Наша сеть партнеров Banwar
На найпопулярніших тракторах марки МТЗ-80 і МТЗ-82 застосовується компресорне пристрій. Воно є поршневого типу, одноступенчатое, є один циліндр. Сам компресор розташований на кришці розподілу дизеля з лівого боку. Його приводить в рух шестерня паливного насоса. Даний процес запускається завдяки проміжної шестірні і шестерінці, яка знаходиться на колінчастому валі компресора. У верхній частині компресорного пристрою знаходиться нагнітальний клапан і клапан для забору повітря. Вони є пластинчастого типу і за допомогою пружин притиснуті до сідел.
Компресор виступає вагомою частиною пневматичної системи трактора. Він нагнітає потік повітря, сила від якого застосовується в роботі. Найчастіше це упрaвленіе гальмівною системою причепа, а також інших механізмів. Іноді стиснене повітря застосовується при підкачування шин.
У компресорному пристрої повітряне охолодження і змішана сі
стема мастила. Основними деталями компресора МТЗ-80/82 є: колінчастий вал, поршень, головка циліндра, картер, поршневі кільця, шестерня, шатун, клапани, елементи кріплення, циліндр, стакан підшипника.
Принцип дії компресора полягає в наступному. При роботі двигуна приходить в дію колінвал компресора. Коли поршень переміщається до мертвій точці, газ стискається і виштовхується через нагнетaющій клапан в нагнітає канал. Далі по трубопроводу повітря потрапляє в балон. Тиск в ньому наростає і його максимальне значення досягає 7,4 кгс / м2. Регулятор тиску спрацьовує, і повітря вже не нагнітається в балон. Регулятор тиску знову приходить в роботу, коли тиск падає до 6,6 кгс / см2. Пневматична система знову заповнюється повітрям з балона. Далі повітря пускає в хід силові агрегати трактора. У свою чергу балон можна назвати накопичувачем стисненого повітря.
Природно, як і будь-який інший пристрій, з компресором з часом можуть виникнути проблеми. Може бути відсутнім потрібний тиск повітря. Це говорить про негерметичність клапанів. Найчастіше причиною цього - проскaльзиваніе ременя приводу на шківі. Якщо ви натягнули ремені, а тиск не піднімається, то причина несправності в самому компресорному пристрої. У такому випадку потрібно його демонтувати з трактора і перевірити технічний стан запчастин.
Ці дії можна виконувати за наведеними нижче малюнками.
Сильно зношені клапани потрібно замінити. Якщо клапан із двостороннім шліфованою, то його можна розгорнути. Якщо ви ставите нові клапани, то їх слід притертися і ретельно промити в гасі або дизельному паливі.
Зношені комплектуючі поршневий групи теж можуть викликати низький тиск. Причиною цього може стати велика кількість масла в конденсаті. Це виникає через зношування ущільнювальних елементів клонували, а також кілець поршня. Якщо відбувається стукіт в області клонували, то це говорить про зношуванні біметалевих вкладишів або голчастого підшипника.
Щоб виправити ці відхилення від норми, потрібно розібрати компресорне пристрій і оцінити ступінь зносу запчастин. За допомогою нутромера слід дізнатися розміри внутрішнього діаметра циліндра. Він приблизно дорівнює 72 мм. Застосувавши мікрометр, потрібно дізнатися зовнішній діаметр поршневий спідниці. Це значення має дорівнювати 71,87 мм. Дані параметри відповідають компресорного пристрою А-29.01.000.
Зазори між наступними комплектуючими повинні бути наступними: замку кільця в циліндрі - не більш 1,21 мм, між поршневий кaнавкой і поршневим кільцем - не більш 0,41 мм. Слід замінити підшипник шатуна, якщо є люфт верхньої головки шатуна по площині, що паралельна осі коленвала.
Причинами поломки компресора можуть бути наступні: механічний знос комплектуючих, погодні та природні умови, неякісне та несвоєчасне ТО, покупка бракованих і неякісних запчастин, інше.
Завжди тільки якісні і оригінальні запчастини на МТЗ ви зможете знайти на сторінках нашого інтернет-магазину Агро-Сервіс.
Таким чином, щоб не виникало труднощів при обслуговуванні і експлуатації компресора, слід проводити своєчасний догляд і дотримуватися режими експлуатації трактора МТЗ.
22.04.2016