Наша сеть партнеров Banwar
подробиці
Система аварійного тиску масла, є дуже важливою системою контролю в автомобілі. Якщо ця система не працює, то виникає велика ймовірність при виникненні несправності в двигуні, зіпсувати його. Тому потрібно відповідально ставитися до контролю за тиском масла. Однією з одиниць контролю є сам датчик тиску масла.
- Датчики тиску масла можна розділити на два види:
- Аварійний датчик, який сигналізує про відсутність тиску на лампочку
- Датчик контролю тиску масла, передає свідчення на стрілочний покажчик (мається не на всіх авто)
Рис 1 - Датчик аварійного тиску масла.
Рис 2 - Датчик контролю тиску масла.
Що стосується першого, то там зовсім все просто.
Рис 3 - Мембрана всередині датчика тиску масла.
Усередині датчика знаходиться мембрана (Рис 3), чутлива до тиску масла. Коли ми включаємо запалювання, тиск масла в системі відсутній, контакти 3 всередині датчика замкнені (Рис 4а). Електричне коло у нас замкнута, отже, лампа аварійного тиску масла горить, кажучи про те, що система контролю справна. Ми заводимо двигун, тиск масла зростає, впливаючи на мембрану 4. Мембрана діформіруется і штовхає штовхач 1б, який розриває контакти і лампа гасне. Якщо в системі з якихось причин тиск падає, до того на яке розрахований датчик, то мембрана повертається в своє звичне положення і штовхач знову замикає контакти. Лампа спалахує, повідомляючи нам про падінні тиску масла в системі .
Рис 4 - Схема роботи датчика аварійного тиску масла.
Для перевірки датчика тиску масла нам потрібно мультиметр, насос з манометром і сам датчик. Мультиметр ставимо на прозвонку ланцюга. Встаємо кінцями приладу на датчик. Він повинен показати нульове опір (короткий). Далі не забираючи решт приладу з датчика, зробимо качок насосом. У цей момент, коли ми качаємо насосом, ланцюжок у нас повинна розірватися і прилад повинен показати нескінченність. Якщо виконавши, попередню процедуру ви отримали такий же результат, тоді датчик можна вважати справним.
Другий вид датчиків влаштований наступним чином:
Рис 5 - Датчик контролю тиску масла в розрізі.
Всередині знаходиться повзунок 2 (Рис 5), який переміщається по платівці з намотаною на ній нихромовой дротом 1. І в залежності від тиску, опір датчика змінюється. Під дією тиску масла мембрана 3 (Рис 6) деформується, переміщуючи штовхач 4, який в свою чергу впливає на механізм змінює опір 2. З огляду на це опору, стрілка на приладі 1 показує нам відповідний тиск.
Рис 6 - Схема контролю тиску масла.
- Якщо ми хочемо переконатися в тому, що наш датчик працює в потрібних межах тиску, то ми можемо виконати наступний експеримент:
- Беремо невеликий відрізок шланга потрібного діаметру, з одного боку потрібно приробити такий же перехідник як на насосі, з іншого боку ми вставляємо датчик. Якщо шланг виявиться злегка великим по діаметру, то його слід обжати зверху дротом. Система повинна бути герметична.
- Нам буде потрібно графік (або просто табличка з контрольними точками), який повинен відображати, при якому тиску, яке повинно бути опір на датчику. Такий графік повинен бути в керівництві по вашому автомобілю.
- Далі беремо запаску і накачуємо її до потрібного тиску. Тут, звичайно, у нас не вийде прогнати по всім контрольним точкам, але деякі висновки про роботу датчика ми зробити зможемо.
Якщо ви перевіряєте працездатність датчика (знятого з якогось б / у двигуна) перед установкою на свій автомобіль, тоді датчик слід перевірити ще й на герметичність. Розводимо мильний розчин. Нагнітаючи тиск насосом, змочуємо розчином розвальцьовані стики на датчику. Якщо мильний розчин не піниться, значить все в порядку, такий датчик можна сміливо ставити на двигун.