Наша сеть партнеров Banwar
подробиці
Принцип роботи дизельного двигуна трохи відрізняється від принципу роботи бензинового. Відмінність це полягає в тому, що смесеобразование відбувається вже всередині самого циліндра, у бензинового ж двигуна приготування суміші відбувається зовні. У циліндр вона подається вже готовою. Істотною відмінністю є запалення робочої суміші. У бензиновому двигуні займання походить від свічки запалювання, а в дизельному відбувається самозаймання.
- Тепер розберемо робочі цикли чотиритактного дизельного двигуна:
- Такт впуску.
Рис 1 - Такт впуску.
1 - впускний клапан. 2 - випускний клапан. 3 - паливна форсунка.
За перший такт, поршень переміщається від верхньої мертвої точки ВМТ до нижньої НМТ. Впускний клапан 1 відкритий, випускний 2 закритий. За рахунок створюваного розрідження в циліндрі, всередину спрямовується порція повітря.
- Такт стиску.
Рис 2 - Такт стиску.
На цьому етапі, обидва клапана як впускний, так і випускний закриті. Поршень переміщається з НМТ у ВМТ, стискаючи повітря. Тиск в камері досягає 5 МПа, а температура повітря за рахунок стиснення зростає до 700 градусів Цельсія. - Такт розширення або робочий хід.
Рис 3 - Такт розширення. Робочий хід.
При досягненні поршнем верхньої мертвої точки (при максимальному тиску в циліндрі), через форсунку, під високим тиском, створюваним паливним насосом закачується порція палива. Форсунка розпорошує паливо, яке змішуючись з гарячим повітрям самозаймається. В результаті горіння, температура в камері різко підвищується до 1800 градусів Цельсія, разом з нею в рази збільшується і тиск 11 МПа. Поршень, пересуваючись від верхньої мертвої точки до нижньої мертвої точки, робить корисну роботу. В кінці такту температура падає до 700 - 800 градусів, тиск знижується до 0.3 - 0.5 МПа. - Такт випуску.
Рис 4 - Такт випуску.
Випускний клапан 2 відкривається, і поршень виштовхує відпрацьовані гази. Температура і тиск опускаються до 500 градусів і 0.1 МПа.
Далі робочі цикли повторюються.
Детальніше про пристрій і осбенно конструкції дизельних двигунів.