Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Перегрів на сучасних моторах

  1. Про робочу температуру
  2. Як працюють сучасні системи охолодження?
  3. Хочу все знати: що таке комп'ютерна діагностика, і як її проводять
  4. Що таке «штатний перегрів»
  5. Позаштатний перегрів і загибель мотора
  6. Чи не повсталі з пекла: як і чому вмирають мотори від перегріву і втрати олії
  7. І що ж робити?

Наша сеть партнеров Banwar

Киплячий антифриз в радіаторі, пар, стрілка температури в червоній зоні - симптоми перегріву мотора і його наслідки у вигляді пошкодженої ГБЦ ми начебто все добре знаємо. Причини теж давно відомі - засмічення системи охолодження, «мертвий» термостат ... Але так було 20 років тому. Сьогодні сучасні мотори приречені своїми творцями на постійну роботу на межі перегріву, причому водій, як правило, про це дізнається, коли вже надто пізно. Сьогодні розбираємося, як так вийшло, і що таке «штатний перегрів».

Про робочу температуру

У кожного мотора є робоча температура, і тільки при її досягненні він працює правильно. Після «прогріву» починає максимально ефективно працювати система управління уприскуванням, система мастила, система ГРМ і інші підсистеми мотора.

Якою має бути робоча температура? Зазвичай вона знаходиться у вузькому діапазоні від 75 до 105 градусів майже для всіх конструкцій моторів. Правда, в останні роки для досягнення маркетингових показників економічності і екологічності мотори все частіше змушують працювати при підвищених температурах від 115 до 130 градусів.

Правда, в останні роки для досягнення маркетингових показників економічності і екологічності мотори все частіше змушують працювати при підвищених температурах від 115 до 130 градусів

Це добре тільки для маркетологів, які рік від року звітують про те, що машини стали ще трохи швидше і «чистіше». На ресурсі моторів підвищення робочої температури позначається виключно негативно, бо 120 або 130 градусів - це занадто багато як для гумових і пластикових елементів навісного обладнання, так і для стану поршневої групи.

Ерудований читач помітить, що 120-130 градусів - це температура холостих обертів, а на ходу вона зазвичай знижується до прийнятних 85-90. Що, безумовно, полегшує життя двигуну, але до пори до часу.

Конкретніше в проблемі розберемося трохи нижче, а поки вивчимо, як охолоджуються сучасні мотори (спойлер: зовсім не так, як ваш перший задньопривідний або передньопривідний ВАЗ).

Як працюють сучасні системи охолодження?

Статті / Практика

Хочу все знати: що таке комп'ютерна діагностика, і як її проводять

Що таке OBD? Почнемо з самого початку. Щоб підключити до машини діагностичне обладнання, потрібен спеціальний роз'єм, який зараз є у всіх автомобілів, і який іноді називають просто OBD-II. Насправді,...

16.01.2017

Вони влаштовані значно складніше, ніж ті, з якими знайомлять на уроках в автошколі. Так, у всіх нині продаються нових машин використовується система охолодження з декількома швидкостями обертання вентиляторів обдування радіатора або навіть кілька вентиляторів з декількома режимами роботи. І управляється система не простими Термовимикачі, а через електронний блок управління, в залежності від швидкості, навантаження, режиму роботи кліматичної установки і багатьох інших факторів.

Майже на всіх машинах використовується регульований термостат, який має два діапазони роботи за рахунок нагрівального елементу. На деяких машинах термостата взагалі немає - він замінений на модуль золотникових клапанів з електронним управлінням. На багатьох преміальних машинах варто «повітряний термостат» - жалюзі з електроприводом, що поліпшують аеродинаміку машини на високих швидкостях.

Що стосується водяних насосів, то проста помпа з приводом від колінчастого вала поки лідирує за поширеністю, але є конструкції з регульованим приводом або навіть з електроприводом помпи.

Настільки важливу, і до того ж складну систему необхідно контролювати. У більшості автомобілів є контрольна лампа температури, спрацьовує при перегріві, і

покажчик температури двигуна. Майже всі автовласники вважають достатньою умовою відсутності перегріву знаходження стрілки покажчика в допустимої зоні, зазвичай «зеленої» або «жовтої», і відсутність сигналу аварійної системи про перегрів або нестачі антифризу.

Але система контролю теж управляється електронікою, і намагається «не напружувати» автовласника «зайвої» інформацією про роботу машини. Так, майже завжди стрілочний індикатор і навіть цифрові термометри не відображають істинних показників.

Стрілка буде показувати ті ж «приблизно 90» і при температурі 85, і при температурі 125. В процесі роботи машини стрілка може мертво стояти на місці, хоча мотор при роботі в пробках буде прогріватися значно сильніше, ніж при русі по трасі. І лише при теперішньому перегрів, зазвичай при підвищенні температур до 130-150 градусів стрілка зрушиться з місця, перед самим спрацьовуванням аварійного індикатора.

Єдиним надійним способом контролю залишається перевірка робочої температури за допомогою сканерів, через OBD-II інтерфейс чи інший спосіб доступу до службової інформації блоку управління двигуном.

Що таке «штатний перегрів»

Як ви вже зрозуміли, «штатна» робота системи охолодження зараз - поняття досить умовне. Навіть при відсутності миготливих червоних індикаторів на приладовій панелі температура може бути вже далека від оптимальної. Наприклад, бензинові мотори BMW налаштовані на роботу при температурах 115-125 градусів, а реальна робоча температура може бути ще вище, причому без всяких помилок.

Та й у куди більш простих Opel і VW мотори цілком штатно прогріваються до 115-120 градусів. Від таких температур вже недалеко до «справжнього» програв, адже системи охолодження постійно знаходяться під тиском і працюють на межі. Найменша зміна параметрів або втрата герметичності відразу приведуть до більш серйозної поломки.

У сучасних машин трапляється така несправність, як «нормальний перегрів». Це коли система управління не може знизити температуру двигуна до оптимальної для даного режиму руху, незважаючи на задіяння всіх можливостей, але при цьому температура все ж менше «аварійної», коли спрацює аварійний датчик і система охолодження не витримає тиску.

У деяких випадках відбувається локальне підвищення температури частині мотора вище конструктивного максимуму. Незважаючи на гадану «несерйозність» подібної несправності, вона, тим не менш, швидко руйнує двигун, а водій машини може навіть не здогадуватися про причини всіх неприємностей.

Незважаючи на гадану «несерйозність» подібної несправності, вона, тим не менш, швидко руйнує двигун, а водій машини може навіть не здогадуватися про причини всіх неприємностей

Велика частина автомобілів з регульованою системою охолодження віком понад три роки в тій чи іншій мірі піддається подібному дефекту. При цьому зауважити відхилення в роботі двигуна непрофесіоналові складно. Адже індикатор температури твердо вказує «норму», а то, що машина їде трохи гірше, що кондиціонер гірше холодить, що витрата палива зростає і потроху витрачається масло, велика частина водіїв не помітить.

До речі, візит в сервіс тут, швидше за все, не допоможе, адже в логах помилок, швидше за все, буде порожньо. А ось розбіжність між бажаною і реальною робочою температурою тим часом становить до 30-40 градусів. Подібного роду проблеми просто закладені в конструкції сучасних європейських авто. Заради вже згаданих вище показників екологічності та економічності на холостому ходу вони «зобов'язані» розігріватися до 120-130 градусів. Це занадто багато для роботи під навантаженням, а ось для стояння на місці в пробці - цілком допустимо. Але ось ви рушаєте з місця, та ще бажаєте «пройняти». Моментально скинути температуру до оптимальних «ходових» 85-90 градусів неможливо, так що мотор якийсь час буде крутитися при вельми небезпечних температурах.

Як наслідок - детонація, пошкодження поршнів і викришування покриттів гільз циліндрів на «цельноалюмініевий» моторах. А ще знижений тиск масла, а значить задираки і прихвати. Та й температура поршня і поршневих кілець під навантаженням різко зростає, а масло коксується. А з віком проблема розростається, адже через брудні радіаторів, прослизання ременів помпи, погіршення теплопередачі від стінок ГБЦ, старіння вентиляторів системи охолодження і осідань напруги робоча температура двигуна поступово перестає знижуватися з «холостих» 130 до «ходових» 90 навіть при тривалій роботі під навантаженням.

Таким чином «максимальна робоча» температура стає просто «робочою», і аварійний режим роботи стає штатним для двигуна, з усіма витікаючими з цього наслідками.

Особливо погано доводиться машинам, які багато часу проводять в пробках. Їх система охолодження більшу частину часу працює в самому високотемпературному режимі, і мотори такого зазвичай довго не витримують. Через кілька років машина перетворюється на інваліда. З двигуном, впевнено витрачають літри олії, з непрацюючими каталізаторами і половиною потужності від штатної. Та й коробкам- «автоматам» дістається не менше, адже вони зазвичай охолоджуються через теплообмінник, а значить, температура масла в них ще вище, ніж температура в системі охолодження двигуна.

Позаштатний перегрів і загибель мотора

«Класичний» перегрів з клубами пара з-під капота, клінящім двигуном і іншими фатальними наслідками хоч і є найчастіше кульмінацією такого ось «нормального перегріву», але зустрічається набагато рідше.

Статті / Практика

Чи не повсталі з пекла: як і чому вмирають мотори від перегріву і втрати олії

Як помирають мотори, через що, і коли варто зупинитися і відправити машину в сервіс на евакуаторі? Сподіваюся, ви не знайдете в тексті свого «анамнезу», але прочитайте до кінця, в житті буває ...

06.10.2016

Якщо вчасно зупинити двигун, то, швидше за все, серйозних проблем вдасться уникнути. В іншому випадку можна вже починати вибирати між «контрактним» двигуном, ремонтом залишків старого або купівлею нового. Адже викривлення ГБЦ, порушення геометрії блоку циліндрів і порушення різьблення болтів ГБЦ, задираки вкладишів і поршнів - це лише мала частина несправностей, що виникають при сильному перегріві і втраті антифризу.

Номінальної причиною подібної біди зазвичай є витік рідини з системи охолодження. Після чого зростає температура різних вузлів двигуна і температурний градієнт між різними його елементами, викликаючи поломки «заліза».

Справжні ж причини зазвичай криються в «нормальному перегрів» протягом тривалого часу, старінні матеріалів системи охолодження, поступової деградації можливостей радіатора, поломки помпи або її приводу. На щастя для багатьох автовласників, серйозні несправності виявляють себе заздалегідь, наприклад, на черговому ТО, або спрацьовуванням датчиків рівня антифризу перед появою сильної течі системи охолодження і спрацьовує лампочкою аварійного перегріву під навантаженням.

І що ж робити?

Якщо у вас сучасний автомобіль, пробіг якого вже перевалив хоча б за 50 000, але ви збираєтеся проїздити на ньому ще довго і щасливо (а може взагалі купили беушний варіант з пробігом 100+), то вам знадобляться поради, як позбавити машину від штатного перегріву .

В наступній частині статті ми розповімо про оптимальний режим їзди і деякі конструктивні доробки двигуна, які допоможуть уникнути перегрівів і виключно позитивно позначаться на його ресурсі.

Якою має бути робоча температура?
Як працюють сучасні системи охолодження?
І що ж робити?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов