- Як працює паливна система
- Як перевірити?
- Пошук несправності
- Бортова діагностика для визначення несправності
Наша сеть партнеров Banwar
У цій статті розглянемо несправний стан системи управління інжектора і як приклад наведемо паливну систему автомобіля.
Як працює паливна система
Паливо подається в рампу під надлишковим тиском (6 атмосфер), яке створює бензонасос. За допомогою регулятора тиску на форсунці підтримується постійний перепад тиску, що дорівнює 3 атмосферам. При постійному тиску і лінійної характеристиці форсунок кількість палива, що впорскується визначається тривалістю імпульсу управління форсунками.
Це теорія. На реальному двигуні перепад тиску може складати від 2,8 до 3,2 атмосфери. Це допустимий діапазон, при якому не спостерігається відхилень в роботі двигуна. Чому можливий розкид тисків? Він визначається розкидом характеристик регуляторів тиску.
Як перевірити?
Підключимо манометр до паливної рампи. При включеному бензонасосі і непрацюючому двигуні тиск повинен становити 2,8-3,2 атмосфери. Якщо двигун працює на холостому ходу, тиск повинен знизитися до 2,2-2,5 атмосфери. При перегазовках стрілка манометра повинна відхилятися в зону 2,8-3,2 атмосфери.
Тепер перевіримо роботу форсунок. На непрацюючому двигуні створимо необхідний тиск в рампі (2,8-3,2 атмосфери), після чого за допомогою діагностичного обладнання подамо серію тестових імпульсів на першу форсунку, контролюючи зміну тиску. Вищеописану процедуру необхідно провести для всіх форсунок. Перепад тиску в усіх випадках повинен бути однаковий. Якщо результати перевірки тиску палива відповідають вищеописаним - система подачі палива справна.
(Менше 2 атм.) Або підвищеним (більше 4 атм.)? Кількість палива, що впорскується зміниться пропорційно відхиленню тиску від норми. Іншими словами, відбудеться збіднення або збагачення паливо-повітряної суміші.
Особливо болючим воно буде в системах управління двигуном без зворотного зв'язку по датчику кисню, так як контролер не знає про несправності і продовжує розраховувати топливоподачу для нормального значення тиску палива. У системах управління з датчиком кисню контролер може компенсувати зміну складу паливо-повітряної суміші, але тільки в розумних межах.
При неправильному тиску палива виникають проблеми з пуском двигуна, з'являються провали при русі автомобіля, збільшується витрата палива.
Пошук несправності
Згадаймо складу системи подачі палива. У неї входять: паливний бак з встановленим занурювальним бензонасосом, паливний фільтр, топлівопроводи (подає і зливна магістралі), рампа форсунок і регулятор тиску. Несправність будь-якого компонента може стати причиною неправильного тиску палива. Спробуємо перерахувати часто зустрічаються несправності для кожного компонента.
Бензобак. Через спеціальні трубопроводи бензобак повідомляється з атмосферою, що запобігає його деформацію (сплющування). Якщо зв'язок з атмосферою порушена, всередині бензобака створюється розрідження. У цьому випадку тиск в паливній рампі може бути зниженим.
Бензонасос. Несправностей буває кілька:
- бензонасос не розвиває потрібного тиску, як наслідок - знижений тиск палива;
- зворотний клапан бензонасоса не тримає тиск, як наслідок - швидке падіння тиску після виключення запалення;
- забруднення сіточки-фільтра бензонасоса, як наслідок - знижена продуктивність насоса, позначається в динамічних режимах роботи двигуна.
Забруднення паливного фільтра може призводити до зниженого тиску палива через зниження пропускної здатності паливної магістралі. Якщо паливний фільтр пошкоджений (порваний), бруд може потрапити в форсунки з усіма витікаючими наслідками.
Топлівопроводи можуть бути пережаті. Якщо це трапилося з яка подає магістраллю, то тиск палива буде зниженим, якщо із зливною магістраллю - підвищеним. Крім того, до зниження пропускної спроможності паливних магістралей може призводити використання неякісного бензину з підвищеним вмістом смол.
Регулятор тиску палива. Зустрічаються регулятори з подклініть діафрагмою у відкритому чи закритому положенні. У першому випадку тиск палива в системі буде зниженим, у другому - підвищеним.
Форсунки. Характерні наступні види несправностей:
- Чи не відкривається, як наслідок - збіднена топливовоздушная суміш;
- Постійно відкрита, як наслідок - збагачена топливовоздушная суміш;
- Форсунка працює, але її характеристика «спливла», як наслідок - некоректна топливовоздушная суміш.
Бортова діагностика для визначення несправності
Несправність паливної системи призводить до відхилення тиску в паливній рампі. Внаслідок цього кількість палива, що подається в циліндри, відрізняється від розрахованого, відбувається збіднення або збагачення паливо-повітряної суміші. У системах управління двигуном з датчиком кисню контролер стежить за поточним складом паливоповітряної суміші.
При значному відхиленні паливо-повітряної суміші від бажаного значення контролер сприймає цей стан як несправність, і в пам'яті контролера фіксується один з двох кодів несправностей:
- P0171 - система подачі палива занадто бідна;
- Р0172 - система подачі палива занадто багата.
Підвищений або знижений тиск в паливній рампі - одна з причин, за якими в пам'яті контролера можуть бути зафіксовані коди Р0171, Р0172. Причиною значного збіднення або збагачення паливо-повітряної суміші можуть бути несправні датчики масової витрати повітря, датчики кисню, форсунки. До переобедненія паливо-повітряної суміші призводять підсосі повітря.
Значення тиску палива може перебувати за межами допустимого діапазону, при цьому бортова діагностика нічого не фіксує. Цілком реальна ситуація.
Чому можливий розкид тисків?Як перевірити?
Або підвищеним (більше 4 атм.)?