Наша сеть партнеров Banwar
Ми вже не раз піднімали питання розвитку вітчизняної галузі поршневих авіадвигунів. Відрадно, що на ринку з'являється все більше гідних проектів.
В ході виставки «HeliRussia 2016» красноярська компанія НПП «Автономні аерокосмічні системи» представила свої розробки і нові проекти в сфері малогабаритних авіаційних поршневих двигунів (ДВС). Раніше компанія самостійно розробила два безпілотника, а також бортове і наземне обладнання для них. Практично єдиними покупними елементами для БЛА були двигуни, зважаючи на відсутність вітчизняних - імпортні. Зокрема, на безпілотному апараті «Гамма» застосовувався німецький ДВС 3W-170XIB2 TS HFE FI.
Оскільки потреба в вітчизняних ДВС давно назріла, в «Автономних аерокосмічних системах» кілька років тому взялися за створення лінійки власних двоциліндрових двотактних оппозітних бензинових двигунів, призначених для використання в легкомоторної авіації, БЛА літакового і вертолітного типів і на парамоторах.
До теперішнього часу вже накопичено значний досвід в цьому напрямку і створена лінійка ДВС з потужністю від 6,8 до 28 к.с. Істотним достоїнством ДВС є модульна конструкція, що дозволяє збирати різні конфігурації для задоволення потреб широкого спектра замовників.
Першим зразком ДВС, реалізованим в «залізі», став 20-сильний бензиновий двигун 2B294. Він з'явився в 2012 р Основною сферою його застосування стала парамоторная техніка. Ідеологічною основою 2B294 при розробці послужив німецький мотор Limbach L275E. На поточний момент на власному виробництві компанії вже вироблено і реалізовано понад 20 готових моторів і комплектів для збірки. Існує карбюраторний варіант і варіант з централізованим уприскуванням.
ДВС 2B294
Для ремоторизації БЛА «Гамма» в якості заміни двигуна фірми 3W був створений 15-сильний ДВС 2B183. Роботи по ньому почалися в червні 2015 г. На поточний момент пройдено етап стендових випробувань і проводяться льотні випробування на апараті «Гамма». Льотний зразок укомплектований стартером, генератором, системою впорскування палива. Основне завдання льотних випробувань - доведення паливних карт системи упорскування для забезпечення мінімального споживання. Двигун може випускатися в трьох комплектаціях - карбюраторний, інжекторний і з генератором на 80-1000 Вт. Можлива адаптація ДВС для використання гасу ТС-1 або JET A-1.
ДВС 2B183
ДВС 2B183 на стенді
ДВС 2B183 на БЛА «Гамма»
Ще одна розробка була виконана на замовлення іншої компанії. це 11-сильний ДВС 2B120 , Призначений для заміни німецьких двигунів фірми 3W на БЛА літакового типу. Випускається серійно.
«Автономні аерокосмічні системи» розробляють саму «молодшу» модель в лінійці ДВС - двигун 2B88. Його потужність становить усього 6.8 к.с. Він конструктивно є версією двигуна 2В120 зі зміненою циліндро-поршневої групою. Знаходиться на етапі проектування, підготовлена тривимірна модель.
Найпотужніший з лінійки ДВС красноярських розробників - 28-сильний 2B350. Цей ДВС уже пройшов випробування і в даний час проводиться дрібносерійне. Також може бути запропонований в варіантах з карбюратором або моновриску. В даний час почалася розробка перспективної системи упорскування палива для управління цим двигуном. Проект передбачає створення молоразмерного електронного блоку управління і малорозмірного паливного насоса.
ДВС 2B350
ДВС 2B350 на стенді
У 2016 році для подальшого розвитку робіт в сфері авіаційних ДВС була утворена спеціалізована компанія НПП «авіамеханіком» , Основною місією якої є розробка, виробництво і продаж двигунів, а також систем і комплектуючих для них. У найближчих планах компанії - створення гібридних силових установок, чотирициліндрових двотактних двигунів великого обсягу на базі розроблених двоциліндрових двигунів, а також чотиритактного двигуна потужністю 100 ... 120 к.с. Йдуть роботи по створенню високонадійній системи упорскування важких типів палива і стартера-генератора прямого приводу.
Пошук надійних замовників - основне завдання успішного розвитку. Головний конструктор НВП Крилов Єгор сказав, що «на поточний момент ставиться завдання організації поставок рухових установок для корпоративних замовників і планується вихід на масовий ринок моторів для СЛА».
Параметри розроблених моторів.
Позначення 2B350 2B294 Тип Двотактний опозитний Обсяг 350 см3 294 см3 Хід поршня 50 мм 43 мм Діаметр поршня 66 мм 66 мм Потужність 20,7 кВт (28 к.с.) 15,5 кВт (21 к.с.) Маса 9,0 кг в мінімальній комплектації 7,4 кг в мінімальній комплектації Подача палива Карбюратор або централізований впорскування Система запалювання Магнето або електронне Охолодження повітряне повітряне Ресурс 1200 годин (кожні 300 годин заміна ЦПГ) 1200 годин (кожні 300 годин заміна ЦПГ) Паливна суміш Бензин АІ 95 + 2% синтетичного масла для двотактних двигунів.
Опціонально можливе використання палива на базі гасу ТС-1.
Позначення 2B183 2B88 Тип Двотактний опозитний Обсяг 183 см3 88 см3 Хід поршня 40 мм 35 мм Діаметр поршня 54 мм 40 мм Потужність 11 кВт (15 к.с.) 5 кВт (6.8 к.с.) Маса 4 кг в мінімальній комплектації 2, 3 кг в мінімальній комплектації Подача палива Карбюратор або централізований впорскування Система запалювання Магнето або електронне Охолодження повітряне повітряне Ресурс 1200 годин (кожні 300 годин заміна ЦПГ) 1000 годин (кожні 250 годин заміна ЦПГ) Паливна суміш Бензин АІ 95 + 2% синтетичного масла для двотактних двигунів.
Опціонально можливе використання палива на базі гасу ТС-1.
(Фото: НПП «Автономні аерокосмічні системи»)