Наша сеть партнеров Banwar
Керівник регіональної ГИБДД Олег Блохін розповів на «Питання з пристрастю» про те, що просить його душа, який держномер стоїть на його авто і як він оцінює столичні пробки.
Олег Блохін на "Питання з пристрастю". фото БНКомі
- Олег Вадимович, у екіпажів ДПС є план, норма, скільки штрафів в день потрібно виписати?
- Давайте поміркуємо, раз ми прийшли на відкриту розмову. Припустимо, завтра ви підете працювати в ДАІ, ви виявите перевищення швидкісного режиму. Ви зупините машину, прочитаєте лекцію. Не обов'язково всіх штрафувати. Один інспектор виявить п'ять порушень за зміну, інший - сім. А хтось і два.
- Премії в залежності від цього не збільшуються?
- Ні, у нас такого немає. Нам важлива якість, а не кількість. Я ж теж, буває, стою з жезлом.
- Це у Вас за планом або душа проситься?
- Душа проситься, мені потрібно знати, що відбувається на дорогах. Водії дивуються, чому полковник з жезлом варто. Я, до речі, став помічати, що водії стали грубуваті.
- Ваше відомство багато хто вважає каральним органом, може, тому?
- А яким воно повинно бути? Адже ми і просто попереджаємо людей. А коли нам починають показувати пальцем, чому цього не оштрафували, чому цього, так люди нас самі штовхають до того, щоб ми були каральним органом.
- Як Ви оцінюєте ситуацію з пробками на дорогах?
- Пробки, і я про це говорю давно, стають для Сиктивкара актуальними. Сьогодні без рішення інженерно-технічних проблем дану ситуацію не врегулювати.
- Зараз буде прийматися містобудівний план Сиктивкара до 2020 року. Ви якось контактуєте з мерією?
- Ми тісно взаємодіємо з адміністрацією міста. У планах було розширення вулиці Радянській, обладнання паркувальних «кишень» для транспортних засобів, щоб прибрати їх з проїжджої частини. Те ж саме - з Інтернаціональної і Орджонікідзе. Але, самі розумієте, сьогодні з секвестром бюджету ці плани нездійсненні.
- Та ж Інтернаціональна вулиця, де немає «кишень», але є суцільна лінія розмітки. Чи не можна її перетворити в пунктирну, щоб була можливість без порушення правил об'їхати автобус, що зупинився біля зупинки?
- Це питання вже звучав на БНКомі. Хтось подумав, що ми формально відповідаємо на питання. Даремно. Ми вивчили всі деталі. Ми будемо сьогодні прибирати знаки «зупинка заборонена» в тих місцях, де відбувається масова парковка транспорту і вона не перешкоджає дорожньому руху.
- Скільки таких місць в місті?
- Мінімум 10-15 ділянок ми будемо приводити у відповідність. Це по дорожніх знаках. По розмітці і суцільної лінії: в деяких місцях ми її міняли. Наприклад, на вулиці Морозова, де від Димитрова практично до Сисольського шосе була суцільна лінія розмітки. У деяких місцях ми її змінили, щоб була можливість заїзду на подвір'я. Але якщо кожен проїзд ми залишимо для заїзду, то завтра по вулиці неможливо буде рухатися. Звичайно, сьогодні в районі автобусних зупинок, де автобус припаркувався, водієві доводиться порушувати правила. Або треба встати і створити пробку.
- А Ви як робите? Стоїте або порушуєте?
- Почнемо з того, що я як водій можу їздити тільки в суботу і неділю. І як головний держінспектор я не маю права порушувати.
- Як керівник не порушуєте, а просто як водій?
- Чого гріха таїти. Їздив у відпустку в Краснодарський край. Максимальна порушення, яке я собі дозволив, це трошки перевищив швидкість руху. Тільки виїхав на хорошу дорогу, машина приемистая, так і просить натиснути на педаль. Кілометрів 10-20 доводилося порушувати, але потім я усвідомлював, що так не можна робити. Тому що зі мною сім'я. Ременем безпеки завжди пристебнути ремені безпеки. Машина не тонований. Це я хочу передбачити ваші питання.
- Раз на те пішло, марка машини у Вас якась?
- Hyundai Tucson.
- А номер простий або, як кажуть в народі, привілейований?
- Ні, у мене простий - 100.
- Пішохідні переходи та світлофори в республіці - всі вони відповідають нормам?
- Не всі, близько 80% не відповідають. Сьогодні передача світла (по-простому хочу сказати, щоб населення розуміло) часто не сприймається при яскравому сонці. Потрібні світлодіодні лампи. Зараз ми будемо ставити три світлодіодних світлофора. Решту будемо реконструювати, робота вже розпочата.
- Чи не відповідають нормам також і автодроми?
- Так, 100% автодромів не відповідають ГОСТу. Я думаю, що якщо в листопаді заходи не будуть прийняті, то ми їх закриємо.
- І все автошколи теж?
- Так точно. Ми цю проблематику винесли на обговорення в міністерство освіти, на комісію з безпеки дорожнього руху, обговорили з главами муніципальних утворень. Найдешевший автодром на три машини сучасного зразка коштує 8 мільйонів рублів.
- Для районів це забагато.
- Так, але якщо держава це придумало, значить, воно це розрахувало.
- Як фінансується програма безпеки дорожнього руху? Криза і до вас добрався?
- Так, якщо в минулому році нам на республіку планували виділити 13 мільйонів рублів, то зараз дають тільки два. Що таке два мільйони рублів? Це вартість двокімнатної квартири. Ось вам і масштаб. На ці гроші ми, по-перше, відправимо діточок на Всеросійський конкурс «Безпечне колесо», проведемо регіональний етап, а по-друге, кошти підуть на впровадження нової системи видачі водійських посвідчень.
- Погана статистика: зростає число дітей, які загинули на дорогах. У скільки разів цифра підскочила?
- У минулому році за 9 місяців в Комі не загинуло жодної дитини. У цьому році на сьогодні - вже п'ять смертельних випадків. В першу чергу, це вина батьків, так як четверо з п'яти дітей - пасажири.
- З 1 вересня запроваджено новий адміністративний регламент для співробітників ГИБДД. Як він реалізується в Комі?
- Ми якраз зараз ведемо такий моніторинг. І я переконався, що в першу чергу нам самим треба міняти психологію. Парадокс в чому полягає: я часто їжджу по республіці, підходжу в інспекторам і прошу, назвіть мені адміністративні процедури. І співробітники не можуть відповісти! Які вони тоді можуть пред'являти претензії до водіїв? Вчора ми провели тестування командирів. 10% погано знають жести регулювальника. Я не соромлюся про це говорити, тому що це ми недогледіли і зараз будемо людей вчити.
- Після ряду ДТП за участю співробітників ГИБДД в Росії і президент Медведєв, і міністр Нургалієв веліли всім в ДАІ перездати на права. Перездати?
- По ДАІ скажу, що 85% співробітників здали з першого разу. Іншим давалося 10 днів на перепідготовку, на цей час вони були відсторонені від несення служби і зняті зі службових автомобілів. Сьогодні у нас з цим жорстко. Якщо вам цікаво, я здав з першого разу, допустив 1 помилку у відповіді на питання, в яких випадках заборонено експлуатацію транспортного засобу.
- Ви так захоплено розповідаєте про роботу. А хобі у Вас є?
- Хобі як такого немає. Люблю у вихідні за місто з'їздити. Коли стемніє, небо чисте, погода гарна, ми їдемо в ліс. Беремо сухостій, пиляємо, розпалюємо вогнище і просто з друзями спілкуємося. Поїдьте, вам теж сподобається.
Премії в залежності від цього не збільшуються?Це у Вас за планом або душа проситься?
Ваше відомство багато хто вважає каральним органом, може, тому?
А яким воно повинно бути?
Як Ви оцінюєте ситуацію з пробками на дорогах?
Ви якось контактуєте з мерією?
Чи не можна її перетворити в пунктирну, щоб була можливість без порушення правил об'їхати автобус, що зупинився біля зупинки?
Скільки таких місць в місті?
А Ви як робите?
Стоїте або порушуєте?