- Чому так дорого і чи варті вони своїх грошей
- Дорога гума - тільки на дорогий велосипед?
- На що впливає ширина покришки
- Які шосейні шини вибрати
Наша сеть партнеров Banwar
Питання про виборі шин для велосипеда в цілому я вже розглядав, а сьогодні пропоную заглибитися в шосе, тим більше, що часто запитують, які покришки купити для шоссера, сильно дивуючись розкиду цін.
Адже насправді, дві абсолютно однакові на вигляд покришки можуть відрізнятися в кілька разів за вартістю. Під шосейної гумою на увазі покришки для шоссеров - спортивних велосипедів, катають по асфальтових дорогах.
Я великий шанувальник дорогий якісної велорезіни, спробую обґрунтувати свій підхід.
Чому так дорого і чи варті вони своїх грошей
Хороша гума шосейника варто дійсно дорого, і тут виникає законне питання: за що ми платимо - за реальні переваги або просто за літери на боковинах.
На мій погляд, є три реально вимірюваних показника, за якими дорога гума перевершує дешеву: 1. вага, 2. конструкція, 3. ресурс.
Вага велосипедної покришки - це головний показник. Нехай ви не берете участь в гонках, які не катаєте бревети, але ж вам все одно подобається швидкість і легкість ходу шоссера (інакше б його не купили). І чим менше важить покришка, тим швидше велосипед розганяється, легше заїжджає в гору - на дистанції по крупинці економляться сили, середня швидкість зростає.
Про вплив ваги різних компонентів на їзду ви можете почитати в моїй замітці про те, як полегшити велосипед .
Щоб покришка була не просто легкої, але і міцною, вона повинна бути спроектована так, щоб витримувати високий тиск, велику вагу їздця, погані дороги і плюс до цього, мати захист від проколів.
Поєднати малу вагу і міцну конструкцію дуже непросто, для цього застосовуються композитні матеріали, подивіться на будову однієї з найкращих шосейних покришок Continental Grand Prix 4000.
Композитний каркас, кевларовий корд, вектрановая захист від проколів, в результаті, гума тримає тиск 8-9 атмосфер, важить всього 250 грам і котить, як вітер.
Зараз ця модель продається з пристойною знижкою , Тому що вийшла нова - Grand Prix II, в два рази дорожче.
Купуючи дешевші шини, в залежності від маркетингового задуму, ви отримаєте або легку (відносно), але легко проколює гуму, або важку, і як не дивно, теж піддану проколів шину.
Підхід до проектування недорогих покришок простий - покласти поменше гуми, якщо потрібен легкий вага, або взагалі нічим не морочитися, якщо вага не важливий.
Третій фактор - ресурс покришки. На знос гуми впливає вага їздця і якість асфальту, тому, коли я купую топові моделі Conti або іншого бренду, то виходячи з попереднього досвіду розраховую на 5-7 тисяч кілометрів їзди без мороки.
З дешевої гумою завжди лотерея, але як правило, задня покришка стирається до неприйнятного рівня під моєю вагою за 2-3 тисячі, після чого шина починає часто проколюватися. Виходить, що на однаковий пробіг доведеться купити два комплекти, витратити не тільки гроші, але і час на покупку і перебортовку.
Дорога гума коштує приблизно 50 доларів за штуку, а дешева 10-15, і хтось віддасть перевагу істотно заощадити, але особисто для мене важливі ходові якості, які не можна відобразити у вигляді цифр.
Я говорю про керованість - пляма контакту шосейної покришки дуже вузьке, і важливо, щоб при гальмуваннях і маневруванні переднє колесо «приклеювалося» до асфальту. Те, що хороша гума вцепляется в дорогу краще, ніж дешева - це факт, який можу констатувати не тільки я.
Дорога гума - тільки на дорогий велосипед?
Моя думка така - навіть на недорогий велосипед має сенс ставити якісні покришки, тому що це якраз те, що впливає на ходові якості, на безпеку і безпроблемну експлуатацію.
Наприклад, скинувши 150-200 грам з обох коліс шоссера, поставивши легкі Conti Gran Prix або Schwalbe Ultremo, ви відчуєте відчутну різницю на 100 кілометровій покатушки. Ця ж гума буде до останнього чіплятися навіть за мокрий асфальт, там де дешева вже давно б зірвалася.
На що впливає ширина покришки
Як ви знаєте, велосипедні шини розрізняються по ширині, найбільш часто зустрічаються розмірами на шосейники є 19мм, 23мм, 25мм і 28мм.
Чим вужча покришка, тим менше аеродинамічний опір, але це підвищує вимогу до асфальту, так як їхати по поганій дорозі на вузькій гумі дуже жорстко (та й не безпечно для самої шини і обода).
Як правило, більшість шосейних велосипедів комплектується розміром 23мм. У місцях, де асфальт не ідеальний, ставлять 25мм.
Розмір 28мм вважається тренувальним, вседорожнім і навіть «зимовим» (зима мається на увазі європейська). Ці покришки найоптимальніші для наших доріг, але сучасні шоссери такі, що іноді навіть 28мм не влазить в раму і вилку - дуже тонкі зазори.
Які шосейні шини вибрати
Думаю, що практично вся топова гума від відомих брендів має схожі характеристики, починаючи від ваги і закінчуючи ресурсом, тому вибір лише за індивідуальними вподобаннями.
Наприклад я, будучи любителем Schwalbe в сегменті MTB, чомусь купую для шоссера тільки Continental. У мене були покришки тільки цієї фірми, і жодного разу вони мене не підводили.
За бортом цієї замітки залишився сегмент шосейної гуми середнього рівня, приблизно 20-30 доларів за штуку - у мене просто немає тут досвіду. Прошу шановних читачів-шоссерістов написати в коментах, на яких покришках вони їздять, чи задоволені, чи часто проколюють.
Друзі, давайте не будемо губитися на просторах інтернетів! Я пропоную вам отримувати на емейл повідомлення про публікації моїх нових статей, таким чином ви завжди будете знати, що я написав щось нове. Пройдіть по посиланню , будь ласка.
Читати також:
Щоб не втратити цей сайт з уваги: пройдіть по посиланню - ви отримаєте повідомлення про вихід нової статті на емейл. Ніякого спаму, відписатися можна в пару кліків.
Сказати спасибі за статтю можна репоста в Фейсбуці або Вконтакте:
Дорога гума - тільки на дорогий велосипед?