Наша сеть партнеров Banwar
Система повного приводу quattro застосовується концерном Ауді на своїх автомобілях більше 25 років.
Ауді
Її відмінною рисою є те, що вона постійно розподіляє крутний момент з урахуванням необхідності одночасно між чотирма колесами. Дана властивість дозволяє забезпечувати відмінні показники активної безпеки, стійке зчеплення всіх коліс з дорогою на всіх покриттях, зберігаючи досконалу стійкість навіть в разі бокового вітру.
Система повного приводу кватро дозволяє здійснювати миттєвий розгін, досягати гарної керованості, зберігаючи стійкість при здійсненні маневру і розбіжності із зустрічним автомобілем на великих швидкостях.
Так що ж дозволяє автомобілям з системою повного приводу quattro домагатися таких досконалих характеристик?
Особливість технології quattro полягає в тому, що вона застосовується на машинах, де двигун і трансмісія розміщені поздовжньо. Існує шість поколінь повного приводу системи Quattro за неофіційною статистикою.
Повний привід на автомобілях Audi здійснив онук Фердинанда Порше - інженер Фердинанд Пієх. Першою він впровадив систему повного приводу в Audi 80. Для приведення в рух задніх коліс застосували карданний вал, задній редуктор по конструкції був однаковий з переднім, але його розгорнули на 180 градусів. Подібна конструкція відрізнялася відсутністю міжосьового диференціала, що призводило до певних труднощів на різких віражах і при парковці. Даний тестовий автомобіль був охрещений Audi A1 (проект 262).
Потім з'явилося друге покоління, де вже з'явився міжосьовий диференціал. Поступово вносилися нові зміни і вдосконалення, розвиваючи систему повного приводу кватро, кращі з яких дійшли і до наших днів.
пристрій системи
Сьогодні існують різні модифікації систем повного приводу Quattro, але незважаючи на відмінності в їх конструкціях виділяється загальне пристрій:
коробка передач, роздавальна коробка, карданна передача приводу задньої осі, головна передача і задній міжколісний диференціал, вал приводу передній осі, головна передача і передній міжколісний диференціал.
Схема системи повного приводу quattro:
1 - коробка передач; 2 - роздавальна коробка; 3 - карданна передача; 4 - головна передача і задній міжколісний диференціал; 5 - вал приводу передній осі; 6 - головна передача і передній міжколісний диференціал.
В трансмісію може бути встановлена як коробка-автомат, так і механічна коробка передач. Роздавальна коробка з'єднується безпосередньо з коробкою передач.
За конструкцією вона забезпечує включення міжосьового диференціала, який розподіляє крутний момент на задню і передню вісь. Корпус диференціала механічно з'єднується з коробкою передач. Крутний момент на осі може розподілятися залежно від конструктивної особливості роздавальної коробки через окрему зубчасту передачу або приводні вали.
Принцип роботи quattro
Принцип роботи quattro можна розглянути на прикладі quattro VI, використовуваної на Audi RS5. Диференціал, який оснащений коронними шестернями, володіє розподілом тяги в нормальних умовах 40:60. При автоматичної часткової блокування перекидання тяги здійснюється в межах 70/30 до 15/85 (вперед / назад).
Як тільки з'являється різниця між передніми і задніми колесами в частоті обертання сателіти обертаються і завдяки профілю зубів ведені торцеві шестерні розсуваються, стискаючи пакет фрикційних. Він і виробляє часткову блокування диференціала. Найбільший крутний момент, який може бути поданий на задню вісь, досягає 85%, на передню - близько 70%. Завдяки тому, що диференціал з коронними шестернями володіє широким діапазоном перерозподілу крутного моменту, він значно перевершує попередні своїх опонентів по забезпечується тязі. Крутний момент і зусилля перерозподіляються відповідно до умов руху і без затримки. Максимальна швидкодія та ефективність забезпечуються за рахунок роботи по механічним принципом.
Одним з головних достоїнств диференціала з коронними шестернями є мала маса і компактність. Вузол майже на 2 кг важить менше, ніж диференціал попереднього покоління, його вага становить 4,8 кг. У моделі RS 5 інженери поєднують диференціал з коронними шестернями з програмним забезпеченням, яке управляє гальмуванням, яке отримало назву torque vectoring. Нова система дозволяє забезпечувати динамічний і точна поведінка автомобіля при будь-якому проходженні поворотів.
Відео:
На сьогоднішній день авангард повнопривідної технології очолюють три версії quattro: постійний повний привід quattro, постійний повний привід quattro з коронними шестернями і міжосьовим диференціалом, а також привід quattro, де використовується спортивний диференціал.
Не так давно стало відомо, що скоро нас чекає абсолютно нова трансмісія повного приводу. Фірмова система Quattro зміниться кардинально, ставши електричної. Передні колеса, як і раніше, будуть обертатися традиційним мотором, а задні за допомогою тяги, одержуваної від двох електромоторів. Тобто вона стане гібридної, і будуть відповідати технології Plug-in Hybrid Electric Vehicle, що дозволить здійснити поїздки тільки від електротяги, а акумулятори можна буде заряджати від звичайної побутової електромережі.
Рис - гібридної силової установки quattro:
1 - двигун внутрішнього згоряння; 2 - коробка передач; 3 - кабель високої напруги; 4 - електродвигун; 5 - високовольтна акумуляторна батарея; 6 - задній міст з електричним приводом.
З початку появи технології Quattro і донині, вона вдосконалюється, завдяки тому, що над нею працюють провідні і кращі інженера концерну Ауді, застосовуючи в її розробці найпередовіші технології і рішення. Досконалості немає межі, тому система quattro буде розвиватися, рухаючи прогрес в майбутнє.
Так що ж дозволяє автомобілям з системою повного приводу quattro домагатися таких досконалих характеристик?