Наша сеть партнеров Banwar
Перш ніж говорити про самих пошкодженнях, необхідно звернутися до нормативних джерел. Одним з таких документів, що регламентують використання шин до недавнього часу, були «Правила експлуатації автомобільних шин», які містили основні положення і в доступній формі роз'яснювали правила використання шин. На жаль, даний документ не має більш юридичної сили, однак як довідковий матеріал він представляє величезну цінність.
Серед додатків до вищевказаних «Правил» можна знайти «Додаток 9», в ньому наведено перелік виробничих і експлуатаційних причин, за якими автошини можуть бути передчасно зняті з експлуатації.
Виробничі причини (виробничі дефекти):
розшарування в каркасі, брекері і борті;
відшарування протектора і боковини;
гребінь по протектору з випрессовкі корду;
запрессовка твердих включень на внутрішній і зовнішній поверхнях покришки (безкамерної шини);
механічні пошкодження (проколи наскрізні, порізи до корду);
відставання ниток корду по першому шару каркаса;
складки по підставі і носку борту від запрессовки бортовий стрічки;
оголення крайок бортовий стрічки;
відрив і відшаровування герметизирующего гумового шару на внутрішній поверхні каркаса і на бортах.
Варто особливо відзначити, що при наявності виробничих причин зняття шин з експлуатації та протягом гарантійного терміну користувач має повне право звернутися з рекламацією до виробника.
Експлуатаційні причини (пошкодження, отримані в процесі експлуатації):
передчасний нерівномірний знос протектора через неправильну регулювання сходження і розвалу передніх коліс, різкого гальмування або зрушення з місця, зношеності і ослаблення кріплення колісних підшипників, втулок рульових тяг, завищеного радіального і бічного биття коліс;
знос малюнка протектора вище гранично допустимого через несвоєчасне зняття шин з експлуатації;
інтенсивний знос плечових частин бігової доріжки через їзди на зниженому тиску або з перевантаженням;
інтенсивний знос середній частині бігової доріжки через їзди при підвищеному тиску в шинах ;
руйнування або злам каркаса через їзди при зниженому тиску в шинах;
розрив каркаса через перевантаження автомобіля або коліс за рахунок неправильного розміщення вантажу в кузові автомобіля;
розрив каркаса внаслідок удару об дорожні перешкоди при їзді з великою швидкістю;
пробої або порізи протектора або боковини з розривами каркаса;
пошкодження борта з порушенням правил монтажу та демонтажу шин;
втрата герметичності безкамерних шин через механічних пошкоджень.
Виникнення «гриж» на шині
Як випливає з переліку, «грижі» можуть мати як виробничу (розшарування в каркасі), так і експлуатаційну природу (пробої або порізи протектора або боковини з розривами каркаса і розрив каркаса внаслідок удару об дорожні перешкоди при їзді з великою швидкістю). Основна відмінність в тому, що експлуатаційні ушкодження мають набір ознак, за якими можна визначити, що шина отримала пошкодження в процесі наїзду на сторонній предмет або попадання в яму. Виділимо основні:
застрягання або пошкодження внутрішнього шару в місці, що збігається з положенням з здуттям ( «грижею») на зовнішній стороні боковини;
«Чорніння» краю обода диска в тій же області, що і пошкодження.
Виробничі «грижі» представляють собою, як правило, здуття, що не мають інших пошкоджень диска або самої шини в тій же самій зоні, що й сама «грижа».
Використання шин зі здуттям ( «грижею») може бути небезпечним, тому при виявленні такого дефекту варто негайно звернутися за консультацією до співробітників професійних шинних центрів . Фахівці визначать природу походження «грижі» .Адже поява грижі свідчить про те, що повітря повільно покидає шину, накопичується десь в порожнині боковини, яку може різко, з бавовною, зруйнувати. При цьому можна втратити контроль над автомобілем.
Тріщини на шині
У переліку дефектів, при наявності яких необхідно припинити використання шини, тріщини не значаться. Але тим не менше саме розтріскування гуми на протекторі або боковині може бути причиною, яка призведе до подальшого руйнування шини. Так, тріщини на протекторі, а точніше - в водовідвідних каналах, можуть відкрити воді доступ до металевого Брекер. Через це почнеться процес іржавіння. Відбудеться деформація брекера і частини протектора, що, в свою чергу, покладе початок нерівномірного зносу, а значить швидкого, але передчасного виходу шини з ладу, супроводжуваного можливої вібрацією і з'явилися шумом. Тріщини на боковині можуть сприяти повільної втрати тиску. Їзда на шині з тиском нижче рекомендованого перевантажує боковини, сверхмерно нагріває їх і надалі руйнує, приводячи в непридатність шину. Тому при виявленні тріщин на шині також необхідно проконсультуватися з фахівцями. Якщо тріщини поверхневі, то експлуатація таких шин можлива, але якщо глибина їх значна, то краще утриматися від використання таких шин.
У переважній кількості випадків «грижі» і численні неповерхностние тріщини на шині ремонтопрігодни.