Будівельні машини і устаткування, довідник
Наша сеть партнеров Banwar
До атегорія:
пристрій автокомпрессора
В основу роботи компресора покладені закони технічної; термодинаміки. Назва термодинаміка походить від грецьких слів «термос» - тепло і «динаміка» - сила. Технічна термодинаміка вивчає процеси перетворення теплоти в механічну роботу і назад. Компресори повідомляють газам корисну енергію (потенціпльную і кінематичну), зумовлюючи вивчення теплової форми руху газоподібних середовищ.
Газ може перебувати в різних станах. В якості основних термодинамічних параметрів для газів прийняті тиск, температура і питомий об'єм або щільність.
Тиск (р) - це відношення сили Р до поверхні площею F. Коли сила нормальна і рівномірно розподілена по поверхні, p-P / F. Тому очевидно, що тиск - це сила, яка діє на одиницю поверхні. Тиск може бути виражено в різних одиницях виміру - технічна атмосфета (ат), паскаль (Па), міліметри ртутного стовпа. Всі вони знаходяться в певній залежності: 1АТ = 1кгс / см2 = 98 100 Па = 0,0981 МПа = 735,5 мм.рт.ст. Крім того, існує поняття барометричний (атмосферний) тиск (Рбар) - тиск, який створює атмосферне повітря. Для вимірювання атмосферного тиску використовують прилади, які називаються барометрами. Якщо тиск газу вище атмосферного, то його вимірюють манометрами, які показують різницю між дійсним і барометричним тисками газу. Заміряне манометром тиск зазвичай називають надмірною. Значить, якщо необхідно визначити дійсне (абсолютне) тиск газу, потрібно до показань барометра додати свідчення манометра і отримати результат за формулою Рабс = Рбар + Різб.
Температура характеризує енергію рухомих молекул. Її з-: міряють за допомогою термометрів, що мають певну температурну шкалу. У техніці використовують дві температурні шкали: практичну з одиницею градус Цельсія (° С) і термодинамічну з одиницею Кельвіна (К). При побудові шкали Цельсія температура плавлення льоду при нормальному тиску приймається за 0 ° С, а температура кипіння води - за 100 ° С. У природі існує найнижча температура, яка називається абсолютним нулем температури. За шкалою Цельсія абсолютний нуль дорівнює 273 ° С. Шкала Кельвіна є основною температурною шкалою у системі СІ. За До приймається абсолютний нуль температури, а в якості опорної точки використовується температура потрійної точки води, якої надано числове значення 273 К.
Питома обсяг V - це обсяг одиниці маси U = V / m, де V - об'єм, який займає газом, мз; m - маса цього вантажу, кг. Щільність - це маса одиниці об'єму. Щільність є зворотною величиною удільного обсягу q = m / V.
Щоб простежити особливості та виявити закономірності перебігу теплових процесів в компресорі, вводиться поняття - ідеальний компресор. Прийнявши для ідеального компресора допустимий ряд спрощень, можна все процеси в ньому охарактеризувати простими залежностями між термодинамічними параметрами. Розрізняють три процесу, що протікають в ідеальному компресорі: всмоктування, підвищення тиску, нагнітання.
При цьому для ідеального компресора справедливі три припущення:
1) в процесі підвищення тиску є постійна кількість газу, тобто яка маса газу буде всмоктуватися, така ж маса виштовхується з компресора в процесі нагнітання зі зміною обсягу всмоктуваного газу;
2) температура і тиск газу для процесів всмоктування і нагнітання залишаються незмінними для всього періоду робіт компресора;
3) всі процеси при стисненні всередині компресора протікають без тертя.
Робота дійсного компресора багато в чому відрізняється від спрощеної моделі ідеального компресора.
У дійсному компресорі одночасно протікають різноманітні термодинамічні процеси, що впливають на продуктивність і споживану потужність. Причому, інтенсивність цих процесів в різних точках робочої порожнини змінюється протягом обороту валу, періодично повторюючись.
Компресори, призначені для стиснення повітря, називаються повітряними. У автокомпрессора застосовують повітряні поршневі, гвинтові, ротаційно-пластинчасті компресорні установки.
Принцип дії поршневого повітряного компресора заснований на зміні обсягу повітря в циліндрі при русі поршня від верхньої мертвої точки (в.м.т.) вниз до нижньої мертвої точки (н.м.т.). Завдяки такій різниці тисків поза циліндра і всередині його автоматично відкривається всмоктуючий клапан і атмосферне повітря надходить в циліндр. При цьому нагнітальний клапан залишається відкритим. При зворотному ході поршня до в.м.т повітря стискається і тиск в циліндрі підвищується, всмоктувальний клапан автоматично закривається, а нагнітальний - відкривається і стисле повітря виштовхується з поршня. Таким чином, в компресорі при одному ході поршня відбувається всмоктування повітря, а при іншому - стиснення.
У гвинтовому компресорі повітря стискається в процесі обертання двох роторів, встановлених в корпусі компресора. На роторі нарізані зуби спеціального профілю, які називаються гвинтами. Усмоктуване повітря порціями послідовно переміщається в гвинтовий нарізці западин при обертанні роторів, створюючи безперервний робочий цикл стиснення. Головною вимогою до профілю зубів ротора (гвинта) є забезпечення безперервності лінії контакту.
У ротаційно-пластинчастому компресорі на роторі нарізані пази, в яких встановлені пластини. Повітря, потрапляючи в комірки між робочими пластинами, при обертанні ротора стискається. Стиснення повітря відбувається шляхом зменшення обсягу робочих порожнин, укладених між пластинами ротора і циліндром - статором компресора. У процесі стиснення в порожнину всмоктування компресора впорскується масло, яке охолоджує повітря, змащує тертьові деталі і покращує компресію, утворюючи масло-повітряну суміш. Стисла в циліндрі I ступені масло-повітряна суміш, нагнітається в II ступінь компресора, далі, ще раз стискаючись, надходить в клоака, де відділяється основна частина масла. Остаточно повітря відділяється від масла в маслоотделителе. Очищений стиснене повітря надходить в збірники повітря і через роздавальні вентилі направляється до споживачів.
Розглянемо принципову схему действія.автокомпрессора АПКС-6 з приводом від двигуна базового автомобіля (ріс.172). На рамі 13 базового автомобіля встановлений компресор 4, збірники повітря 1 і холодильник 2. Холодильник обдувається потоком повітря, що подається вентилятором 3, встановленим на валу компресора. Привід компресора здійснюється від двигуна автомобіля за допомогою проміжних карданних валів 10 і 12 через коробку відбору потужності 11. Вал компресора приводиться від карданних валів через редуктор 7 і еластичну муфту 5. Компресор включають за допомогою важеля 9 з кабіни машиніста (водія). Для контролю за роботою компресора передбачений щит 6 з приладами. Компресор і механізми станції закриті капотом 8 з бічними щитами. На рамі автомобіля встановлений ящик для зберігання інструменту, пристосувань і комплект роздаткових шлангів.
Рис. 172. Автокомпресор АПКС-6:
1 - збірники повітря; 2 - холодильник; 3 - вентилятор; 4 - компресор; 5 - муфта; 6 - щит з вимірювальними приладами; 7 - редуктор; 8 - капот; 9 - важіль; 10, 12 - передній (нижній) і верхній карданні вали; 11 - коробка відбору потужності; 13 - рама автомобіля.
Реклама:
Читати далі: поршневі компресори
До атегорія: - Пристрій автокомпрессора