Наша сеть партнеров Banwar
Багатьом велосипедистам доводиться відстоювати свої права на дорозі. Будучи рівноправним учасником дорожнього руху, автомобілісти ставляться до них як до другорядного транспорту. На жаль, причина частково криється в самих володарів двоколісних транспортних засобів. Недотримання деякими велосипедистами елементарних правил дорожнього руху призводить до упередженого ставлення до всіх. Навіть малі порушення створюють незручність іншим і, в окремих випадках, можуть бути небезпечними. Пропонуємо розібрати деякі положення правил, що діють на Україні станом на 01.06.2017. Сподіваємося, інформація допоможе підвищити обізнаність тих, хто їздить на велосипедах і допоможе в недалекому майбутньому поліпшити ставлення до велотранспорту.
Почнемо з того, що велосипедам присвячений цілий розділ правил дорожнього руху під заголовком «Вимоги до велосипедистів». Але керуватися тільки їм неправильно. Пересуваючись по дорозі, велосипедист повинен відштовхуватися від положень всіх пунктів стосовно водіїв і пішоходів, якщо вони не суперечать викладеному в розділі. Тому кращим рішенням стане прочитання повного переліку правил, вивчення дорожніх знаків і розмітки, які допоможуть приймати правильні рішення. Отже приступимо.
Управляти велотранспортом слід в справному стані. При цьому обов'язкова наявність звукового сигналу, світловідбивачі і ліхтаря при їзді в умовах низької освітленості.
рух на велосипеді можливо при відповідності наступним:
- справна гальмівна система;
- наявність справного звукового сигналу;
- наявність світлоповертаючих елементів. Спереду - білого кольору, ззаду - червоного, з боків - жовтого.
- при поганій освітленості рух з включеним велофонарем.
Піднімати питання доцільності працюють гальм на велосипеді не варто, все розуміють важливість вчасно і безпечно зупинитися. Тому перед виїздом бажано перевірити їх справність. За решті списку вимог відзначимо, що аксесуари хоч і менш важливі на перший погляд, але дозволяють поліпшити видимість велосипеда на дорозі і відмовлятися від них не варто.
Велосипедисту забороняється пересуватися по тротуарах і доріжках для пішоходів.
Велосипед - транспортний засіб, хоч і двоколісний, пересуватися на ньому необхідно виключно по проїжджій частині або велодоріжкам. Виняток становить вікова категорія дітей, які не досягли 7-ми років під наглядом батьків.
Але в ПДР не все однозначно, адже так само говориться, що по дорозі дозволяється рухатися велосипедистам при досягненні 14-ти річного віку. Відповідно незрозуміло, де кататися дітям 7-14 років, якщо немає велосипедних доріжок, що зустрічається у нас повсюдно.
Забороняється пересуватися на велосипеді по проїжджій частині, при обладнаної поруч велосипедній доріжці.
Діючі правила чітко позначають, що наявність велодоріжки зобов'язує велосипедиста виробляти їзду тільки по ній. Відверто кажучи, вимога слід доопрацьовувати, тому що воно не враховує особливості управління різними типами велотранспорту. Наприклад, пересуватися на шосейному велосипеді на подібних відрізках незручно. Конструктивні особливості і гуляють пішоходи значно збільшують час пересування. Можливо, з часом усвідомленість пішоходів і розвиток інфраструктури велосипедних доріжок в Україні змінить ситуацію, але поки оптимально залишати вибір дороги за велосипедистом.
У випадках, коли велодоріжка перетинає проїжджу частину поза перехрестям, велосипедист повинен дати дорогу всім рухомим транспортним засобам.
Рух велосипедів на дорозі дозволяється в крайній правій смузі.
Велосипедист повинен дотримуватися крайньої правої смуги, як можна правіше і допускається зміна положення при об'їзді перешкоди. Тут є важливий момент при проїзді перехресть:
- допускається поворот наліво на односмуговою дорозі в кожному напрямку при відсутності трамвайної колії посередині;
- поворот наліво на дорозі, яка має дві смуги і більше в кожному напрямку, здійснюється в 2 етапи. Перетинають перехрестя у напрямку руху. В кінці перехрестя перебудовуються в крайню перпендикулярну смугу, щоб продовжити рух.
Якщо виникла складність із перетином перехрестя, рекомендуємо спішитися, тим самим стати пішоходом. Потім перекотити велотранспорту по переходу в необхідному напрямку.
Велосипедистам дозволено рух по узбіччю, не створюючи перешкод пішоходам.
Узбіччя використовується для руху пішоходів. Проте, велосипедистам дозволено їхати по ній, якщо відсутні велосипедні доріжки або пересування по ним неможливо. Пересування по узбіччю належить виконувати у напрямку руху.
Важливе уточнення. Спішившись, велосипедист відноситься до пішоходів. Переміщатися по узбіччям чи краєм проїзної частини за межами населених пунктів слід назустріч транспортним засобам.
Забороняється рух велотранспорту по автомагістралях і дорогах для автомобілів.
Безпека повинна стояти на першому місці у будь-якого учасника дорожнього руху. Тому плануйте обхідні маршрути автомагістралей і доріг для автомобілів. Швидкісні режими ділянок високі і реакція автомобілістів на двоколісні транспортні засоби, які рухаються відносно повільно, погана.
Рух колони або групи велолюбителів проводиться в один ряд, слідуючи один за одним. При цьому відзначимо, що в разі зупинки допускається ставити велосипеди на дорозі 2 в ряд.
При пересуванні велосипедистів в один ряд автомобіліст легко об'їде групу. Тому заважати іншим учасникам руху велосипеди не будуть, як того вимагають ПДР. Колону необхідно розбити на групи до 10 осіб у кожній, які зобов'язані їхати на відстані 80-100 м один від одного.
Правилами визначено, що дозволено ставити велосипеди не більше ніж в 2 ряди на дорозі і цим можна користуватися.
Не допускається перевезення пасажирів, а так же вантажів, що заважають керуванню або створюють перешкоди іншим.
Перевозити пасажирів забороняється, крім дітей до 7-ми років в спеціально обладнаному кріслі. Тому задній багажник використовуйте виключно за призначенням, а саме перевезення дрібногабаритного вантажу. Необхідно врахувати, що габарити не повинні заважати управлінню велосипедом і іншому транспорту на дорозі.
Щодо транспортування відзначимо, що буксирувати інший велосипед або причіп, не передбачений для експлуатації на велотранспорті, також заборонено.
Дорожні знаки і розмітка велосипедисту, так само як і іншим учасникам дорожнього руху, передають повідомлення, якими необхідно керуватися при їзді.
Безпечний рух велосипедисту забезпечить уважне вивчення всіх знаків і розмітки. З дорожніх знаків, які стосуються виключно велотранспорту, відзначимо:
- Рух на велосипедах заборонено. Заїжджати на велотранспорті за знак не можна всім, за винятком громадян, які проживають, працюють або обслуговують підприємства в зоні дії знаку.
- Доріжка для велосипедистів. Допускається пересування виключно на велосипедах. Так само допускається пересування пішоходів, якщо поблизу немає тротуару.
- Доріжка для пішоходів і велосипедистів. Відрізняється від попереднього дорожнього знака, допускає рівноправне пересування велосипедів і пішоходів.
- Табличка, яка вказує вид транспортного засобу: велосипед. У комбінації з іншими знаками показує, що дія поширюється виключно на велотранспорту. Наприклад, парковка для велосипедів.
Так само існує горизонтальна розмітка, що позначає велодоріжку. На ній білою фарбою зображено двоколісний велосипед.
Сподіваємося, що отримані знання дозволять краще орієнтуватися на дорозі і відчути себе рівноправним учасником дорожнього руху. Тому поїздки на роботу або прогулянки на природу будуть більш комфортними.
Катайтеся по правилам!
comments powered by HyperComments