Наша сеть партнеров Banwar
Абсолютний бестселер російського авторинку - Lada Vesta - серйозно зміниться до 2021 року в зв'язку з переходом автоваза на нову платформу альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi і планового підвищення ступеня локалізації.
За підсумками продажів за період з січня по вересень поточного року Lada Vesta, нарешті, обігнала Kia Rio в рейтингу найбільш продаваних легкових машин російського ринку. Ця Lada, нагадаємо, спроектована на власній платформі, яку АВТОВАЗ почав розробляти ще до союзу з Renault-Nissan, так що Весту можна з чистою совістю назвати вітчизняним автомобілем. Тим часом подальші новинки Lada будуть зав'язані на нову платформу Renault-Nissan-Mitsubishi - так звану Global Access, що представляє собою подальшу еволюцію бюджетної «візки» B0 (вона лежить в основі Lada Largus і Lada XRAY). На Global Access, за чутками, буде базуватися нова Lada 4 × 4 , Якій, швидше за все, повернуть історичну ім'я Niva , І нова Lada Granta. Ця ж платформа лежить в основі представленого недавно кросовера Renault Arkana для російського ринку.
А що ж Vesta? Виявляється, її теж торкнеться перехід на нову платформу! Про це заявив в Тольятті на 11-й Міжнародній виставці-форумі «Автопром. Автокомпоненти »віце-президент по закупкам ПАТ« АВТОВАЗ »Венкатран Маміллапалле, його слова цитує «Автостат» :
«Ті моделі, які зараз перебувають у провадженні, до 2021 року значно зміняться. З впровадженням нової промислової платформи зміниться Lada Vesta, зміниться весь сучасний модельний ряд ».
Мова, втім, навряд чи йде про те, що Vesta змінить платформу - це було б занадто витратний захід, особливо зараз, коли випуск моделі в самому розпалі. Однак у Вести, швидше за все, істотно зміниться номенклатура комплектуючих, які АВТОВАЗ закуповує централізовано через структуру ТОВ «АВТОВАЗ Рено Ніссан Закупівельна Організація» (АРНЗО, ARNPO), створену в кінці 2014 року.
Відповідно до вимоги ФЗ з розвитку локалізації і власними нормативами Альянсу, ступінь локалізації до 2021 року повинна перевищити 50%, в зв'язку з чим відділ закупівель веде пошук російських постачальників, які зможуть у великих кількостях відвантажувати на конвеєри автоваза комплектуючі необхідного стандартами Альянсу якості. Мова, за словами Маміллапалле, йде в першу чергу про приводах коліс, распредвалах, турокомпрессорах, шатунах, масляних насосах, гальмівних підсилювачах, гальмівних дисках, пружинах, генетаторах, мультимедійних системах та рейлінга. Зрозуміло, що все це потрібно в першу чергу для освоєння виробництва платформи Global Access, а Vesta, що називається, просто потрапила під роздачу, і поки можна тільки гадати, як саме вона зміниться - головне, щоб не стала гірше.
Цікаво, що великі закордонні виробники автокомпонентів, наприклад компанія Bosch, збирають свої вироби в Росії повністю з імпортних комплектуючих (Навіть простенькі хомути везуть з-за кордону!), Тому що не можуть домогтися від російських субпостачальників необхідної якості сировини, заготовок і деталей. При цьому значна частина продукції йде на експорт, так що ніякі компроміси щодо стандартів неможливі.
Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi також хоче постачати зібрані в Росії комплектуючі за кордон, а тому проблема якості для нього стоїть ще гостріше. По суті, Маміллапалле і ARNPO потрібно зробити справжнє диво, щоб домогтися поставлених на 2021 рік цілей. Ми ж, затамувавши подих, буде стежити за тим, який вплив ці «тектонічні зрушення» нададуть на Ладу Весту.
А що ж Vesta?