Наша сеть партнеров Banwar
Сімейство автомобілів Range Rover розширюється кожні шість років. У 2005 році на ринок вийшов Range Rover Sport, в 2011-му - компактний Evoque, а тепер прийшла черга среднеразмерного кросовера Velar. І на цих фотографіях зовсім не концепт-кар, а готовий до серійного виробництва автомобіль!
Ім'я Velar аж ніяк не нове. У 1968 році так називалися прототипи найпершого Рейндж Ровера, які возили по всьому світу для випробувань. Тоді це ім'я вибрали виключно для того, щоб збити з пантелику журналістів і фотошпигунів: всередині компанії назву Range Rover вже було затверджено. Тепер же новий Velar займе в модельному ряду нішу між моделями Evoque і Sport.
Технічно це близнюк кросовера Jaguar F-Pace : У них загальна алюмінієва платформа iQ [Al], передня двохважіль підвіска, задня багаторичажка і проста повноприводна трансмісія з муфтою підключення передньої осі і без понижувальної передачі. Колісна база - ті ж 2874 мм. Навіть частка алюмінію в конструкції кузова однакова - 81%. Однак Velar помітно довше Ягуара (4803 проти 4731 мм) при майже ідентичних ширині (1930 мм) і висоті (1665 мм). Якщо ж порівнювати зі старшим позашляховиком Range Rover Sport, то Velar всього на 47 мм коротше, але при цьому на 115 мм нижче.
Особливу увагу розробники приділили аеродинаміці. З поверхні кузова прибрані всі «зайві» елементи, включаючи багажні рейлінги і навіть дверні ручки: вони висуваються приблизно як у електромобілів Tesla. А на кришці багажника немає звичного двірника: повітряний потік з даху проходить через спеціальні прорізи в спойлері і за задумом здуває весь бруд ще на підступах до заднього скла. Підсумковий коефіцієнт аеродинамічного опору всього 0,32 замість 0,34 у спорідненого Ягуара, хоча нині зустрічаються і ще більш прилизане кросовери.
Архітектура інтер'єру в цілому традиційна для Рейндж Ровер, але в веларій - царство екранів і сенсорних панелей. Аналогові прилади - тільки в простих комплектаціях, іншим покладено дисплей діагоналлю 12,3 дюйма. А медіасистеми Touch Pro Duo є вже «в базі»: вона включає два 10-дюймових тачскрін, на яких сконцентровано майже всі другорядні функції. Нахил верхнього екрану регулюється в межах 30 градусів, щоб підібрати ідеальне положення для сідоків будь-якого зростання.
На консолі залишилися тільки три фізичні рукоятки, причому їх функціонал змінюється в залежності від обраного пункту меню: наприклад, однією і тією ж шайбою можна налаштовувати температуру в салоні і режим роботи «позашляхової» електроніки. Сенсорні панелі є навіть на кермі - і вони теж можуть змінювати своє призначення. Обсяг багажника - 632 літри «під полицею» і 1731 літр зі складеним заднім диваном, спинка якого розділена на три частини в пропорції 40:20:40.
Особливий британський шик - оббивка сидінь дорогою тканиною Kvadrat, яку можна замовити замість остогидлої шкіри. Також серед опцій є чотирьохзонний клімат-контроль, підігрів всіх сидінь, скляний дах, камери кругового огляду, адаптивний круїз-контроль і безліч вже звичних систем превентивної безпеки. На вибір - чотири види світлодіодних фар, «звичайних» або матричних. А в найдорожчому варіанті додані лазерно-люмінофорні секції дальнього світла, які б'ють на 550 метрів! Раніше подібні фари зустрічалися тільки на суперкарі BMW i8 і Audi R8 .
Гамма двигунів така ж, як у кросовера Jaguar F-Pace. Її відкриває дволітровий дизель сімейства Ingenium в варіантах з одним (180 к.с., 430 Нм) або двома турбокомпресорами (240 к.с., 500 Нм). Бензинова турбочетверка тієї ж серії розвиває 250 к.с. і 365 Нм, але до кінця року з'явиться найбільш форсована версія з віддачею 300 л.с. і 400 Нм. Слідом йде Velar з турбодизелем V6 3.0 (300 к.с., 700 Нм), а на вершині гами - модифікація з компресорної трилітрової «шісткою», яка видає 380 к.с. і 450 Нм. Такий кросовер може розігнатися до 100 км / год за 5,7 с, а його максимальна швидкість обмежена електронікою (250 км / ч). Базова 180-сильна версія набере «сотню» за 8,9 с.
На ринку Range Rover Velar буде позиціонуватися на полступеньки вище родинного Ягуара, тому - ніяких «Вхідних» версій з заднім приводом і механічною коробкою передач. Всі модифікації - з повним приводом і восьмиступінчастою «автоматом» ZF. І якщо F-Pace пропонується тільки з пружинною підвіскою, то Velar можна замовити з пневмоелементами (у машин з двигунами V6 вони входять в базову комплектацію). Дорожній просвіт в цьому випадку досягає 251 мм, хоча на високій швидкості він зменшується на 18 мм, а при навантаженні - на 50 мм. Втім, зі стандартною пружинною підвіскою кліренс теж достатній (213 мм). До того ж все веларій мають електроннокеровані амортизатори із змінною жорсткістю.
Фірмова електронна система Terrain Response з декількома позашляховими режимами є вже «в базі», а за доплату пропонується більш просунутий комплекс Terrain Response 2, у якого доданий автоматичний режим. Машини з шестициліндровими моторами також мають електронноуправляемий блокування заднього міжколісного диференціала, хоча вона призначена швидше для швидкої їзди по асфальту, ніж для підкорення бездоріжжя.
Випускати Velar будуть на головному заводі компанії в Соліхаллі, тобто на одному конвеєрі з кросовером Jaguar F-Pace. Ціни в Великобританії вже оголошені - від 45 до 85 тисяч фунтів стерлінгів. Для порівняння: базовий Jaguar F-Pace там коштує 35 тисяч, а Range Rover Sport - від 60 тисяч фунтів. Якщо спроектувати ці дані на російський ринок, то вийде, що у нас ціни на Velar починатимуться орієнтовно з чотирьох мільйонів рублів. Старт продажів намічений на осінь, хоча європейці зможуть купити новий кросовер вже в липні.
UPDATE: Опубліковані російські ціни.
Комплектація D180 D240 D300 P250 P380 Velar 3 880 000 3 880 000 S 4 400 000 4 640 000 4 400 000 SE 4 700 000 4 940 000 5 300 000 4 700 000 5 340 000 R-Dynamic 4 093 000 4 093 000 R- Dynamic S 4 613 000 4 853 000 5 213 000 4 613 000 5 253 000 R-Dynamic SE 4 913 000 5 153 000 5 513 000 4 913 000 5 553 000 R-Dynamic HSE 5 739 000 6 099 000 6 139 000 First Edition 7 178 000 7 218 000