Наша сеть партнеров Banwar
11 червня 2007, 9:26 Переглядів:
Фото "Сегодня".Бензин нині недешевий, і подвійно прикро буває усвідомлювати, що тобі за твої ж гроші залили явну "бодягу". Яка, до речі, не тільки погіршує економічність і ходові якості автомобіля, але і цілком може привести до серйозних поломок. Чим і де нас заправляють, "Сегодня" з'ясовувала лабораторними методами.
ЩО МИ ПЕРЕВІРЯЛИ
Перевірити ми вирішили 95-й: ним заправляється більшість власників іномарок, які "ніжніше" "Волг" і "Жигулів" і привередливее до якості палива.
А предметом нашої уваги стали найбільші мережеві оператори. По-перше, тому, що більшість водіїв вважає за краще заправлятися на "серйозних" заправках. По-друге, великі мережеві оператори, як правило, мають велику кількість АЗС по всій Україні. І якщо є порядок на одній заправці, то велика ймовірність, що він буде і на інший, розташованої в іншому місті.
І, нарешті, якість палива на всіх заправках одного оператора більш-менш постійно. Споживачеві залишається тільки вибрати влаштовує його мережу. А звірити свій вибір з думкою лабораторії допоможе ця стаття.
ЯК МИ відбирати зразки
Сам процес відбору проводився за всіма правилами: команда з двох чоловік під'їжджала на заправку і заливала 2 літри палива в абсолютно чисту металеву суху тару.
Після цього відібраний бензин відразу ж переливався в дві нові лабораторні пляшки ємністю 1 літр. Пляшки герметично закупорюють, опломбовуватися і отримували порядковий номер (наносився на надміцний самоклеящуюся наклейку). Назва АЗС, номер колонки та інші дані вносилися до акта відбору. Обидва представники підписували і сам акт, і пломбувальні наклейки.
Після збору зразки знеособлено, під порядковими номерами були доставлені в акредитовану лабораторію (див. "Паспорт лабораторії"). Одна пляшка використовувалася лабораторією для проведення аналізу, друга залишена в якості арбітражного зразка.
ЗА ЯКИМИ ПАРАМЕТРАХ ТЕСТУВАЛИ
Октанове число. Характеризує детонационную стійкість бензину. Якщо зовсім просто, детонація - здатність палива займатися по всьому об'єму, вибухати. А вибух, як відомо, руйнує: в першу чергу кільця, поршні й інші деталі двигуна. Виміри проводилися по моторному методу, як жорсткішого.
Фракційний склад. Визначає, з яких саме фракцій полягає паливо і як вони впливають на випаровуваність. Ми не стали втомлювати читача описом результатів перегонки фракцій в лабораторних умовах, обмежилися лише загальним показником - "відповідає" або "не відповідає" нормативному документу.
Масова частка ММА (монометиланіліну). Після заборони до використання тетаретіла свинцю для "підгонки" октанового числа до норми одна з найдешевших і загальновживаним прісадкок - ММА. Дана присадка в великих кількостях "гальмує" процеси згоряння - і машина "тупить", "не їде".
А ще ММА - потенційна смола: передозування призводить до утворення відкладень, закоксовування поршневих кілець і заклинювання клапанів. Нарешті, Монометиланіліни є отрутою. Його зміст ДСТУ не регулюється, проте допуски, які видаються виробникам сумішевих палив, обмежують вміст 1,6%.
Отже, зміст в бензині ММА більш 1.6% - за нашим законодавством - не кримінал, але характеризує якість палива не з кращого боку.
Масова частка ароматичних вуглеводнів. Без них - ніяк, однак "ароматика" вище норми негативно впливає на якість палива: утворює нагар, підвищує токсичність вихлопу і призводить до погіршення процесів горіння - бензин виходить "тупий", підвищується його витрата. Крім того, "ароматика" - основне джерело утворення канцерогенів в продуктах згоряння.
Масова частка бензолу. Як і ароматика, призводить до нагару в камері згоряння, поступово виводить з ладу двигун і негативно впливає на екологічні показники вихлопу. Підвищений вміст бензолу найчастіше говорить про "бодяженіі" бензину дешевими побічним продуктами коксохімічного виробництва. Крім усього, бензол - високотоксична сполука, що викликає ракові захворювання.
Вміст заліза. Будь-які металлсодержащие присадки - це швидка смерть каталізатора і датчика залишкового кисню. Крім того, при згорянні метал осідає трудноудалимой нагаром на свічках, клапанах, порушених та інших деталях. Для свічок це особливо "смертельно": вони перестають працювати дуже швидко.
Найгірше в тому, що, за українськими ДСТУ, металлсодержащие присадки до застосування не тільки не заборонені, але навіть не нормуються. Хоча, допуски, що видаються виробникам, все-таки обмежують вміст заліза: не більше 37 мг / л. Загалом, звинуватити власника АЗС в тому, що вам залили неякісне паливо, якщо воно містить залізо в межах допуску, неможливо. Навіть якщо такий бензин вивів з ладу каталізатор вартістю в кілька тисяч доларів. Але ж "фірмова" заправка такого собі дозволити не може, чи не так? З цього і виходили.
Вміст води і механічних домішок. Ні води, ні механічних домішок, здатних забити паливні фільтри і вивести з ладу інжектор, в паливі бути не повинно.
ЩО МИ НЕ ПЕРЕВІРЯЛИ
Чи не перевіряли паливо на вміст свинцю - присадка на його основі (тетраетіл свинцю) давно законодавчо заборонена до використання при промисловому виробництві палива. Як переконують фахівці, етилованого бензину в Україні просто немає.
Також не перевіряли вміст сірки - це (при сучасних технологіях) швидше за екологічний показник, який не впливає на економічність і ефективність бензину. Може, не "по-грінпісовскі", але нехай про цей параметр піклуються контролюючі органи під час перевірок НПЗ. Ну, і, нарешті, ми не стали "ловити" АЗС на недоливу - як показує практика проведення тестів, подібне порушення вже давно відсутня.
ОЦІНКА ТЕСТА СПЕЦІАЛІСТОМ
Микола Мартинюк, керівник випробувального центру УкрНДІ НПП "МАСМА" (головного інституту України з нафтопереробки):
Вважаю, що для споживчого тесту параметри дослідження обрані вдало. Дійсно, найбільш показові характеристики бензину - октанове число, "ароматика", бензол, фракційний склад, сірка. Ці параметри дозволяють визначити дотримання технології виготовлення. Додаткові дослідження за такими показниками, як вміст заліза, монометиланіліну і механічних домішок дозволяють додатково визначити походження палива і ступінь шкоди, що завдається двигуну.
РЕЗУЛЬТАТИ - СЛОВАМИ
Почнемо з поганого. Не пройшов тест навіть за досить лояльному українському ДСТУ 4063-2001 лише один зразок, відібраний на АЗС БРСМ-Нафта. Паливо містило кількість бензолу, більш ніж в два рази (!) Перевищує норму. Це не заводський, явно сумішевих бензинів, та ще й приготовлений невміло і з явним "прібодяжіваніем" рідких продуктів коксохімії.
До решти зразків по вітчизняним стандартам причепитися не можна, де-юре вони "в нормі". Але, як ми писали, що поважають себе трейдери повинні дбати про якість бензину не тільки з юридичних норм, а й виходячи з фактичної безпеки для двигуна.
Отже, залізо виявлено в чотирьох зразках Так що швидка "смерть" каталізаторів, датчиків залишкового кисню, свічок запалювання та "іржавий" наліт на інших деталях - в даному випадку "подаруночки", які "серйозні" АЗС дозволяти собі не повинні.
На думку фахівців, поява заліза в досліджених бензинах може бути пов'язано з ненавмисним змішуванням стандартного заводського із залишками сумішевого бензину (наприклад, на нафтобазі) або з свідомим придбанням сумішевих бензинів, при виробництві яких використовувалися залізовмісні присадки. Але навіть якщо залізо в паливі виявилося випадково, все одно залишаються питання до системи вхідного контролю мережі.
Монометиланіліни виявлений лише в бензині все тієї ж БРСМ-Нафти, що зайвий раз підтверджує походження цього палива.
По інших же параметрам все АЗС витримали випробування гідно. Особливо радує той факт, що октанове число ні у одного зразка не було навіть "на межі" дозволеного. До речі, абсолютно незрозумілий наступний нюанс: залізовмісні присадки застосовуються для підвищення саме ОЧ.
Навіщо потрібно було додавати цю речовину в бензин, який продається на АЗС Klo? Адже по октані "Кловська" паливо лише злегка не дотягли до дев'яносто восьмого! Навіть без застосування присадок ОЧ у даного зразка залишилося б в межах норми. Навіщо було "покращувати" нормальний бензин? Странненькие. Непонятненько.
І, нарешті, про приємне.
У двох зразках вміст бензолу і "ароматики" настільки низький, що такий бензин відповідає швидше європейським стандартам. Решта три проби порадували нас швидше вітчизняним, але явно заводським якісним паливом.
Отже, ймовірність заправитися в Києві на іменитих мережевих АЗС по-справжньому якісним 95-м - п'ятдесят на п'ятдесят! Як на нашу думку - не дуже хороші результати.
ПАСПОРТ ЛАБОРАТОРІЇ
Повне найменування: Випробувальний Центр ТОВ "Випробувальний Центр паливо-мастильних матеріалів"
Дата освіти: жовтень 1996р.
Юридична адреса: м Київ, вул. Суворова, 1.
Акредитація на технічну компетентність і незалежність: Національним агентством акредитації України 02 жовтня 2003р, запис в Реєстрі № UA 6.002. Н. 591.
Бере участь у випробуваннях з метою сертифікації продукції в системі УкрСЕПРО, співпрацює з Управлінням у справах захисту прав споживачів. Виконує арбітражні оцінки проб якості палива для провідних СТО.
Повні реквізити АЗС
Перш за все хочеться відзначити, що в таблиці і в описі ми дали назву АЗС не по чеку, вибитому після відбору, а виходячи з вивіски, укріпленої на заправці. Адже автомобілісту навряд чи цікаво, називається чи офіційно точка "ПП Наливайко" або якось ще. Він приймає рішення "Заправлятися - НЕ заправлятися", виходячи з вивіски. Повні ж найменування і адреси АЗС - нижче.
1. ТНК: ТОВ "Каскад-Центр", пр-т Червонозоряний, 123.
2. "БРСМ-Нафта": ТОВ "ВП Груп", вул. Жуковського, 22.
3. Klo: ПП "Автомагсервіс", пр-т Академіка Глушкова, 10.
4. WOG: ТД "Контіні. - Галичина", вул. Саперно-Слобідська, 104.
5. "УкрТатНафта": ТОВ "УТН-Схід", Залізничне шосе, 1а.
6. "Лукойл": ПІІ "Лукойл-Україна", вул. В. Васильківська, 139а.
7. "Укрнафта": ВАТ "Укрнафта", АЗС № 09/011, пр. Червонозоряний, 115.
8. "ОККО": ТОВ "Концерн ГАЛНАФТАГАЗ", Чоколівський б-р, 42.
9. ANP: ТОВ НК "Альфа Нафта", б-р Дружби Народів, 42.
10. Shell: НК "Альянс Столиця", Кільцева дорога, 22.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Половина АЗС Києва продають небезпечний бензин". інші Останні новини України дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Ніколаєнко Олександр
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Але ж "фірмова" заправка такого собі дозволити не може, чи не так?Навіщо потрібно було додавати цю речовину в бензин, який продається на АЗС Klo?
Навіщо було "покращувати" нормальний бензин?