Наша сеть партнеров Banwar
На дорогах зростає кількість всіляких кросоверів і позашляховиків, в таких автомобілях одним з основних і головних достоїнств є те, що в них встановлено повний привід, принцип роботи якого може істотно відрізнятися у різних моделей. Можна умовно розділити всі типи системи повного приводу на три основних групи:
- On Demand Full Time або автоматично підключається;
- Full Time або постійний повний привід;
- Part Time або тимчасово підключається.
Автоматично підключається повний привід.
У сучасних системах при перших ознаках пробуксовки відбувається практично миттєве автоматичне підключення повного приводу. Він дозволяє автомобілю залишатися передньопривідним, а задній міст підключає тільки коли відбувається пробуксовка ведучих коліс. У будь-яких пропорціях (від 10/90 і до 90/10) крутний момент може перерозподілятися між осями, це залежить від можливостей конкретної системи.
При цьому завдяки ESP (електронній системі стабілізації) можна зберегти повний контроль над автомобілем, дозволяючи різко перетворювати його з заднеприводного в передньопривідний, або навпаки.
Більшість версій такого типу приводу дають можливість для примусового перерозподілу між осями "плаваючого" крутного моменту в пропорції 50/50, коли виконується подолання особливо складних ділянок дороги. Зазвичай ця функція позначається кнопкою з написом Lock, 50/50 і так далі. Однак система повертається в "плаваючий режим", так як блокування відключається при досягненні певної швидкості (зазвичай 40-50 км / ч).
Також без будь-яких підключень можна перетворити автомобіль, який оснащений автоматично підключається повним приводом в чисто переднеприводное авто. Для цього існує спеціальна кнопка (2WD). Значно економити паливо дозволяє відключення системи повного приводу, та й не часто виникає в місті необхідність функціонування чотирьох ведучих коліс.
На сучасному ринку переважна більшість кросоверів оснащені саме таким приводом. Адже логічно, що для нового типу автомобілів потрібен був і новий тип повного приводу.
До переваг автоматичного повного приводу можна віднести:
- економічність;
- можливість в будь-який момент включити або виключити повний привід
А недоліком вважається обмежена прохідність на бездоріжжі.
Постійний повний привід.
У більшості виробників даний тип повного приводу не дозволяє примусово підключати або відключати один з мостів.
Така трансмісія в будь-яких умовах здійснює роботу в повноприводному режимі, оскільки в ній є міжосьовий диференціал. Крутний момент з таким диференціалом передаватися на осі може не тільки в пропорції 50/50, а в різних пропорціях. Коли виникає пробуксовка даний диференціал може миттєво "перекидати" крутний момент як на вісь з кращим зчепленням, так і на окреме колесо.
Цей тип повного приводу серед систем 4х4 вважається самим "просунутим". Найсучасніші системи з великою кількістю всілякої "розумної" електроніки дозволяють підлаштовуватися автомобілю навіть під конкретний вид дорожнього покриття (пісок, асфальт або гравій), водієві потрібно лише натиснути на потрібну кнопку.
Найбільш відомі представники, комплектуючі автомобілі постійним повним приводом - це компанія Audi з її фірмовою системою Quattro, а також Subaru з системою AWD.
До переваг системи постійного повного приводу відноситься:
- надійність;
- прекрасне поєднання прохідності і керованості.
Мінусом же вважається складність системи і її висока ціна.
Тимчасово повний привід.
Даний тип повного приводу не дозволяє їхати тривалий час в повноприводному режимі. В даному приводі немає міжосьового диференціала, який дозволяв би компенсувати різницю в швидкості обертання задньої і передньої осі. Якщо в автомобілі немає системи міжосьового диференціала, то починають досить швидко зношуватися деталі трансмісії при пересуванні по сухим дорогах.
Примусово підключати тимчасовий повний привід рекомендується тільки коли виконується на невеликій швидкості подолання складної ділянки дороги. Для підключення зазвичай використовують важіль роздавальної коробки передачі. Хоча існують і такі версії тимчасово підключається повного приводу, коли для підключення переднього моста потрібно вийти з машини і на маточинах передніх коліс повернути хаби (спеціальні ручки).
Тільки "повноцінні" види позашляховиків, що використовуються за прямим призначенням, оснащуються таким типом переднього приводу . До найбільш яскравих представників таких позашляховиків відносяться Nissan Patrol і Jeep Wrangler, вони не поспішають віддавати "електронним мізкам" управління своїм повним приводом.
До плюсів даної системи відносяться:
- хороша прохідність;
- простота і дешевизна конструкції.
Недоліками вважаються:
- на трасі погана керованість;
- можливість тільки лише тимчасового підключення.
Який саме повний привід є найбільш оптимальним варіантом визначити досить складно, так як у кожного типу є як переваги, так і недоліки.
Найкраще на бездоріжжі відчувають себе позашляховики з тимчасово підключається повним приводом, проте такі машини не дають задоволення від управління в міських умовах.
Чисто міські кросовери, які управляються як легковика і мають автоматично підключається повний привід, на бездоріжжі практично безпорадні.
Постійний повний привід виступає "золотою серединою", так як він може осилити і бездоріжжя, і в образу на трасі себе не дасть.