Наша сеть партнеров Banwar
При розробці більшості сучасних автомобілів в їх конструкції широко використовуються технічні рішення, основне завдання яких - забезпечення максимального комфорту для водія і пасажирів транспортного засобу. Крім того, автомобіль, який сходить сьогодні з конвеєра, просто зобов'язаний дружелюбно ставитися до навколишнього середовища: мінімально забруднювати повітря і створювати невеликий рівень шуму при русі. Особливо суворі екологічні норми в Європі і США, але і Росія поступово рухається в тому ж напрямку.
Зменшення кількості шкідливих вихлопів в атмосферу і рівня шуму машини досягається за рахунок конструкції вихлопної системи і роботи каталізатора , В завдання якого входить нейтралізація основних токсичних газів, що утворюються під час роботи двигуна. Це необхідна деталь будь-якого авто, на Заході без каталізатора машина взагалі не може експлуатуватися, але в Росії ситуація дещо інша. Справа в тому, що каталізатор коштує досить дорого (в його конструкції використовуються дорогоцінні метали), тому після закінчення терміну служби цього елемента для нього шукають різні дешевші альтернативи.
Одним з найбільш поширених способів заміни каталізатора є установка пламегасителя в вихлопну систему автомобіля. В даний час можна легко знайти пламегаситель для будь-якого типу двигуна, їх виготовленням займаються багато відомих іноземні та вітчизняні виробники автомобільних запчастин. Найбільш поширеним є так званий універсальний пламегаситель, їх виготовленням займаються такі відомі бренди, як «Платінік», «Асмет», «Феррозіт» (Польща), «Ассо» (Італія), «Сімонс» (Фінляндія), «Валкер», « Юніверсал »(Естонія),« Марміттезара »(Італія).
Яке ж пристрій вогнегасника? У чому його плюси і мінуси в порівнянні з каталізатором? Чи можна встановити його самостійно або краще звернутися в СТО, і який оптимальний розмір пламегасителя? Які бувають типи полум'ягасників?
Що таке пламегаситель?
Пламегаситель - це один з видів резонаторів , Його завданням є приймати і обробляти відпрацьовані гази з двигуна, охолоджувати і сповільнювати їх. Пламегаситель встановлюється відразу після приймальні труби глушника , На тому ж місці, де зазвичай знаходиться каталізатор (каталітичні нейтралізатор). Цей елемент вихлопної системи автомобіля працює в виключно жорстких умовах, що обумовлює особливості його конструкції.
Пламегаситель - це труба невеликого діаметру з перфорацією, яка укладена в міцний (сталевий) корпус. Між перфорованої трубою і корпусом знаходиться жаростійкий матеріал, який поглинає звукові хвилі і вібрацію. Торці пламегасителя заварюються, пристрій має вхід і вихід, це необхідно враховувати, щоб правильно встановити його. Як поглинає матеріалу, як правило, використовують різні види мінеральної вати. Більш досконалою вважається конструкція пламегасителя з дифузорами (воронками) замість звичайної перфорації, з їх допомогою температура газового струменя знижується більш ефективно. Іноді пристрій може встановлюватися не на приймальній трубі або магістралі, а прямо в блоці випускного колектора. Це пламегаситель колекторний.
схема пламегасителя
Не зовсім зрозуміла етіологія назви цієї деталі. Чому саме «пламегаситель»? В англійській мові пламегаситель зазвичай називають «резонатором», «переднім або попередніми глушником».
Температура вихлопу, що минає з камери згоряння двигуна, виключно висока, крім цього, гази рухаються з великою швидкістю. Пламегаситель повинен прийняти їх, охолодити, зменшити швидкість, а також змішати потоки, що йдуть від різних циліндрів. Крім внутрішніх, на цей вузол впливають і зовнішні навантаження, і вони також дуже серйозні: постійна вібрація від працюючого двигуна, а також пекельний сольовий розчин, який взимку постійно заливає розпечений пламегаситель.
Тому матеріал, з якого виготовлений пламегаситель, повинен витримувати високу температуру (і її перепади), а також впливу агресивного середовища. Зазвичай для цієї деталі автомобіля використовують жароміцних нержавіючу сталь.
Існує кілька видів полум'ягасників:
- Активний. Це одношарове пристрій, для зменшення вібрації використовуються синтетичні волокна або мінеральна вата. Недоліком подібних полум'ягасників є їх невелика довговічність - наповнювач просто вигорає від високих температур. Однак поки вони працюють, зі своїм завданням такі пламегасители справляються непогано.
- Реактивні. Робота їх заснована на відображенні звукових хвиль. Подібні вироби гарні своєю довговічністю.
Скільки служить Полум'ягасн. Плюси і мінуси пристрої
Пламегасители, встановлені окремо, зазвичай успішно експлуатуються протягом п'яти - десяти років. Колекторні пламегасители працюють менше (до п'яти років), так як їм доводиться працювати в самих «жарких» умовах. Термін служби цієї деталі автомобіля може бути ще довше, якщо він зроблений відомою компанією з високоякісних матеріалів. Також необхідно враховувати і умови експлуатації, характеристики автомобіля і механічні дії на виріб.
Слід зазначити, що частіше, ніж сам пламегаситель руйнуються зварні шви і прийомні труби.
Тепер кілька слів про плюси і мінуси установки пламегасителя. Самим значним плюсом є ціна цього пристрою. Ставлячи замість дорогого каталізатора бюджетний пламегаситель, ви зможете серйозно заощадити. Пламегаситель менш вимогливий до якості палива, в порівнянні з каталізатором - це його другий безумовний плюс. Так як якість бензину на наших заправках часто залишає бажати кращого, то ця перевага є досить вагомим. Крім того, пламегаситель трохи збільшує потужність двигуна, так як має прямоточне будова (а не стільники, як у каталізатора).
Звичайно ж, є у пламегасителя і мінуси (куди ж без них). Основним з них є забруднення навколишнього середовища. Без каталізатора всі вихідні вихлопні гази без будь-якого очищення потрапляють назовні. Так що, якщо вас турбує чисте повітря на планеті, то краще встановити новий каталізатор.
Для установки пламегасителя необхідна електро- або газозварювання, так що зробити це самостійно досить проблематично. Установка колекторного і окремо стоїть пламегасителя відрізняється, тому що в першому випадку необхідно знімати випускний колектор. Однак навряд чи варто економити на цій процедурі: установка колекторного пламегасителя коштує 6-8 тис. Рублів, а окремо стоїть - 3-5 тис. Рублів.
Що таке пламегаситель?Яке ж пристрій вогнегасника?
У чому його плюси і мінуси в порівнянні з каталізатором?
Чи можна встановити його самостійно або краще звернутися в СТО, і який оптимальний розмір пламегасителя?
Які бувають типи полум'ягасників?
Що таке пламегаситель?
Чому саме «пламегаситель»?