Наша сеть партнеров Banwar
Suzuki Grand Vitara проти Renault Koleos на позашляхової трасі. На кого ставите?
Suzuki Grand Vitara стоїть осібно від решти паркетників, адже у неї «справжній» повний привід з трьома диференціалами. В результаті, крутний момент завжди подається на чотири колеса. Плюс є блокування центрального диференціала і знижує передача. До справжнього позашляховика Grand Vitara не дотягує лише за рахунок просвіту, ходів підвіски і відсутності рами.
Renault Koleos - типовий паркетник, і за замовчуванням весь момент подається на передні колеса. У разі пробуксовки електроніка «затискає» фрикционную муфту (по суті, багатодискове зчеплення), і частина момент йде на задню вісь. Для важких умов муфту можна попередньо «затиснути» кнопкою Lock. Точно такий же привід використовується на Nissan X-Trail і Teana.
Позашляхова траса близько автоцентру «Сатурн» порівняно проста: є бічний ухил з поворотом, пісочна смуга, гірка і грязьова ванна. Повний привід найцікавіше перевіряти на гірці, яку окропив ранковий дощ.
Suzuki Grand Vitara на стандартних шинах легко заїжджає на середину схилу, зупиняється і також легко рушає знову. Пробуксовки коліс майже немає, як немає і відведень в сторону. Повний привід у «Вітара» не відключається, так що перевірити її в режимі 2 WD не можна.
А Koleos можна: на моноприводе він заїжджає на гірку ходом, але варто зупинитися - і все. Сильна пробуксовка, за нею - скочування вниз, або, що ще гірше, відведення убік. А там і до перекиду недалеко.
З повним приводом Koleos повторює подвиг «Вітара», зупиняючись на схилі і рушаючи знову. Правда, на «Колеос» все відбувається з трохи більшими затримками: спочатку варіатор дає розкрутитися мотору, машина трохи буксує передніми колесами, вимагаючи підрулення, потім починає заповзати наверх. Результат той же, але сил потрібно на дещицю більше. У режимі Lock, до речі, скутість муфти відчувається по недостатньої поворотності на слизькому грунті: при розвороті машина прагне піти на широкий радіус.
Ну а далі залишається простір для холіваров. З одного боку, на гірку можна заїхати на передньому приводі. Так навіщо фіг потрібен повний? Але ладно якщо гірка ось така, коротка, а якби була метрів сто, здолати відразу, може, і не вдалося б. А варто зупинитися - і допомога повного приводу вже відчувається. В даному випадку гірку ми можемо замінити на підтоплену ґрунтовку, і результат буде приблизно той же: відразу пройде і переднепріводник, але від водія потрібно певна майстерність - він повинен відразу оцінити складність перешкоди, вибрати ідеальну траєкторію і оптимальну швидкість. Повний привід не тільки розширює можливості машини, але ще позбавляє водія від головняков.
Результат Grand Vitara і Koleos знову ж вийшов однаковим, і все-таки постійний повний відчувається більш безпосереднім, живим. Але головне навіть не в цьому: муфта у «Колеос» (та й у інших паркетників) схильна до перегріву. Варто побуксовать довше, як температура досягає критичної і спеціально реле відключає муфту. Саме в той момент, коли повний привід потрібен найбільше! А поки чекаєш охолодження муфти, не приведи Господи, машина потоне в рідині так, що і двері не відкриєш ...
Від перегріву не рятує і блокування муфти, адже вона ніколи не "затискається» повністю. Чому? Щоб мати можливість перекидати на задні колеса 100% крутного моменту, довелося б робити дуже могутню муфту (читай - громіздку, дорогу, складну), тому навіть в режимі Lock вона допускає невеликі прослизання і все одно гріється. Режим Lock потрібен не для повного блокування, а для виключення паузи при первинному спрацьовуванні муфти. Наприклад, щоб на піску передні колеса не буксанул зайвого і не зарилися раніше, ніж підключаться задні.
Виходить, що для більш-менш тривалої їзди по бездоріжжю можливостей паркетного повного приводу недостатньо. Я б сказав так: паркетний повний привід допомагає лише там, де ви можете проїхати на моноприводной машині, але хочете мати невеликий запас на помилку. І чим серйозніше бездоріжжя, тим більше ризик, що паркетний привід зіграє з вами злий жарт і вирубиться в найвідповідальніший момент.
Передбачувано, Grand Vitara виходить переможцем. Хоча я б не назвав цю перемогу абсолютної, бо клієнтурі паркетників підвищена витривалість «Вітара» потрібна рідко. Суть в тому, що в тих нетрях, де відміну постійного повного приводу від паркетного стає очевидним, Vitara може спасувати з інших причин : Наприклад, через нестачу дорожнього просвіту або діагонального вивішування. Чи тому, що шосейні шини занадто швидко заростають брудом і вб'ють потенціал повного приводу.
Для бездоріжжя все-таки потрібен позашляховик, і особливо чітко я відчув це після поїздок на Mitsubishi Pajero Sport і L200 . Те, що вони прохідні «Гранд Вітара» - це само собою. Важливіше, що вони не так чутливі до помилок водія. Припустимо, долаючи бруствер, можна просто слухати, коли камені заскребут щодо захисту картера і змінювати траєкторію відповідно. На паркетнике, найчастіше, в цей момент відриваються аеродинамічну спідниці або цілі бампери. Те ж з застрягання - паркетники найчастіше сідають всерйоз і надовго, позашляховики дозволяють ще побарахтаться. Паркетники ніжніше внедоров, а потім оффрроад екскурсії можуть влетіти в копієчку.
Інша справа, що жителям міст описані відмінності непринципові, тому що якщо вони і поїдуть на даний бездоріжжя, лише заради розваги, а коли так - можна взяти напрокат квадроцикл або один з ось цих «бигфутов», які зустрілися нам на озері Тургояк.
А паркетники - суть легкові машини - мають повне право на існування, навіть з їх «недопрівод» .Тому що для практичних цілей іншого і не потрібно.
PS: Koleos в черговий раз порадував хорошим віброкомфортом на розбитій дорозі - ось таку підвіску і повинен мати паркетник.
схоже
На кого ставите?Так навіщо фіг потрібен повний?
Чому?