО буває тільки в обмеженому діапазоні робіт, наприклад 5000 - 6000 оборотів (не завжди, але ЧАСТО). ВАМ потрібно розуміти, якщо його задумали ставити, то потрібно робити це в сукупності з іншими операціями інакше буде ефекту майже не помітно.
Зараз відео версія дивимося.
НА цьому закінчую, підписуйтесь на наш канал, сайт - буде ще багато цікавих статей та відео. Щиро ваш АВТОБЛОГГЕР.
(19
голосів, середній: 3,53 з 5)
Що таке павук в автомобілі?
Штатний «глушак» - чим поганий?
Але як це відбувається?
АЛЕ що це взагалі таке?
А в чому взагалі проблема випуску?
Що таке павук в автомобілі?
Так дійсно - а що це таке?
Штатний «глушак» - чим поганий?
Власне починаємо підбиратися до найцікавішого, чому ж штатна система не догодила?