- Підвіска Мазда 3: Опис і особливості
- Заміна амортизаторів і стійок стабілізаторів
- Заміна опорних підшипників і пружин
- Заміна сайлентблоков і рульових наконечників
- Продовжуємо термін служби підвіски
Наша сеть партнеров Banwar
Схема задньої підвіски Мазда 3 являє собою мультіричажную систему, що забезпечує плавність ходу і керованістю. Конструктивні особливості підвіски вимагають своєчасного обслуговування і заміни несправних деталей.
Підвіска Мазда 3: Опис і особливості
Передня підвіска Mazda 3 BK типу Макферсон з телескопічними амортизаторними стійками, поперечними важелями і стабілізатором поперечної стійкості торсіонного типу.
Несучий елемент підвіски - підрамник закріплений до кузова через сайлетблокі. З двох сторін до підрамника також через сайлентблоки кріпляться поперечні важелі. Рульова тяга з наконечником є додатковим важелем підвіски.
Пружним елементом підвіски служить амортизаторная стійка - гвинтова пружина і амортизатор. Стійка зверху кріпиться через опорний підшипник до кузова, а знизу до поворотного кулака.
Слабкими місцями в передній підвісці Мазда 3 вважаються пружини, опорні підшипники і стійки стабілізатора.
Задня підвіска Мазда 3 також незалежна, але в її основі багатоважільна схема. Така конструкція забезпечує поліпшену керованість за рахунок подруливания задніх коліс. Плавність ходу досягається, завдяки трьом поперечним і подовжньому важеля, до якого кріпиться маточина заднього колеса. Пружний елемент також, як і спереду - амортизаторная стійка. У конструкції задньої підвіски також є стабілізатор поперечної стійкості.
В процесі експлуатації деталі підвіски зношуються, що проявляється в скрипи, стуку і пробоях амортизаторних стійок. В цьому випадку вузли підвіски підлягають заміні.
Заміна амортизаторів і стійок стабілізаторів
Заміна амортизаторів Мазда 3 досить трудомістка операція, яка вимагає спеціального обладнання. Доцільно проводити її на станції технічного обслуговування.
Якщо ви вирішите самостійно поміняти передні амортизатори Мазда 3 BK, представляємо наші рекомендації:
- Піднімаємо за допомогою домкрата передню частину автомобіля.
- Знімаємо колесо.
- Від'єднуємо роз'єм датчика АБС і знімаємо джгут проводів, закріплених в районі стійки стабілізатора.
- Знімаємо притискну планку кріплення гальмівного шланга.
- Відсуваємо шланг вниз.
- Відкручуємо гайку стійки стабілізатора.
- Знімаємо стійку стабілізатора, натиснувши на стабілізатор зверху.
- Відкручуємо болт поворотного кулака.
- Встановлюємо стяжки на пружину і фіксуємо.
- Ударами кувалди по поворотного кулака зміщуємо його вниз.
- Послаблюємо гайку кріплення штока амортизатора в підкапотному просторі.
- Відкручуємо болти кріплення опори амортизатора.
- Стягаємо пружину і повністю витягуємо амортизаторную стійку з поворотного кулака.
- Стягаємо пружину так, щоб з'явився мінімальний зазор між пружиною і опорним підшипником.
- Відкручуємо гайку кріплення штока амортизатора до кінця.
- Знімаємо зі стійки опору, підшипник, пильовик.
- Міняємо амортизатори на нові.
- Стягаємо пружину і збираємо все в зворотній послідовності.
Заміна задніх амортизаторів Мазда 3 виглядає наступним чином:
- Знімаємо заднє колесо.
- Знімаємо підкрилок.
- Відкручуємо два болти кріплення амортизатора зверху до кузова.
- Відкручуємо нижній болт кріплення до заднього поздовжнього важеля.
- Знімаємо амортизатор разом з опорною чашкою.
- Нові деталі встановлюємо в зворотній послідовності.
ВАЖЛИВО! При установці амортизатора спочатку затягуємо верхнє кріплення, а потім нижню.
Заміна опорних підшипників і пружин
- Піднімаємо за допомогою домкрата передню частину автомобіля.
- Знімаємо колесо.
- Від'єднуємо роз'єм датчика АБС і знімаємо джгут проводів, закріплених в районі стійки стабілізатора.
- Знімаємо притискну планку кріплення гальмівного шланга.
- Відсуваємо шланг вниз.
- Відкручуємо гайку стійки стабілізатора.
- Знімаємо стійку стабілізатора, натиснувши на стабілізатор зверху.
- Відкручуємо болт поворотного кулака.
- Встановлюємо стяжки на пружину і фіксуємо.
- Ударами кувалди по поворотного кулака зміщуємо його вниз.
- Послаблюємо гайку кріплення штока амортизатора в підкапотному просторі.
- Відкручуємо болти кріплення опори амортизатора.
- Стягаємо пружину і повністю витягуємо амортизаторную стійку з поворотного кулака.
- Відкручуємо гайку кріплення штока амортизатора до кінця.
- Знімаємо зі стійки опору, підшипник, пильовик.
- Міняємо опорний підшипник і пружину на нові.
- Стягаємо пружину і збираємо все в зворотній послідовності.
Заміна сайлентблоков і рульових наконечників
Заміна сайлентблоков переднього важеля Мазда 3 виконується наступним чином:
- Піднімаємо за допомогою домкрата передню частину автомобіля.
- Знімаємо колесо.
- Двома торцовими ключами на 14 відкручуємо кріплення кульової опори. Розтиснувши клему, витягаємо палець опори з поворотного кулака.
- Торцовими ключами на 17 і 19 відкручуємо передній і задній болти кріплення переднього важеля. Витягуємо з пазів і знімаємо важіль з автомобіля.
- Як правило, на Мазда 3 замінюють важіль в зборі. В ході такої процедури необхідно лише переставити віброгасники зі старого важеля на новий, відкрутивши його ключем на 12.
- Якщо ж ви не хочете змінювати важіль, а знайшли сайлентблоки на заміну, то за допомогою спеціального знімача або молотка і зубила вибийте з посадкового місця старий сайлентблок. Зачищаємо і змащуємо місце тонким шаром мастила. Потім виробляємо монтаж нової деталі тим же знімачі або лещатами.
- Збірку проводимо в зворотному порядку.
Продовжуємо термін служби підвіски
Термін служби амортизаторів безпосередньо залежить від грамотної установки і дотримання умов експлуатації. Головні вороги амортизатора - це ями і бруд. Для захисту від бруду встановлюються гумові пильовики штоків, що підвищує ресурс цього вузла підвіски. А ось з ямами боротися складніше. Небажано поєднання швидкого руху з великим навантаженням на амортизатори по брудній і нерівній дорозі з безліччю жорстких ударів. І не забувайте мити деталі підвіски. Брудна пружина іржавіє швидше і частіше ламається.