Наша сеть партнеров Banwar
Таке доповнення до легкового автомобіля як причіп, значно розширює можливості самого автомобіля, і для багатьох автовласників часто буває просто необхідним.
Як правило, для цих цілей, тобто для буксирування легковими автомобілями, застосовуються одновісні причепи.
одноосьові причепи
Такі причепи, в залежності від їх встановленої максимальної маси, прийнято ділити на «легкі», у яких дозволена максимальна маса, встановлена виробником, не перевищує 750 кг, і «важкі» причепи, з дозволеною максимальною масою, що перевищує 750 кг.
одноосний причіп
Відрізняються ці види причепів не тільки своєю «вантажопідйомністю». На відміну від «важких» причепів, «легкі» причепи не завжди обладнуються гальмівною системою , Тоді як «важкі» причепи повинні мати гальма в обов'язковому порядку.
Чим повинен бути обладнаний автомобіль
Щоб автомобіль міг їздити з причепом, його потрібно обладнати тягово-зчіпним пристроєм стандартного типу, які мають штепсельну розетку, через яку підключається електроланцюг причепа до електричного кола автомобіля.
Тягово-зчіпний пристрій
Також, якщо причіп ширше автомобіля-тягача і тим самим погіршує задній огляд для водія, автомобіль потрібно обладнати дзеркалами заднього виду з подовженими кронштейнами.
Вирушаючи в дорогу з причепом, завжди потрібно мати в автомобілі два противідкатних клина, підкладають під колеса, якщо автомобіль зупиняється на ухилі.
Правила їзди з причепом
Керування автомобілем з причепом має свої особливості:
1. Завжди потрібно враховувати, що причіп в значній мірі змінює «поведінку» автомобіля на дорозі, і його наявність вимагає від водія особливої уваги. При їзді з причепом обов'язково збільшується гальмівний шлях автопоїзда, а також знижується динамічність і час розгону, навіть якщо причіп порожній.
При цьому прохідність автомобіля і його маневреність навпаки погіршуються. Ці фактори змушують водити автопоїзд на невеликій швидкості, уникаючи різких прискорень і гальмувань.
2. При виконанні різних маневрів завжди необхідно враховувати довжину автопоїзда, його великі габарити, і створюваний автопоїздом, так званий, «коридор повороту», тобто ту траєкторію, по якій в повороті рухається автомобіль і причіп.
Виконуючи такі маневри, як наприклад, обгін або гальмування при їзді з причепом, потрібно мати достатній запас відстані і часу, і враховувати, що динамічні характеристики автомобіля стали гірше.
3. Рушати з місця, при буксируванні причепа потрібно якомога плавніше, без ривків. В іншому випадку колеса можуть почати пробуксовувати, що веде до інтенсивного зносу шин, підвищує витрата палива, і може стати причиною поломки трансмісії або зчіпного пристрою.
4. Зустрілися на дорозі перешкоди або інші транспортні засоби потрібно об'їжджати, роблячи більший, ніж зазвичай інтервал, а також, повертатися на свою смугу після виконання об'їзду, необхідно на більшому, ніж зазвичай видаленні від цих об'єктів.
5. Такий маневр, як обгін, є досить небезпечним, тому виконувати його потрібно тільки, якщо в цьому дійсно є необхідність, при цьому обов'язково потрібно враховувати, що зона виконання обгону стала більше, за рахунок зниження динамічності автомобіля.
6. Не можна забувати, що для автомобіля з причепом характерна схильність до «складанню», тобто «набігання» причепа на автомобіль, що може викликати занос.
Як правило цей ефект виникає під час гальмування, особливо на поворотах. Щоб уникнути такої неприємності потрібно заздалегідь перед поворотом зменшувати швидкість. Якщо уникнути «складання» все ж не вдалося, вирівняти автопоїзд можна, припинивши гальмування і збільшивши швидкість.
7. Рухаючись з причепом по грунтових дорогах, намагайтеся не їхати між коліями, так як причіп може потрапити в одну колію, а сам автомобіль в іншу.
8. Не маючи досвіду водіння автомобіля з причепом, бажано потренуватися на безпечному майданчику руху заднім ходом - саме такий маневр часто викликає труднощі.
9. Правильному розміщення вантажу на причепі теж потрібно приділяти особливу увагу. Найбільш оптимальним варіантом «развесовки» причепа вважається таке, при якому його дишло спиратиметься на зчіпний пристрій із зусиллям від 35 до 95 кг.
Правильне і неправильне розміщення вантажу на причепі
При неправильному розміщенні вантажу, тобто при зміщенні ваги вперед або назад щодо осі причепа значно збільшується навантаження на зчіпний пристрій, що може стати причиною поганої керованості автомобіля.
Під час тривалої поїздки потрібен час від часу робити зупинки, і перевіряти надійність кріплення вантажу в причепі.
10. Вирушаючи в дорогу з причепом, потрібно кожен раз перевіряти надійність тягово-зчіпного пристрою, справність світлової сигналізації, привести в норму тиск у шинах автомобіля і причепа, перевірити їх стан, перевірити надійність кріплення коліс, правильність розташування вантажу в причепі.
Відео - рух з причепом по місту:
Сподіваюся, що стаття відповіла на всі ваші запитання. Удачі на дорогах!