- Принцип роботи, загальна будова і аналоги датчика детонації Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
- Зовнішні прояви несправності датчика детонації Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
- Мікас 7.2
- Мікас 11 і Bosch ME17.9.7
- Можливі причини несправності:
- Перевірка справності датчика детонації і його ланцюгів на Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
- Схожі статті:
Наша сеть партнеров Banwar
Датчик детонації на двигуні ЗМЗ-409 встановлений з правого боку на блоці циліндрів під впускним трубопроводом між третім і четвертим циліндрами. Він призначений для перетворення механічних вібрацій двигуна в електричний синусоїдальний сигнал, амплітуда якого пропорційна потужності вібрацій. Інформація з датчика детонації дозволяє блоку управління відкоригувати кут випередження запалювання до усунення детонаційних стукотів в двигуні.
Принцип роботи, загальна будова і аналоги датчика детонації Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
Датчик детонації є п'єзоелектричний акселерометр, що сприймає механічні вібрації стінки блоку циліндрів викликані ударними хвилями при детонації - вибуховий самозаймання робочої суміші в циліндрах двигуна. При детонації на виході датчика генеруються імпульси напруги, які збільшуються з ростом інтенсивності детонаційних ударів.
Амплітуда вихідного сигналу датчика максимальна на частоті детонаційних стукотів в двигуні в діапазоні 5-6 кГц. Електронний блок управління двигуном по сигналу датчика регулює випередження запалювання для усунення детонаційних спалахів палива.
Конструктивно датчик детонації складається з металевого корпусу циліндричної форми з чутливим елементом у вигляді п'єзоелектричної пластини і двоконтактний вилки електричного з'єднувача об'єднаної з корпусом. Для кріплення на двигуні в корпусі датчика передбачено отвором під болт M8х1.5 мм. Аналогом датчика Bosch KS 0 261 231 046 є датчики детонації GT-305 або 18.3855.
Зовнішні прояви несправності датчика детонації Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
При виході з ладу датчика детонації або несправності його електричних ланцюгів блок починає процедуру сигнальну лампу Check Engine і переходить на резервний режим управління двигуном з пізнім кутом випередження запалювання. Цей режим характеризується зниженою потужністю двигуна і збільшеним витратою палива, тому при першій нагоді датчик потрібно замінити на новий. Коди несправностей датчика:
Мікас 7.2
041 - несправність ланцюга датчика детонації.
Мікас 11 і Bosch ME17.9.7
0325 - обрив ланцюга датчика детонації.
0327 - низький рівень сигналу ланцюга датчика детонації.
0328 - високий рівень сигналу ланцюга датчика детонації.
Можливі причини несправності:
- обрив сигнального проводу датчика.
- обрив екранує обплетення дроти датчика.
- замикання на масу проводів датчика.
- замикання на бортсети проводів датчика.
- погане кріплення датчика до двигуна.
- несправність самого датчика детонації.
У деяких випадках, виникнення зазначених кодів помилок не обов'язково вказує на несправність самого датчика або його ланцюгів, можливо в паливний бак було залито паливо дуже поганої якості, яке і провокує надмірну детонацію в циліндрах двигуна.
Перевірка справності датчика детонації і його ланцюгів на Уаз з двигуном ЗМЗ-409.
Датчик детонації розташований у важкодоступному місці під впускним колектором , З цієї причини від'єднувати від нього колодку джгута проводів і проводити перевірку буде зручніше, якщо попередньо зняти його з двигуна. Для перевірки справності датчика треба приєднати до його висновків вольтметр з діапазоном вимірювання напруги змінного струму до 200 мВ.
Легко постукуючи по корпусу датчика детонації твердим неметаллическим предметом, спостерігаємо зміну напруги. Якщо імпульси напруги відсутні і воно залишається постійним, або якщо амплітуда сигналу менше 0.1 Вольта, то датчик несправний і його потрібно міняти. Повністю переконатися в справності датчика детонації можна тільки на спеціальному вібростенді.
Після заміни датчика на новий треба включити запалювання, скинути коди помилок, запустити двигун і встановити його обороти в межах 3300-3500 оборотів в хвилину, а потім протягом 20-30 секунд проконтролювати відсутність кодів несправності. Якщо коди помилок з'явилися знову, то значить причина несправності в електричних ланцюгах або блоці керування двигуном.
Схожі статті:
- Як перевірити стан термоклапана ЗМЗ-40911, перевірка справності термосилового датчика, розміри деталей, що термоклапана.
- Як зменшити витрату масла на двигуні ЗМЗ-405, ЗМЗ-406, ЗМЗ-409, доробка кришки клапанів головки блоку циліндрів для зменшення витрати масла на чад.
- Пошук несправностей в системі управління двигуном ЗМЗ-405, ЗМЗ-406 і ЗМЗ-409 Євро-2 з блоками управління Мікас-5.4, Мікас-7.1 або Мікас-7.2.
- Головка циліндрів, клапанний механізм і привід розподільних валів двигунів ЗМЗ-405, ЗМЗ-406, ЗМЗ-409, місця контролю, граничні розміри, усунення дефектів.
- Блок циліндрів, поршень, шатун, проміжний і колінчастий вал двигунів ЗМЗ-405, ЗМЗ-406, ЗМЗ-409, місця контролю, граничні розміри, усунення дефектів при ремонті.
- Пошук несправностей в комплексній системі управління ЗМЗ-409.10, руху автомобіля на аварійних резервних режимах.