Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Перевірка котушки запалювання мультиметром і іншими способами

  1. Для чого потрібна
  2. як влаштована
  3. види
  4. Де знаходиться котушка запалювання
  5. Основні ознаки несправностей
  6. Основні причини несправності
  7. Як перевірити справність котушки запалювання
  8. Який опір має бути на котушці запалювання
  9. заміна

Наша сеть партнеров Banwar

Котушка запалювання - один з головних блоків в системі керування бензиновими двигунами внутрішнього згоряння. Її несправність неодмінно призводить до відмови запуску двигуна.

Її несправність неодмінно призводить до відмови запуску двигуна

Комп'ютерна діагностика далеко не завжди може визначити несправність котушки. Максимум на що може показати діагностика, це «пропуск запалювання» в одному з циліндрів. Іншу діагностику котушки запалювання доводиться робити «дідівськими» методами, які найбільш продуктивні.

Для чого потрібна

Основне призначення котушки запалювання - перетворення низьковольтного електричного імпульсу, що надходить від датчика, підсилювача запалювання (комутатора) або блоку управління двигуна в високовольтний імпульс, необхідний для вироблення іскри в свічці запалювання.

Свічка запалювання має одно-, дво- або трипелюстковий зазор електричного пробою відстанню від 0,4 до 1,1 мм в залежності від характеристик двигуна. Вважається, що в повітряному середовищі для утворення електричної іскри між двома провідниками необхідний імпульс не менше 6 кіловольт на 1 міліметр зазору.

Таким чином, електричний імпульс, що виробляється котушкою запалювання для забезпечення впевненого запалювання повинен бути не менше 10 кіловольт. З огляду на падіння напруги на обмеженому опорі і високовольтних дротах запалювання , Зазвичай напруга електромагнітного імпульсу вибирають близько 12 - 20 кіловольт.

Імпульс напруги, що надходить з котушки запалювання, може привести до серйозного ураження електричним струмом ( Імпульс напруги, що надходить з котушки запалювання, може привести до серйозного ураження електричним струмом (!)

Особливо небезпечні такі поразки для людей, що страждають серцевими захворюваннями, вони можуть привести до збою серцевого ритму. Звичайні гумові електричні захисні рукавички від імпульсів величиною більше 15 кВ не захищають, їх стандартне пробивна напруга всього 6,3 кВ.

Необхідно бути гранично обережним при роботі, контролі працездатності котушок запалювання. Навіть, вимірюючи опір первинної обмотки, ви пропускаєте через неї струм мультиметра, який трансформує високовольтний імпульс у вторинну обмотку.

як влаштована

У загальному випадку, котушка запалювання являє трансформатор або автотрансформатор (трансформатор з одним загальним контактом). Первинна обмотка виконана товстим мідним провідником з лакової ізоляцією, і містить, як правило, від 100 до 200 витків. Вторинна обмотка виконана більш тонким проводом, так як через неї протікають менші струми. Кількість витків в ній - від 20000 до 30000 тисяч.

Спрощено котушку для контактної схеми запалювання можна представити у вигляді:

Спрощено котушку для контактної схеми запалювання можна представити у вигляді:

Тут: 2 - котушка запалювання, 1 - акумуляторна батарея. При обертанні двигуна рухається кулачковий механізм 5, встановлений в трамблере, який розмикає контакти 4. Під час короткого розмикання через первинну обмотку котушки запалювання 2 протікає великий струм, який наводить високу індукцію у вторинній обмотці. Високовольтний імпульс надходить на зазор свічки запалювання 3.

Такі схеми запалювання використовувалися в автомобілях аж до початку 90-х років. Основний недолік таких схем - підгоряння електричних контактів 4, так як через них протікає великий струм. Багато автолюбителів доповнювали схему електронним підсилювачем подібно схемою:

У такій схемі основну струмовий навантаження приймає на себе підсилювальний транзистор Т1, через переривник Пр протікає невеликий струм, він не руйнується.

З 80-х років більшість виробників стали використовувати комутатори в електронних системах запалювання. Замість переривників застосовувалися більш надійні датчики Холла , Електромагнітні датчики, оптоелектронні датчики. Такі датчики набагато довговічніше комутованих, в процесі їх експлуатації кут запалювання не змінюється в процесі роботи, як в контактних.

Схема запалювання ВАЗ 2110 приведена на малюнку:

На схемі: 1-контактна група замка запалювання, 2 - котушка запалювання, 3 - комутатор, 4 розподільник запалювання.

В даний час роботу котушок запалювання контролює блок управління двигуна. Комутатор (підсилювач запалювання) в деяких моделях вбудований в блок керування двигуном.

Так як ймовірність пробою керуючих транзисторів досить висока, щоб спростити ремонт автомобіля, в багатьох випадках електронний комутатор вбудовується конструктивно в котушки запалювання. Однак, це ускладнює контроль їх працездатності. Іноді при справній котушці її доводиться міняти, оскільки вона конструктивно невіддільна від комутатора.

види

В даний час застосовується три види котушок запалювання:

  • загальна для систем з розподільником запалювання;

загальна для систем з розподільником запалювання;

  • здвоєна (строєна в шестициліндрових двигунах) для одночасної роботи циліндрів, які працюють в одній фазі;

здвоєна (строєна в шестициліндрових двигунах) для одночасної роботи циліндрів, які працюють в одній фазі;

  • індивідуальна на кожен циліндр (спільно з підсилювачем запалювання).

індивідуальна на кожен циліндр (спільно з підсилювачем запалювання)

Де знаходиться котушка запалювання

В автомобілях більш ранніх років випуску знайти котушку запалювання (або як її раніше називали бобіна) знайти було просто. Вона завжди була розташована на увазі. В крайньому випадку, її пошук можна було вести, починаючи з центрального проводу розподільника запалювання.

Індивідуальні котушки запалювання знайти також просто: вони знаходяться над свічками запалювання циліндрів. Але в деяких моделях автомобілів, особливо з V-подібним двигуном, щоб забезпечити до неї доступ, навіть для зняття свічок, необхідно демонтувати впускний колектор, частина елементів конструкції двигуна.

Здвоєні котушки запалювання зазвичай розташовуються на перегородці підкапотного простору. Але іноді виробники їх можуть помістити в місця, важкодоступні для заміни та, тим більше, контролю працездатності.

Наприклад, в деяких моделях Rover 200-й серії котушка запалювання знаходиться під випускним колектором в підкапотному просторі між двигуном і салоном. Уможливити відбір проб її параметрів при контролі працездатності можна тільки від роз'єму блоку управління двигуном.

Іноді котушки запалювання кріпляться на головку блоку циліндрів двигуна (наприклад, деякі моделі ГАЗ). Хоч це і зручно для перевірки, але в процесі роботи двигуна вони нагріваються до температури понад 100 градусів Цельсія, ізолюючий компаунд розсихається і тріскається, що призводить до зменшення їх довговічності.

У деяких автомобілях індивідуальні котушки запалювання об'єднані в загальний нерозбірний корпус. Навіть, якщо вийшла з ладу одна котушка, необхідно міняти весь дорогий блок цілком.

Основні ознаки несправностей

Основними ознаками, що вказують на можливу несправність котушки запалювання, є:

  • двигун не заводиться, іскри немає;
  • двигун троїть в процесі роботи, особливо при підвищеній вологості;
  • комп'ютерна діагностика вказує на пропуски запалювання в певних циліндрах;
  • є провали в тязі при натисненні педалі акселератора;
  • трудність заводу двигуна «на холодну», особливо при знижених температурах;
  • котушка запалювання перегрівається;
  • на корпусі котушки запалювання з'явилися тріщини, зміни фарби;
  • низьковольтні дроти, що йдуть до котушки запалювання, змінили колір.

Основні причини несправності

До основних причин несправності котушок відносяться:

  • установка позаштатних проводів запалювання в процесі обслуговування автомобіля (були дроти з розподіленим опором, а поставили звичайні без опору, отже, струм запалювання не обмежується);
  • природній знос;
  • межвиткового високовольтний пробій (котушка буде продзвонювати, як робоча, але добротність зменшується, і амплітуда імпульсу на вторинній обмотці значно зменшується);
  • перегрів котушки запалювання;
  • випадкова переполюсовка акумулятора;
  • механічне пошкодження котушки;
  • установка позаштатних свічок запалювання (з меншим або більшим зазором;
  • різкі перепади температур (автомобіль потрапив в калюжу при русі , Вода потрапила на котушку);
  • замикання електропроводки;
  • мжичка на високовольтних дротах.

Як перевірити справність котушки запалювання

Перевірка котушки запалювання для систем з розподільником запалювання починається з «прозвонки» (вимірювання опорів) обмоток.

Який опір має бути на котушці запалювання

Для цього перемикач мультиметра спочатку встановлюється в положення 200 Ом і вимірюється опір первинної обмотки, прикладаючи щупи мультиметра до висновків «+» і «К».

Опір повинен бути в межах від 0,2 Ома до 3 Ом (в залежності від моделі котушки і точності показань мильтіматра). У будь-якому випадку контакти «+» і «К» повинні продзвонювати.

Потім мультиметр перемикається в положення «20кОм», тобто межа вимірювання встановлюється 20 кіло. Далі вимірюється опір між висновками «К» і центральним висновком високовольтного проводу (для цього щуп необхідно уперти в контактну мідну зону всередині круглої ніші установки високовольтного проводу). Опір повинен бути в межах від 2 до 4 кіло.

Більш ефективна перевірка котушки запалювання безпосередньо в робочому режимі. Для цього можна побудувати схему, аналогічну, показаної на малюнку 7:

Для цього можна побудувати схему, аналогічну, показаної на малюнку 7:

Але ще простіше з'єднати контакт «+» з позитивною клемою акумулятора проводом товщиною не менше 2 кв.мм. До високовольтного висновку котушки підключити провід запалювання із закріпленою свідомо справною свічкою запалювання. Корпус свічки з'єднати з масою автомобіля, двигуна автомобіля або негативною клемою акумулятора, якщо АКБ знята з машини, і перевірка відбувається в стаціонарних умовах.

Далі підключити до висновку «К» котушки запалювання провід також перерізом не менше 2 кв.мм. Якщо іншим кінцем дроту стосуватися негативної клеми акумулятора, повинні проскакувати іскри в свічці. Торкання повинні бути обов'язково короткочасними, щоб не вигоріла котушка первинної обмотки і проскакувала хороша іскра. В такому випадку краще взагалі зачищені торцем дроти проводити уздовж клеми акумулятора, щоб йшов потік іскріння.

Однак іноді другий спосіб перевірки не годиться для електронних котушок запалювання. Іскри може не спостерігатися при справній котушці.

Взагалі, найнадійніший спосіб перевірки - «підкинути» свідомо справну котушку запалювання Взагалі, найнадійніший спосіб перевірки - «підкинути» свідомо справну котушку запалювання.

Найважче зробити перевірку здвоєних котушок запалювання. Первинна обмотка у них зазвичай з'єднано з портом. Продзвонювати її мультиметром можна, тільки знаючи схему котушки запалювання. Вторинна обмотка продзвонювати між двох високовольтних висновків. Опір вторинної обмотки може бути трохи вище, ніж 4 кілоомах.

Несправність індивідуальних котушок запалювання визначити, не маючи знань в області радіотехніки складно, так як для перевірки необхідно збирати електронну схему.

Однак є стовідсотковий спосіб знайти несправну котушку. Якщо двигун троїть, можна послідовно відключати роз'єми від котушок запалювання при заведеному двигуні.

Якщо після відключення котушки обертів двигуна змінюються, двигун починає двоїти, отже, іскра запалювання в даному циліндрі присутній. Тоді знову підключають роз'єм і переходять до перевірки наступного котушки, поки не знайдуть циліндр, в якому при відключенні роз'єму, характер роботи двигуна не змінюється.

Відео - як перевірити працездатність котушки запалювання шляхом послідовного відключення:

Звичайно, простіше це зробити за допомогою комп'ютерної діагностики . Вона може відразу показати код помилки і розшифровку, наприклад, «пропуск запалювання до циліндрі 3».

Але відсутність іскри в конкретному циліндрі - це ще не привід стверджувати, що несправна котушка. В індивідуальні котушки запалювання вбудований додатковий резистор (позиція 8 на наведеній нижче схемі індивідуальної котушки в розрізі).

В індивідуальні котушки запалювання вбудований додатковий резистор (позиція 8 на наведеній нижче схемі індивідуальної котушки в розрізі)

Зазвичай його легко дістати, знявши гумовий наконечник 9. Далі слід виміряти його опір (від 500 Ом до декількох кіло). Якщо він не продзвонювати, слід поміняти.

Потім котушку запалювання циліндра з відсутністю іскри міняють місцями з свідомо справною котушкою з сусіднього циліндра. Якщо пропуск запалювання тепер уже буде спостерігатися в сусідньому циліндрі, а неробочий циліндр запрацює, тоді точно проблема в котушці запалювання.

Відео - як перевірити індивідуальну котушку запалювання без обладнання:

Зазвичай в першу чергу виходить з ладу вбудований комутатор, сама високовольтна котушка справна, але доводиться міняти все цілком. Є майстри, які перепоювати вихідний транзистор у вбудованому комутаторі, але досвід показує, що відновлені індивідуальні котушки працюють недовго.

заміна

Індивідуальні котушки запалювання слід міняти на аналогічні моделі, інакше можуть бути проблеми з моментом запалювання. Здвоєні і загальні котушки запалювання також бажано ставити відповідно до довідковими даними і каталогами обладнання, тим більше типорозмірів котушок запалювання не так багато.

Досвідчені автоелектрики часто замінюють котушки запалювання імпортних автомобілів на вітчизняні жігульовськие, і цілком успішно. Це ніяк не відбивається на ходових якостях автомобіля.

Заводська котушка від Ladи варто в два-три рази дешевше вживаної рідної або китайської нової. Якщо виникла проблема з котушкою запалювання можна покопатися в інтернеті і знайти, ніж її можна замінити. Тільки при цьому в більшості випадків доводиться перекомутувати роз'єм підключення до котушки. Це краще довірити фахівцеві.

Щоб котушка запалювання прослужила довше, виконуйте наступні правила:

  • регулярно (краще на кордоні сезонів) протирайте високовольтні дроти;
  • стежте, щоб на котушку не потрапляла волога і маслянисті рідини;
  • перевіряйте якість роз'єму котушки, він не повинен іскрити і грітися;
  • регулярно міняйте свічки запалювання ;
  • вона повинна бути закріплена міцно на штатному місці, а не бовтатися;
  • при найменшій підозрі на несправність котушки запалювання (пропуски запалювання та ін.) слід негайно її протестувати.

Пам'ятайте, несправна котушка запалювання призводить до нерівномірного роботі, підвищених навантажень, механічних биття, що, в кінцевому рахунку, зменшує ресурс двигуна.

чому   кипить акумулятор на машині причини   і наслідки чому кипить акумулятор на машині причини і наслідки.

як за допомогою мультиметра перевірити зарядку акумулятора від генератора.

Як вибрати контрактний двигун https://voditeliauto.ru/poleznaya-informaciya/dvigateli/chto-znachit-kontraktnyj.html і на що звертати увагу.

Відео - котушка запалювання ВАЗ і її можливі несправності:


Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов