Наша сеть партнеров Banwar
Принцип роботи двигуна внутрішнього згоряння досить простий: невелика порція палива запалюється в замкнутому просторі з виділенням великої кількості енергії. Під дією утворився підвищеного тиску поршень здійснює рух, за допомогою шатунного механізму повертаюче вал двигуна.
Бензиновий двигун
Майже всі сучасні бензинові двигуни є четирехтактнимі. За чотири такту повний цикл роботи двигуна завершується, щоб тут же початися знову. За перший такт відбувається перехід поршня з крайнього верхнього в крайнє нижнє положення, клапан відкривається і відбувається впуск паливо-повітряної суміші з карбюратора в циліндр. Протягом другого такту поршень здійснює зворотний рух - піднімається в крайню верхню точку. Паливна суміш стискається, а в кінці такту свічка запалювання запалює її. У третьому - робочому - такті паливна суміш повністю згоряє, з утворенням розжарених газів. Надмірний тиск виштовхує поршень вниз. За час четвертого такту поршень під впливом триваючого обертання коленвала повертається у верхню точку. Одночасно відкривається випускний клапан, і відпрацьовані гази переміщаються в вихлопну систему.
Таким чином, в двигунах внутрішнього згоряння прямолінійний рух поршнів за допомогою колінчастого вала перетвориться в поворотний рух, передане на провідні колеса автомобіля.
У деяких бензинових двигунах реалізована схема перекриття клапанів, коли впускний і випускний клапани в один з моментів виявляються одночасно відкритими.
Розглянемо основні деталі двигуна, необхідні для отримання механічної енергії з теплової.
Свічка запалювання продукує електроіскри для займання паливної суміші. Від своєчасності появи іскри залежить рівномірність роботи двигуна.
Через впускний клапан в циліндр надходить повітря, збагачуючи паливо, а через випускний клапан циліндр залишають продукти згоряння бензину.
Поршень - найважливіша деталь двигуна, за допомогою шатуна передається енергія згоряння палива колінчастого валу.
Шатун з'єднує поршень з коленвалом двигуна. Ця деталь має двостороннім обертанням, що дозволяє їй змінювати кут положення в залежності від поточного положення поршня.
Колінчастий вал двигуна має характерну форму, завдяки чому він здатний обертатися під дією поступальної ходи поршня.
Карбюраторні і інжекторні двигуни
У карбюраторних двигунах бензино-повітряна суміш готується в карбюраторі. Цим пристроєм використовується аеродинамічна сила.
У инжекторном двигуні паливо впорскується в циліндр за допомогою декількох форсунок, одночасно змішуючись з повітрям. Найважливішим фактором безперебійної роботи в цьому випадку стає дозування пального, яка проводиться блоком електронного управління. У загальному випадку, системи безпосереднього уприскування майже повністю витіснили застарілі карбюраторні, що продиктовано необхідністю контролю чистоти вихлопу, організованого за допомогою електронного блоку управління інжектором.
Допоміжні системи бензинових двигунів
Система запалювання управляє роботою свічок, дозволяючи при необхідності регулювати своєчасність появи іскри на кожній з них.
Система запуску двигуна складається з стартера, що живиться від акумулятора. У завдання цього пристрою входить забезпечити перший поворот коленвала для запуску робочого циклу двигуна.
Система випуску відпрацьованих газів займається видаленням вихлопу від згоряння палива.
Система харчування бензино-повітряною сумішшю представлена карбюраторної і інжекторної різновидами.
Система охолодження призначена для підтримання робочого температурного режиму вузлів двигуна. Вона відводить надлишки тепла, що утворюється в процесі спалювання палива. Охолоджуючі системи бувають рідинними, повітряними і гібридними.
Система змащення двигуна забезпечує подачу масла до рухомих елементів. Від правильності її функціонування залежить зниження зносу деталей і ефективність їх охолодження.
Так само дивіться:
Пристрій дизельного двигуна
Будова автомобіля
А