Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні ми розповімо Вам про принцип дії ДВС (двигуна внутрішнього згоряння). Розглядати будемо чотирьох тактний бензиновий двигун, оскільки саме він широко використовується на всіх сучасних автомобілях. Варто сказати, що є і двотактні двигуни, але про них ми розповімо в наступній статті.
Отже, двигун чотирьох тактних, отже він має 4 такту (дії) за один цикл.
Такт №1 - впуск.
Спочатку першого такту поршень знаходиться вгорі (на професійному сленгу ця точка називається ВМТ - верхня мертва точка) см. Фото нижче. Після чого відкривається впускний клапан, який впускає в циліндр паливну суміш (суміш бензину з повітрям). Поршень при цьому рухається вниз. В кінці першого такту поршень опускається в саму нижню точку (аналогічно верхній мертвій точці, вона називається НМТ - коефіцієнт корисної).
Такт №2 - стиснення
Другий так характерний тим, що поршень починає рухатися вгору, при цьому стискаючи паливну суміш. Клапани впуску та випуску закриті. Паливна суміш стискається до певних обсягів. Мінімально можливий обсяг стиснення - камера згоряння. Камера згоряння - обсяг знаходиться між поршнем і іншими стінками циліндра, коли поршень повністю знаходиться нагорі.
Такт №3 - робочий хід
У момент «робочого ходу» свічка запалювання дає іскру, що викликає підпалив суміші і вона вибухає, різко збільшуючись в обсязі, що змушує рухатися поршень вниз. Саме цей рух поршня і призводить автомобіль в рух. Також як і на попередньому етапі всі клапани системи залишаються закритими.
Такт №4 - випуск
Останнім з 4-х тактів є такт випуску згорілої суміші з циліндра. При цьому відкривається випускний клапан. Клапан починає відкриватися, коли поршень знаходиться ще в найнижчій точці, тому коли поршень рухається до своєї верхній точці, він очищає і вентилює циліндр від згорілої суміші і газів.
Принцип роботи ДВС 4х тактний
Після 4-го такту йде знову перший такт впуску, процес повторюється циклічно.
Сподобалася стаття? Поділіться посиланням з друзями в соціальних мережах!