- Основні причини поганої роботи стартера
- Неполадки в пристрої системи пуску. Якщо стартер крутить повільно
- Як самостійно здійснити діагностику і ремонт стартера
Наша сеть партнеров Banwar
Запуск двигуна автомобіля за допомогою стартера і проблеми, пов'язані з цим, одні з найбільш обговорюваних тем серед автолюбителів. Виникаючі незручності в такій ситуації дуже дратують, особливо коли потрібно терміново їхати, а мотор не запускається.
Ще неприємніше ситуація, коли машина тільки-що їздила, а тут силовий агрегат не подає ознак життя і не запускається навіть при розігрітому моторі . Відразу постає закономірне питання, чому стартер не крутить на гарячу, і тут же безліч варіантів відповідей на нього.
Перше що відразу спадає на думку - це швидше за все, несправний акумулятор. Його тут же слід перевірити і частенько виявляється, що він робочий. В такому випадку, проблема може бути як в несправності стартера, так і в неполадках його ланцюга включення або проводці. Що ж давайте по порядку, спочатку про причини!
Основні причини поганої роботи стартера
У разі, коли погано крутить стартер на гарячу, проблемою може бути:
- розрядка акумулятора . Часто бувають моменти, коли водій вийшов з машини, забувши вимкнути якийсь із електроприладів (зазвичай фари). В цьому випадку, батарея може розрядитися, особливо якщо вона не першої свіжості. Ще слід перевірити клеми підключення маси на мотор і на кузов;
- Занадто раніше запалювання. Перевірити можна так: витягнути дріт з котушки і покрутити двигун на гарячу без іскри. Якщо крутить легко, отже запалювання вимагає коректування.
- Знос щіток стартера або втулок (підшипників ковзання). Коли щітки зношуються більше норми, то вони не дістають до колектора і це може бути причиною поганої роботи стартера на гарячу. При сильному зносі опорних втулок, якір від нагрівання починає іноді торкатися до статора і виходить короткочасне замикання, яке зменшує обертів стартера. Також, необхідно продзвонити якір, можливо межвитковое замикання;
- Неправильно підібрані втулки при ремонті стартера. При нагріванні вони починають клинить, в такому випадку їх треба пройти рядків або наждачку згорнути трубочкою і таким способом обробити;
- Замок запалювання може теж бути одним з першоджерел поганого пуску стартера на гарячу. Необхідно перевірити контактну групу замка запалювання. Деякі автовласники встановлюють друге реле для зменшення втрат в замку і його ланцюга;
- Чи не працює втягує реле стартера ( відсутня клацання при повороті ключа запалювання). Реле можна замінити. Також, потрібно перевірити цілісність проводу клеми втягує реле і оглянути провід між стартером і акумулятором;
- Проблеми з двигуном. Буває, що затирається один з вкладишів на коленвале - на холодну стартер добре крутить, а ось на гарячу, важко (вкладиш затискається коленвалом при нагріванні). Можливо також осьовий зсув клонували (зношені вкладиші осьового зсуву). Буває, що підклинює поршневу. У всіх цих випадках допоможе тільки ремонт двигуна.
Неполадки в пристрої системи пуску. Якщо стартер крутить повільно
Якщо по простому, то до стартера підходять два дроти - один бере початок від замка запалювання, а інший від акумулятора.
Схема включення стартера
Важливо: не забувайте про масу від акумулятора на кузов.Ето перше, що вимагає ретельної перевірки.
При експлуатації автомобіля, всі ці контакти (металеві з'єднання), мають властивість піддаватися корозії або окислення. Це може привести до перебоїв подачі електроструму на стартер і стати причиною, чому стартер повільно крутить на гарячу.
Ще інша причина слабкої струму криється в пошкоджених проводах, які можуть бути перебиті, сплавитися на колекторі або навіть згнити.
Щоб усунути перебої електроструму, потрібно зачистити на совість все з'єднання і клеми контактів. Як правильно це зробити:
- з акумулятора і інших приладів ланцюга, по черзі, зняти з'єднання і клеми;
- поверхні, які безпосередньо з'єднуються на контакт, зачистити дрібним наждачним папером;
- всі контакти (болти і гайки) можна обробити спиртом, бензином або розчинником;
- після очисних і кріпильних процедур все з'єднання рекомендується змастити литолом, графіткой (хто чим звик).
Несправності самого стартера:
Погана робота стартера двигуна. Потрібно - розбирання і перебирання його для заміни дефектних деталей (щіток, втулок).
Причиною, чому стартер крутить повільно, може стати навіть банальна засміченість колектора. Щоб упевнитися в цьому причина повільної роботи, необхідно розібрати стартер.
Як самостійно здійснити діагностику і ремонт стартера
Стартер - це електричний мотор автомобіля, який запускається за допомогою акумулятора. Він споживає великий струм в момент пуску, що відбувається тільки кілька секунд і тому, батарея не встигає розрядитися повністю.
Якщо стартер ледве крутить на гарячу, а всі вузли включення ланцюга справні, значить настав час для його ремонту. Це непросте заняття, що вимагає терпіння і знань.
Електродвигун встановлений в самому незручному місці, знизу двигуна. Необхідно приготувати інструменти: комплекти комбінованих і накидних ключів, подовжений торцевої ключ.
Коли стартер знятий, його потрібно розібрати для діагностики. Щоб назад зібрати стартер без проблем, можна перед розбиранням на корпусі нашкрябати позначки (викруткою або напилком).
В ході розбирання необхідно звернути увагу на:
- стан всіх контактів і вузлів;
- стан Бендикс , Чи можна його ще експлуатувати, не стерті чи шліци;
- стан якоря. У якоря може вигоріти колектор, через сильний зносу щіток. Також на колекторі не повинно бути підгоряння або посиніння пластин. Перевірка цілісності ізоляції і обмоток.
На якорі вигоріла ізоляція і пошкоджений колектор
Раз вже стартер розібраний, необхідно провести профілактику всіх складових його частин. Всі деталі потрібно позбавити від забруднень, які теж можуть служити перешкодами в роботі електродвигуна.
Якщо ж причиною неполадки стартера є всілякі перегорання контактів, залипання або знос щіток, вихід з ладу втягує реле, то потрібно здійснити їх ремонт або заміну. Для цього треба придбати ремкомплект. Якщо ж, стартер не підлягає ремонту, тоді потрібно його замінити на інший.
Відео: що робити, якщо стартер крутить повільно.
Відео: перевірка якоря стартера на межвитковое замикання.
На мою думку, багато чого розповів в статті, якщо щось упустив - не соромтеся, додавайте в коментарях свої історії. Всім удачі!