Наша сеть партнеров Banwar
Одним з основних видів безпеки в автомобілі є ремені безпеки. Є й помічники - подушки безпеки. При аварійних ситуаціях подушки безпеки просто необхідні. На жаль, не всі авто-виробники встановлюють їх, але ж в деяких випадках вони рятують людське життя. Як показує досвід, застосування подушок безпеки призводить до зниження відсотка смертності, і отримання важких каліцтв, як пасажирів, так і водія, на 20-25%. Дана публікація розповість, в чому полягає принцип спрацьовування подушки безпеки в автомобілі.
Airbag (подушка безпеки) встановлюється на кермі - для водія, а для пасажира, який сидить поруч з водієм - на панелі приладів, з урахуванням особливостей конструкції.
Спрацьовування подушок безпеки відбувається по сигналу від блоку управління в момент аварійної ситуації. При цьому подушки наповнюються газом з урахуванням конструктивних особливостей. Подушки, розташовані в передній частині салону, захищають водія й поруч сидячого пасажира від отримання всіляких травм.
Також передбачені подушки безпеки, які покликані вберегти від отримання пошкоджень і інших пасажирів. Встановлюють їх в основному в спинках сидінь або на дверях. Залежно від того, від якого датчика надійшов сигнал на центральний блок, відбувається спрацьовування необхідних подушок безпеки.
Конструкція даного виду системи безпеки проста: датчики удару і подушка з піропатроном. Іноді встановлюється електронний блок управління. Матеріалом для подушки служить нейлон, товщина якого 0.45-0.55 мм. Герметичність забезпечує нанесення шару силікону або гуми.
Кількість датчиків варіюється від 3-х до 10-ти штук, встановлених в передній частині салону і в дверях. При аварії датчики удару посилають електричний імпульс на пиропатрон, внаслідок чого, відбувається спрацьовування подушок безпеки. Імпульс подається через електро-блок, або безпосередньо. Датчики удару не спрацьовують при екстреному гальмуванні. Конденсатор забезпечує спрацьовування подушок при виході з ладу акумуляторної батареї.
Різновидів подушок безпеки досить велика кількість. Вони призначені не тільки для захисту людей всередині автомобіля, але також, і для захисту мотоциклістів і пішоходів.
Фронтальні подушки безпеки, розташовані всередині салону, захищають голову, тулуб і ноги (в деяких випадках) сидять попереду. Подушки безпеки (у вигляді валиків і шторок) оберігають голови пасажирів. Захист грудної клітки і голови водія забезпечує бічна подушка, за формою нагадує надутий мішок.
Дотримання деяких правил призводить до більш ефективному захисту подушок безпеки:
- Все що знаходяться в салоні люди повинні бути пристебнуті ременями безпеки
- Пасажир не повинен спиратися на підлокітник або саму двері, не розташовувати ноги на торпедо. Сидіти потрібно рівно
- Спинка сидіння регулюється саме під положення сидячи
- Руки на кермі повинні перебувати збоку.
Також не варто зловживати наклейками, розташовуючи їх на торпедо, кермі і прорізах для відкривання подушок. Збільшення часу спрацьовування подушок призводить до зниження їх ефективного захисту, і може привести до травматизму людей.
Варто пам'ятати, що застосування різноманітних полиролей призводить до підвищення міцності пластика панелей. Цей факт теж впливає на швидкість спрацьовування подушок безпеки.
При розміщенні подушки безпосередньо в сидіння, слід не надягати на ці сидіння чохли.
Якщо людина носить окуляри, необхідно знати, що при спрацьовуванні подушки відбувається сильний удар, внаслідок чого, очі постраждають.
На практиці виявлено факт впливу подушок безпеки на отримання травм в разі аварії. Щоб ймовірність отримання травм зменшити, необхідно дотримуватися наступних рекомендацій:
- Не слід розміщувати дитяче сидіння спинкою до спинки автомобільного сидіння, в якому вмонтовано подушка безпеки. Під час спрацьовування подушки безпеки вона може впливати на дитяче сидіння, при цьому дитина може отримати травму.
- Швидкість, з якою розкривається подушка безпеки, дуже велика, 322 км / год. Тому не варто садити дитину віком до 13 років на пасажирське сидіння. Зростання дітей такого віку, як правило, не перевищує 150 см. При спрацьовуванні подушки дитина може отримати сильний удар в голову. Цей факт підвищує ризик отримання серйозної травми, а іноді призводить до летального результату.
Серйозною помилкою є не належна увага до подушок безпеки. Як і будь-яке інше обладнання, вони вимагають належної уваги і догляду. Купити і забути - це халатність по відношенню до власної безпеки. Як і всі товари, подушки безпеки мають свій термін служби. Рекомендований інтервал заміни подушок становить від 10 до 15 років. Точний термін вказується виробником. Також необхідно стежити за справною роботою датчиків і всієї системи безпеки в цілому. Перевіряти роботу датчиків і проводити діагностику даної системи доцільніше в фірмових станціях технічного обслуговування (СТО). У разі виявлення неполадок або неякісної діагностики, ви зможете пред'явити претензію до даного СТО. Обов'язково зробіть позначку про проведення тих, чи інших робіт даною організацією.
Заміну подушок повинен виробляти майстер-професіонал у фірмовому автосервісі. Тільки дотримання всіх норм і особливостей конструкції призводить до ефективної роботи системи, і до своєчасного спрацьовування подушок безпеки. Професійне обслуговування виключить довільне спрацьовування подушки і вихід з ладу всієї системи в момент удару при аварії.
Забезпечуючи ефективну роботу подушок безпеки, система ще включає в себе і функцію діагностики. Діагностується вона за допомогою спеціального діагностичного пристрою. Пристрій починає функціонувати при включеному запалюванні. Якщо при включеному запалюванні на панелі приладів загорілася лампочка з символом «airbag» або «SRS», то це говорить про несправності системи безпеки.
І пам'ятайте, що ваша безпека, здоров'я і життя залежать тільки від вас самих. Не ігноруйте рекомендації, наведені вище. Бережіть себе.