Наша сеть партнеров Banwar
До китайських авто у мене, як і у більшості українців, ставлення упереджене. Тому, отримавши на тест новий автомобіль, я відразу ж прискіпливо оглянув зазори кузова, обійшов навколо, зазирнув у салон і ... не знайшов особливих мінусів. А зовні він мені навіть сподобався: BYD F3 (BYD - розшифровується як Build Your Dream, перекладається як "Здійсни свою мрію") хоча і схожий на "японця", але дизайн претендує на оригінальність. Навіть про майнула шалена думка: може, продати свій старий "Ланос" і купити новинку?
Двотижневий тест в умовах гірських доріг і ям на асфальтах показав, що ідея непогана, особливо на тлі інших "китайців". Але без недоліків не обійшлося.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД
Автомобіль привертає увагу: де б я не зупинився, через 5-10 хвилин до мене підходив роззява і питав, що це за марка. Друге питання - скільки коштує. Чомусь третього не слід: ціна вище 10 тис. Доларів потенційних покупців китайських автомобілів явно лякає. Правда, один раз мене зупинив даїшник (чесно визнавши, що просто машина зацікавила) і запитав, що краще - "китаєць" або 5-6-річна іномарка корейського, японського або європейського походження. Власне, відповідь на це питання ми і шукали в ході тесту.
ОБЛАДНАННЯ. Автомобіль навіть в базі оснащений всім необхідним - повний електропакет, гідропідсилювач керма, фронтальні подушки безпеки та інші "смакоту". Матеріали салону хоча і недорогі, але вже не віддають "дешевинкою": ніякого "пластмасового дерева" і шкіри "убитого дерматину". На жаль, збірка неідеальна, але в цілому непогана.
ПОСАДКА. Авто спроектовано для людини невисокого зросту - так і хочеться опустити сидушку нижче. Або відсунутися назад і потягнути кермо на себе. На жаль, не вийде - колонка регулюється виключно по висоті. А ось до оглядовості ніяких питань: велика площа засклення, великі бічні дзеркала з електрорегулюванням.
ЗАПАХ. "Китайський" запах давно став притчею во язицех. F3 також пахне, але некритично, і відчуття печіння в горлі та носі через півгодини їзди не виникає. Стандартний запах недорогий нової машини, може, більш неприємний, ніж ми звикли відчувати в новому автомобілі.
ПАНЕЛЬ ПРИЛАДІВ. Нарікань не викликала - все відповідає рівню недорогої іномарки. Тобто підсвічування приладів не ріже око, настройки інтуїтивно зрозумілі. Таке відчуття, що джерелом натхнення для проектувальника салону був добротний японський автомобіль - мотиви ті ж.
КОМФОРТ. У кондиціонера немає середнього положення, тобто він або холодить "до застуди", або "ледве дме". Та й обдув працює не зовсім логічно - відрегулювати так, щоб дуло нема на людину, а тільки на скло, складно. Звичайно, це не критичний недолік, але "осад залишився". Місце для "дрібниці" в салоні передбачено - не причепишся. Так, під акуратно вбудованої магнітолою і блоком управління температурою знайшлося місце для закритих поличок, є місце для боксу з підстаканниками, ніші в дверях. Та ще й порожнечі в підлокітнику.
ЗЗАДУ. На "гальорці" місця цілком достатньо, причому, як для ніг, так і для голови. Непоганий і профіль сидінь. Правда, подушка короткувата, але це вже причіпки для авто в цій ціновій категорії.
До речі, великим плюсом машини є великий багажник -430 л за паспортом. Причому, в ньому навіть знайшлося місце для повнорозмірною запаски, а для перевезення габаритних вантажів спинку заднього сидіння можна скласти. Але ось те, як відкривається багажне відділення, мені сподобалося не дуже - або з ключа, або клавішею на підлозі з місця водія. Так і хочеться попросити доставити ручку на самому багажнику.
їздові ОСОБЛИВОСТІ
Під час передачі автомобіля на тест представник компанії-імпортера гордо заявив мені, що на цю модель встановлюється двигун власної розробки BYD. У місті він показав себе дуже непогано, дозволяючи впевнено рухатися в потоці, безпечно маневрувати і при цьому витрачаючи близько 7-8 літрів на 100 км (цей показник не виріс навіть після їзди по вечірнім пробках).
Але ось на трасі .... Рухатися зі швидкістю 90-110 км на годину цілком можна. Але як тільки справа дійшла до гірської дороги і обгону тихоходів (вантажівок і сільгосптехніки), мотор показав себе кілька ледачим. Різке натискання на педаль газу на 4-ій передачі не призводить ні до чого - машина ліниво набирає швидкість, на 3-ій передачі трохи краще, але все одно з'явилося відчуття, що двигун "задушили". Обігнати кого-небудь можливо, але для цього потрібно перейти на 2-ю пере- дачу і добре натиснути. До речі, в горах ми з міркування безпеки рухалися виключно на 3-й, переходячи на 4-ю лише іноді. Напевно, мотор зробили таким на догоду економічності, тому як витрата за містом - в районі 6 літрів на 100 км. Погодьтеся, для сімейного седана це дуже навіть непогано.
Також не дуже сподобалася звукоізоляція - варто розігнатися вище сотні, як машина "підвиває". А як з керованістю? До рульовому управлінню претензій немає, хоча зворотний зв'язок і не ідеальна. Але ось коштувало мені спровокувати керований занос, як машину "понесло". Добре хоч ділянку дороги для тесту був закритий. Цікаво, що винна в проблемах з керованістю явно не підвіска - її налаштування якраз сподобалися, а надто погані шини. До речі, є підозра, що зайвий шум на швидкості з'являється теж через них.
Сама по собі ходова - в міру м'яка / в міру жорстка. Спокійно справляється зі середніми нерівностями, ямами, буграми. Непогано працюють і гальма, зупиняючи машину рівно там, де потрібно. А найбільший плюс - дорожній просвіт. На дорозі ми кілька разів проїжджали через горби з характерними ушкодженнями від захисту картера ... F3 подолав ці перешкоди без проблем.
РЕЗЮМЕ
" Китай "Сильно виріс за своїм рівнем і якістю. І BYD F3 - тому підтвердження. Звичайно, це ще не" японець "," кореєць "або" європеєць ". Також поки не ясно що у нього з надійністю, запчастинами, сервісом. Але явного відторгнення автомобіль вже не викликає, а в порівнянні зі старенькою іномаркою так і зовсім виглядає добре, особливо залучаючи не надто високою ціною. Загалом, можна подумати.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Підписуйтесь на нашу розсилку
Навіть про майнула шалена думка: може, продати свій старий "Ланос" і купити новинку?А як з керованістю?