Наша сеть партнеров Banwar
ПЕРЕВІРКА ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ МУФТИ КОМПРЕСОРА кондиціонера
Порядок перевірки працездатності електромагнітної муфти (далі муфти, на малюнку з VADISa під № 7).
Якщо встановлено довгий ремінь приводу допоміжних агрегатів (на зображенні з VADISa, жирна чорна лінія), в цьому випадку порядок наступний
- вимкнути запалювання
- поставити КПП в нейтральне положення
- роз'єднати роз'єм № 8
- і подати на жовтий провід йде до муфти +12 Вольт. Ви повинні почути клацання спрацьовує електромагніту муфти.
- від'єднати +12 Вольт від жовтого дроти
- запустити двигун (будьте готові до того, що може включитися вентилятор охолодження двигуна)
- подати знову на жовтий провід йде до муфти +12 Вольт.Ви почуєте як почне працювати компресор.
Якщо встановлен короткий ремінь в обхід муфти приводу компресора кондиціонера (на зображенні червона пунктирна лінія)
- вимкнути запалювання.
- покриття руками, ту частину муфти по якій біжить ремінь. (вона повинна легко крутитися руками) .Середіна муфти буде нерухома.
- роз'єднати роз'єм № 8 електромагнітної муфти
- і подати на жовтий провід йде до муфти +12 Вольт. Ви повинні почути клацання спрацьовує електромагніту муфти.
- зусилля прокручування шківа зросте в кілька разів. Це підключився компресор. Середина муфти буде обертатися разом зі шківом по котрому біжить ремінь.
- якщо його взагалі не можливо провернути в цій ситуації - значить поломка компресора. З компресором може бути все що завгодно від руйнування підшипників вала, до заклинювання поршнів.
Треба перевірити, а потім, якщо потрібно, бігти на сервіс. Або просто при наявності рук самому замінити несправні елементи.
Після заміни компресора доведеться заправляти систему маслом і Хладогенти. Тут вже без сервісу не обійтися, звичайно якщо хтось з умільців не працює з заправними станціями по заправці побутових кондиціонерів і холодильників. У такому випадку і заправити Ви зможете самі.
невеликий відступ
Один мій знайомий, схиблений на економії палива, після покупки машини відразу поставив короткий ремінь допоміжних агрегатів. Щоб при включенні обдування лобового скла, клімат контроль не зміг включити кондиціонер (в такому режимі он примусово включається). У такій ситуації він економив 1 3 літрів палива на 100 км. Особисто я не бачу в цьому сенсу, так як на наших заправках нас обманюють ані трохи не менше.
Таким же чином можна вчинити при виході з ладу компресора кондиціонера або муфти. Короткий ремінь коштує дешевше. І ходить довше, траекторіі руху його не така ламана.
Ситуацій за якими муфта не спрацьовує можна назвати кілька:
1. Витік хладогенту з системи, в результаті чого не спрацьовує верхній датчик на трубці (праворуч по ходу машини перед моторним щитом), в цьому випадку муфта подаватися не буде, так як контролер не подасть на неї харчування. (Штовхаючи палицею ви просто вводите в зачеплення шків з віссю механічним шляхом, без спрацьовування соленоїда (електромагніту) муфти, тобто імітуєте її нормальне срабативаеніе)
Буде потрібно завмер даваленія в магістралі, і дозаправка кондиціонера Хладогенти. Само собою потрібно знайти місце витоку, інакше все даремно.
2. несправність електромагніту або роз'єму електромагніту
3. Несправність блоку клімат контролю (якщо машина їм укомплектована). Для авто з ручним керуванням кліматичною установкою даний пункт не актуальний.
4. Несправність механізму муфти (демонтаж, розбирання, очищення від корозії, змащення й складання) Зверніть увагу при складанні що б масло не потрапило на робочу поверхню шківа, інакше ремінь приводу допоміжних агрегатів доведеться скоро міняти і промивати робочі поверхні всіх шківів.
5. Несправність термостата (так так не дивуйтеся саме термостата).
Так як температура ОЖ буде вищою за норму і контролер не встигаючи охолодити рідину буде вимикати кондиціонер. Він же не здогадується що ОЖ в радіатор не потрапляє тому термостат закритий і ОЖ циркулює по малому колу.
Що стосується демонтажу муфти з компресора на машині, мені таку операцію робити не доводилося.